Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn je fietsplannen voor 2016?

Lexx8
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2015 12:32

Lexx8 10 okt 2015 08:18

Mijn doel voor het komende jaar gaat hetzelfde doel zijn als dat van dit jaar. Het werelduurrecord van Eddy evenaren. Spijtig genoeg had een automobilist in het begin van dit jaar daar anders over beslist en ben ik blijven steken op 44km.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 okt 2015 14:37

Zou wel zin hebben in de Gran Foppa (Italië). Met 170 km en 5000 hoogtemeters is deze route goed vergelijkbaar met de Marmotte. Maar hier geen aankomst bovenop Alpe d'Huez. Integendeel... Allereerst vanaf de start in Bormio direct een aangename 20 km-lange afzink, van 1200 meter hoogte naar zo'n 700 meter. Vervolgens worden de 5000 hoogtemeters verdeeld over 4 straffe cols: Mortirolo (N), Passo di Trivigno, Monte Padrio, Passo di Gavia (Z). En dan afsluitend een welverdiende 25 km-lange down-hill, vanaf de Gavia-top op 2620 meter hoogte naar Bormio op 1200 meter. Best een aantrekkelijk rondje, lijkt me... ;)

Afbeelding

En mocht dat niet doorgaan, is er uiteraard altijd nog de bijna net zo lange Ronde van Noord-Holland! 8-)

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 11 okt 2015 11:09

jwkeij schreef:
Perez schreef:Stiekem lijkt het me ook wel heel gaaf om de cyclo van Tro Bro Leon te rijden in april.
Niet stiekem! Gewoon doen.
Je brengt mij wel op een (extra) 2e fietsdoel, hoor. Vooral na het zien van de fotoserie uit Soigneur13 van Jered Gruber.
Ik ga binnenkort eens - met behulp van Google Translate - wat info opzoeken over de cyclo. Mijn Frans is niet al te best :lol:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 okt 2015 11:38

Tro Bro Leon staat bij mij ook nog op een wensen lijstje. Leuk omdat de dag erna de koers is en de laatste lus de renners een paar keer doen.

Omdat dze koers meestal gelijk valt met de AGR en die toertocht dus gelijk met de toerversie van de AGR hier nauwelijks bekend, maar het is een heel stoer ritje. Beetje tussen Strade Bianche en Parijs-Roubaix in.
En een geweldige starttijd heb ik al eens gezien :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 11 okt 2015 12:15

Meer genieten, gezonder leven, meer km's maken buiten, eerste toertochten in Nederland/België gaan doen (Volta, LBL, RVV) en misschien wel de uitdaging om een van de grote Italiaanse/Franse cyclo's te gaan doen! En misschien wel een leuke (toer) club/groep op zoeken om wat meer ervaring op te doen en wat meer in "het wereld" te bivakkeren.

Hoop in maart/april nog weekje GC of TF te kunnen gaan alleen of met de misses om wat hm's te pakken voor de eventuele grote cyclo challenge.

Wat ik sowieso wil doen is Pijnacker - Hoogeveen en wat vaker richting de Nederlandse heuvels om meer inhoud en klim benen te kweken.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 11 okt 2015 14:53

Gastheerg schreef:Tro Bro Leon staat bij mij ook nog op een wensen lijstje. Leuk omdat de dag erna de koers is en de laatste lus de renners een paar keer doen.

Omdat dze koers meestal gelijk valt met de AGR en die toertocht dus gelijk met de toerversie van de AGR hier nauwelijks bekend, maar het is een heel stoer ritje. Beetje tussen Strade Bianche en Parijs-Roubaix in.
En een geweldige starttijd heb ik al eens gezien :mrgreen: :mrgreen:
Starten is om 13:30. Je kan dus heerlijk uitgeslapen aan de koers beginnen :mrgreen: . De dag erna naar de profs kijken is inderdaad leuk! Dankzij een aantal renners van Roompot raakte ik bekend met Tro Bro Leon die afgelopen editie mee hebben gedaan. Zou leuk zijn als er volgend jaar weer wat Nederlanders aan de start verschijnen.

De 113 km variant bevat 14 km aan ribinoù - stroken gras, modder, zand, drek en andere smerigheid :). Ik zie (vooralsnog) geen inschrijfmogelijkheid op de site, maar ik zal de webpagina in de gaten houden.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 11 okt 2015 23:34

@buzz: klinkt gaaf! Wordt deze als cyclo verreden?

AppieN
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 feb 2014 09:59
Locatie: Groningen

AppieN 12 okt 2015 13:00

Ingeschreven voor de GF Sportful. Genoeg reden om niet de winter stil te gaan zitten ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 12 okt 2015 13:01

pizzi schreef:@buzz: klinkt gaaf! Wordt deze als cyclo verreden?
Nee, dat niet. Heb 'm zelf uitgestippeld, maar zou op de Italiaanse cyclo-kalender vermoedelijk niet misstaan. ;)
Voldoende steil klimwerk in ieder geval, met name de Monte Padrio (zie profiel) zal de nodige zweetdruppels kosten! (Bij de GPSies-route worden de betreffende hoogteprofielen getoond na een klik op de naam van een beklimming en vervolgens een klik op het web-adres in het popup-schermpje.)

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1780
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 12 okt 2015 16:16

Perez schreef:
Gastheerg schreef:Tro Bro Leon staat bij mij ook nog op een wensen lijstje. Leuk omdat de dag erna de koers is en de laatste lus de renners een paar keer doen.

Omdat dze koers meestal gelijk valt met de AGR en die toertocht dus gelijk met de toerversie van de AGR hier nauwelijks bekend, maar het is een heel stoer ritje. Beetje tussen Strade Bianche en Parijs-Roubaix in.
En een geweldige starttijd heb ik al eens gezien :mrgreen: :mrgreen:
Starten is om 13:30. Je kan dus heerlijk uitgeslapen aan de koers beginnen :mrgreen: . De dag erna naar de profs kijken is inderdaad leuk! Dankzij een aantal renners van Roompot raakte ik bekend met Tro Bro Leon die afgelopen editie mee hebben gedaan. Zou leuk zijn als er volgend jaar weer wat Nederlanders aan de start verschijnen.

De 113 km variant bevat 14 km aan ribinoù - stroken gras, modder, zand, drek en andere smerigheid :). Ik zie (vooralsnog) geen inschrijfmogelijkheid op de site, maar ik zal de webpagina in de gaten houden.
Hmm, het is toch best een eindje met de auto richting Bretonse kust, maar wie weet stippel ik zelf wel wat uit.
Parijs (Compiegne) - Roubaix gaat 'm denk ik wel worden, de rest is een aangename bijkomstigheid.
WiND 56 - 2020

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 13 okt 2015 11:06

het is inderdaad een 'takke end' rijden, voor mij 1000 km :O. Misschien valt het te combineren met een stedentrip Parijs; vriendin ook blij :mrgreen:

miezie
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jan 2014 11:06

miezie 14 okt 2015 08:46

Ronde van Vlaanderen Challenge
Paris-Roubaix Challenge
Liege-Bastogne-Liege Challenge
Maratona dles Dolomites
Arlberg Giro
Galerien Ventoux

En denk nog aan de Trois Ballons... Maar die staat als enige gewoon niet vast enzo :).

Plaats reactie