Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Cassette

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 08 nov 2015 14:07

TumTumTum schreef:
G.B. Lux Dream schreef:Dat is mooi dat jij er plezier in hebt om op zo'n manier te fietsen. Echter veranderd het niets aan mijn mening.
Ok, op het gevaar af dat ik ook nog eens de 3e wereldoorlog veroorzaak...op wat voor manier moet ik dan fietsen? Ik bijvoorbeeld? Nou ben ik voor mijn leeftijd best een stoer vrouwtje maar met 39x28 wat mijn lichtste is kom ik echt niet overal maar boven. En op de plekken waar ik wel boven kom zeker niet altijd makkelijk. Mocht ik ooit in bergen gaan fietsen dan kom ik echt niet met dat verzet toe. Sorrie.
Dus veroordeeld tot de e-bike? Dat meen je toch niet? Als je jouw redenering doortrekt is de consequentie namelijk dat je op de racefiets in heuvelachtig gebied mogen begeven alleen nog voorbehouden is aan jonge mannen...of doorgewinterde veteranen met vele jaren klimervaring.

Nou mag je dat natuurlijk vinden maar sjeezis....ik zie dit soort redeneringen op dit forum wel vaker langs komen, vrijwel altijd van mensen(jonge heren meestal) die pak hem beet 20 jaar jonger zijn dan ik en ook 20 jaar langer fietsen dan ik. Appels en peren...en niet voorbij je eigen straatje kunnen kijken.
Net als Jans word ik daar een beetje narrig van. Maar gelukkig gaat het zoals 53x11 al aangeeft nergens over...dus waarom schrijf ik deze post eigenlijk... :lol:

Om op de vraag van de TS terug te komen die geloof ik ook al is opgelost...ik zou een keer met iemand gaan heuvelsfietsen die veel klimervaring heeft met de opdracht dat die goed naar jou kijkt en ziet hoe je klimt. Als het een beetje iemand is die zich kan verplaatsen in een ander kan hij wellicht inschatten wat jij nodig hebt om op berg X boven te komen.
Jij hebt het over de e-bike die aangehaald wordt door 53x11, ik stoor me aan die 130 kg. Die weeg ik namelijk. Maar fiets elke week met veel plezier mijn rondjes.
Het stoort mij ook dat een technische vraag keer op keer hier tot een discussie leidt. De naam van dit forum heet : 'onderdelen & accessoires' en niet 'geef je mening'. TS geeft aan het gevoel te hebben dat een paar tandjes kleiner hem een beter gevoel zou kunnen geven bergop. Prima, en hij wil technisch advies.
Ik zelf rijdt op een triple, 53 blad zelfs vervangen door een 50 en mijn cranks van 175 mm naar 172,5 mm. Waarom ? Omdat het beter voelt. Net zo goed dat je denkt dat 100 gram gewichtsvermindering aan je fiets 1 watt meer vermogen geeft. Leuk als je prof bent. Helaas zijn de meeste dat van ons niet.
M.a.w. geef antwoord op een vraag en hou je mening voor je
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2015 14:21

Die aangehaalde 130kg (of in ieder geval een hoog gewicht) is toch relevante technische informatie om te bepalen of iemand een heel licht verzet nodig heeft...

Volgens mij vind TS de discussie wel vermakelijk dus ik zie het probleem niet.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 nov 2015 16:49

@Ceon: als je niet tegen meningen kan, dan is het internet misschien niet de beste plek voor je om te vertoeven. Zou een saaie boel worden, als iedereen hier zijn/haar mening voor zich moet houden.
Ga ik iig niet doen :twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 nov 2015 17:29

Ernie C. schreef: Het hebben van een licht verzet wil niet zeggen dat je het bij ieder viaduct hoeft te gebruiken. Op die steile puisten in Zuid-Limburg of lange klimmen in de Alpen kun je dan gewoon wat langzamer omhoog fietsen. Omvallen gaat echt niet zo snel gebeuren als je met een klein pielverzetje omhoog kruipt, neem dat maar van mij aan ;) .
Ja maar het voelt wel zo. En ik heb moeite me daar over heen te zetten. Het voelt nogal als controleverlies. Als je remt voor een stoplicht ga je ook heel langzaam, maar tegen een helling op voelt echt als "alles of niks"...nergens heen kunnen of omvallen. Dat komt waarschijnlijk omdat ik al om te beginnen niet heel veel klim, het is hier nogal plat. En daarbij ben ik er natuurlijk veel te laat mee begonnen. Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je in je jeugd door je ouders regelmatig op fietsvakantie naar Frankrijk bent mee gesleept. Het allerverste dat ik tot nu toe ben geweest is een halfslachtige Arden. En dat gaat me nou niet bepaald makkelijk af, zowel fysiek als mentaal.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 08 nov 2015 18:36

53x11 schreef:@Ceon: als je niet tegen meningen kan, dan is het internet misschien niet de beste plek voor je om te vertoeven. Zou een saaie boel worden, als iedereen hier zijn/haar mening voor zich moet houden.
Ga ik iig niet doen :twisted:
Jammer dat je het verschil tussen een mening en afzeiken niet begrijpt. Maar goed dat is ook maar mijn mening he.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 nov 2015 18:42

Nou mag jij me uitleggen waar er hier afgezeken wordt. En door wie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 nov 2015 18:52

53x11 schreef:Nou mag jij me uitleggen waar er hier afgezeken wordt. En door wie.
+1
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 08 nov 2015 18:59

Hier :
53x11 schreef:@Ceon: als je niet tegen meningen kan, dan is het internet misschien niet de beste plek voor je om te vertoeven. Zou een saaie boel worden, als iedereen hier zijn/haar mening voor zich moet houden.
Ga ik iig niet doen :twisted:
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 nov 2015 19:04

Als je dat afzeiken noemt... Tsk.. Grow a pair!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8828
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 nov 2015 19:15

Nou, ik voel me wel plaatsvervangend afgezeken als er verteld wordt dat je maar beter niet kunt fietsen als......
Daarnaast denk ik dat de meeste reageerders hier denken dat wanneer je met een klein verzet rijdt dat is omdat je "jezelf geen pijn kunt doen". Want het moet niet vanzelf gaan. Nou, dat doet het ook echt niet hoor,

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 nov 2015 19:17

=
Verwijderd om over die nuuteloze post van Sweety heen te gaan. Zelfde tekst opnieuw geplaatst na Sweety2008 haar post.
Laatst gewijzigd door Zorro op 08 nov 2015 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 08 nov 2015 19:21

Ik heb nu achter een nieuwe cassette 12-24 en voor de triple zou ik daarmee de Mont Ven toux boven komen?

Ik moet het ooit een keer proberen.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie