Misschien heb je wel gelijk, maar ik ga met gloednieuwe wielen niet tig maanden wachten voor het eerste ritje - tot het eindelijk voorjaar is . Als het blad weg is, en ik de rondjes er een beetje op uitzoek, dan ga ik in de winter toch wel een paar keer meer met deze wielen fietsen denk ik.
Nu zat ik regelmatig op stukken waar ik door de bladeren het fietspad niet meer kon zien; dat fietst dan toch niet zo relaxed... Grote plassen ben ik gelukkig niet tegengekomen, en een tweetal modderstukken ben ik stapvoets over gegaan. Een week terug - tijdens een ritje door de mist - zag de fiets er een heel stuk minder schoon uit...
setje hoge wielen (50mm), max 800 euro
-
- Forum-lid
Ik rijd met 50mm carbon velgen van Farsports. Dit zijn de 23mm brede U-shaped velgen en ik moet zeggen dat ik nog nooit het idee heb gehad van de weg te worden geblazen. Ik ben 75 kilo. Er wordt erg veel geschreven over de specifieke vorm van de velg en de daarmee verbonden aerodynamische kwaliteiten. De ene 50mm is de ander niet.. Zo claimed Zipp, volgens mij, dat je er met hun firecrests niet aerodynamisch op achteruit gaat met een crosswind. Maargoed, de markt claimed wel meer..emil schreef:- echt heel lastig en 'redelijk op zijn lijn' -> 'niet zomaar een meter naar links of rechts worden geblazen'.. . Tja, dat blijven vage begrippen, maar ik kan wat ervaring van anderen natuurlijk goed gebruiken bij mijn keuze.
Zeg dat ik bij een windkracht 4 toch nog wel redelijk wil kunnen fietsen met (welke) 50mm velgen en mijn 68kg, en ik hoor van meerdere mensen hier dat dit eigenlijk niet gaat, dan kan ik daar wel wat mee.
> evt zet je voor die ritjes voor je lage velg gewoon in je fiets.
Inderdaad, dat kan altijd. Toch zou het fijn zijn als dit niet heel snel nodig hoeft te zijn.
Even een snelle update na de tweede rit (weekje flink ziek geweest, gevolgd door gebrek aan tijd en wat waardeloos weer..... ).
Vanmiddag ben ik weer op pad geweest met deze wheel-tec wielen, en nog steeds ben ik tevreden. De wind was vandaag wat meer aanwezig, maar ik had geen enkel moment het idee dat ik er last van had. Ja, een wind met kracht 5 van opzij, die zo af en toe plots wegvalt achter een bosje doet het voorwiel meer heen en weer gaan, maar het ging allemaal gewoon prima.
De wind mee is trouwens wel een stukje prettiger nog Sowieso vond ik het prima fietsweer vandaag. Met 7 graden wat frisjes misschien, maar goed kleding helpt enorm.
Na het correct afstellen van de remmen, werkten deze ook super. De remblokjes had ik de vorige keer enkel vervangen, maar niet opnieuw strak afgesteld (wel de kabelspanning, maar niet de hoek van de remblokjes). En omdat deze velgen veel breder waren maakten ze vorig rit maar weinig contact. Ze remmen nu vergelijkbaar met mijn alu wielset, maar echt nat was de velg niet geweest.
Mochten er later nog interessante dingen te melden zijn m.b.t. tot de wielen, zal ik dat terug hier plaatsen.
Vanmiddag ben ik weer op pad geweest met deze wheel-tec wielen, en nog steeds ben ik tevreden. De wind was vandaag wat meer aanwezig, maar ik had geen enkel moment het idee dat ik er last van had. Ja, een wind met kracht 5 van opzij, die zo af en toe plots wegvalt achter een bosje doet het voorwiel meer heen en weer gaan, maar het ging allemaal gewoon prima.
De wind mee is trouwens wel een stukje prettiger nog Sowieso vond ik het prima fietsweer vandaag. Met 7 graden wat frisjes misschien, maar goed kleding helpt enorm.
Na het correct afstellen van de remmen, werkten deze ook super. De remblokjes had ik de vorige keer enkel vervangen, maar niet opnieuw strak afgesteld (wel de kabelspanning, maar niet de hoek van de remblokjes). En omdat deze velgen veel breder waren maakten ze vorig rit maar weinig contact. Ze remmen nu vergelijkbaar met mijn alu wielset, maar echt nat was de velg niet geweest.
Mochten er later nog interessante dingen te melden zijn m.b.t. tot de wielen, zal ik dat terug hier plaatsen.