Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 23 apr 2016 23:55

Vandaag een lullige val op het einde van de Fromberg. We moeten even stoppen voor een georganiseerde rit en even later wil ik inklikken in het rechter pedaal - links zit al vast... Ik val links en krijg mn voet niet tijdig uit het pedaal. Lig ik daar toch op mijn linkerheup.... weinig last maar toch dom dom dom ...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 apr 2016 00:29

rene schreef:Vandaag een lullige val op het einde van de Fromberg. We moeten even stoppen voor een georganiseerde rit en even later wil ik inklikken in het rechter pedaal - links zit al vast... Ik val links en krijg mn voet niet tijdig uit het pedaal. Lig ik daar toch op mijn linkerheup.... weinig last maar toch dom dom dom ...
balen, geen schade verder?!
(stiekem denken wij als fietsers altijd: beter links dan rechts waar je derailleur zit ;) )

ljanssen
Forum-lid

ljanssen 28 apr 2016 12:13

Emielepiel schreef:
ljanssen schreef:
Emielepiel schreef:Nu sinds donderdag met griep op bed... Volgende week de amstel gold race.... fingers crossed...
heb je hem nog kunnen rijden?
Jep. Ging vanaf km 50 (eerste stop) aardig goed. Viel me niets tegen!

Ik ben onderweg ook twee keer tijdens een afdaling in de regen met het achterwiel weg geslipt over kleine putdeksels. Kon gelukkig op de fiets blijven zitten, maar je schrikt toch even.

Bij de beklimming van de Keuteberg zat ik achter iemand die z'n linker bil helemaal geschaafd had. Zat geen broek meer om de kont.. :-(
Ja die putjes zijn veradelijk, en ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die zijn gevallen inderdaad!

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 14 mei 2016 20:50

Zo val je nooit en zo twee keer in korte tijd. Afgelopen donderdagavond, voorlaatste dag van de vakantie, wilde ik nog even een rondje Posbank doen (vanuit Hoenderloo) toen ik, om mij nog onbekende reden, blijkbaar ergens achter bleef haken toen ik langs de slagboom van het park reed. Stond al bijna stil en viel op m'n rechter schouder. Je raadt het al... sleutelbeen uit de kom (AC-luxatie). Ik met m'n vrouw en kids (die al op bed lagen) naar de eerste hulp in Apeldoorn. Half 12 weer terug op het park..
Moet de komende week volledige rust houden.. Kan ook helemaal niets zelf en dat is behoorlijk frustrerend.

colnagi
Forum-lid

Gebruikersavatar colnagi 16 mei 2016 10:38

Omdat ik een rustige tocht wilde maken ben ik gisteren niet met de fietsclub gaan fietsen, maar alleen. Dat heeft ook het voordeel dat je zelf je rit kan indelen: bij elke bui ben ik gaan schuilen. Een keer bij mensen onder de carport en een keer in een koeienstal, waar de dames mij met belangstelling observeerden.
Aangekomen in Gieten miezerde het was en besloot ik gewoon door te fietsen, ik was al bijna thuis. Toen gebeurde het: in de bocht op een natte klinkerweg schoot mijn voorwiel weg en gleed ik over de weg de berm in. Omdat ik over mijn hele lichaam beurse plekken heb van andere valpartijen wordt een val elke keer pijnlijker. Ik ben even in de berm blijven zitten om de ergste pijn weg te laten trekken. Toen kwamen een moeder en dochter een grote boerderij uitlopen om te vragen of alle goed was en stelden voor een kopje koffie te komen drinken tegen de schrik. Ik sloeg hun aanbod af, maar toen het alweer begon te regenen ben ik toch lekker mee naar binnen gegaan. In de boerderij aangekomen heb ik koffie met koek gehad in de keuken met de ouders en de dochter. Het werd zelfs heel gezellig. Na de koffie heb ik de fiets geinspecteerd en vervolgde ik mijn weg. Het bleek dat mijn toch al beschadigde stuurlint nu helemaal zijn beste tijd gehad heeft. Dat was mijn geluk: ik had zaterdagavond een nieuw lintje willen wikkelen, maar heb op het laatste moment er van afgezien. Dat wordt dus een klusje voor vandaag.
When the going gets rough the tough get going

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 22 mei 2016 18:12

Vandaag was het plan om vanuit Amsterdam naar Lelystad te fietsen via Harderwijk en Elburg. In Lelystad zou ik bij het station mijn vriendin ontmoeten die daar na een bezoek in het hoge Noorden langs kwam. Dan zouden we samen terug treinen. Ondanks af en toe wat buien af en toe, ging het erg lekker. En het lichte windje in de rug zorgde voor een mooi tempo. In Dronten, zo'n 20 km voor het geplande einde, reed ik over een fietspad waar een kat van mij schrok en voor me langs probeerde te rennen. Dat mislukte, dus ik knalde er op (over?) en ging naar de grond. Ik dank mijn helm (natuurlijk nooit te bewijzen wat er anders was gebeurd, maar mijn hoofd voelt een beetje beurs) die een groot deel van de klap heeft opgevangen, en gebroken is. Verder schaafwonden op linker elleboog, schouder, romp, heup en knie. Gelukkig niets ernstigers. Mijn zadel is ook geschaafd, en mijn rechter (!!??) shifter was naar binnen verbogen. Dus vanaf daar de taxi genomen naar Lelystad, en toen met een half uur vertraging in de trein. Nu voelt alles stijf.
Ik heb geen idee hoe het met de kat is vergaan, die kon ik niet meer zien.
Hoe zou dat verzekeringstechnisch zijn geweest als ik de kat wel had kunnen vinden en identificeren etc?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 22 mei 2016 18:31

@Vicenza dit is niet leuk. En het zal zeker nog een paar dagen stijf aanvoelen.
Hoe dit verzekeringstechnisch werkt en of de verzekering de schade dekt weet ik ook niet.
Succes.
Ghost Nivolet 6LC

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 22 mei 2016 19:24

@Sweety2008 Dank voor de steun

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 22:12

Vicenza schreef:Vandaag was het plan om vanuit Amsterdam naar Lelystad te fietsen via Harderwijk en Elburg. In Lelystad zou ik bij het station mijn vriendin ontmoeten die daar na een bezoek in het hoge Noorden langs kwam. Dan zouden we samen terug treinen. Ondanks af en toe wat buien af en toe, ging het erg lekker. En het lichte windje in de rug zorgde voor een mooi tempo. In Dronten, zo'n 20 km voor het geplande einde, reed ik over een fietspad waar een kat van mij schrok en voor me langs probeerde te rennen. Dat mislukte, dus ik knalde er op (over?) en ging naar de grond. Ik dank mijn helm (natuurlijk nooit te bewijzen wat er anders was gebeurd, maar mijn hoofd voelt een beetje beurs) die een groot deel van de klap heeft opgevangen, en gebroken is. Verder schaafwonden op linker elleboog, schouder, romp, heup en knie. Gelukkig niets ernstigers. Mijn zadel is ook geschaafd, en mijn rechter (!!??) shifter was naar binnen verbogen. Dus vanaf daar de taxi genomen naar Lelystad, en toen met een half uur vertraging in de trein. Nu voelt alles stijf.
Ik heb geen idee hoe het met de kat is vergaan, die kon ik niet meer zien.
Hoe zou dat verzekeringstechnisch zijn geweest als ik de kat wel had kunnen vinden en identificeren etc?
ik heb dit een keer met een hond gehad, eigenaren aansprakelijk gesteld en schade vergoed gekregen. Hond mag in ieder geval in de openbare ruimte niet los lopen, vraag me af hoe dat bij een kat zit (los van dat je de eigenaar maar moet zien te vinden).

i-mac

i-mac 22 mei 2016 22:51

Ik had stilletjes gehoopt nooit in deze topic te moeten posten, maar helaas ... Dinsdag jl. een ferme smak gemaakt tijdens een MTB rit in de buurt van Heuvelland. Ik zag een diep spoor op mijn traject, en ernaast een mooi stuk gras. Jammer genoeg zat ook daar een diep spoor in verborgen. En mijn wiel gaf er de voorkeur aan om zich daar in vast te grijpen. Met als gevolg dat ik over mijn stuur werd gegooid. De landing was niet zacht. Met mijn borstkas op mijn stuur gevallen. Ik vreesde eerst weer voor gekneusde ribben, maar het zijn "gelukkig" maar wat borstspieren die een klapper kregen te verwerken. Nog een geluk bij een ongeluk, want ik viel pardoes met mijn hoofd op de grond, in dat geval het gras. Hierdoor wel een snijwonde op mijn neus op de plaats waar de neusbeugel van de fietsbril zit.

Gisteren ook een paar keren te val gekomen bij de Herders Marathon, maar buiten een paar blauwe plekken en wat schrammen hoort dat voor een deel bij het mountainbiken. Je neemt met deze fiets per slot van rekening al snel wat meer risico.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 mei 2016 06:38

Ai. Gelukkig ben je er zonder al te veel lichamelijk onheil afgekomen, i-mac.

i-mac

i-mac 23 mei 2016 10:29

Wolfhound32 schreef:Ai. Gelukkig ben je er zonder al te veel lichamelijk onheil afgekomen, i-mac.
Spierpijn doet toch ook geen deugd. Maar goed, een paar dagjes rust heelt de wonden :-)

Plaats reactie