Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Versterking bij Rabobank

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 06 aug 2010 11:23

Carlos Barredo volgens de Televaag ook naar Rabo:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... html?p=2,1

Dus, drie buitenlanders uit, drie er in.

Volgens de geruchten zouden Posthuma en Weening de ploeg ook verlaten:
Weening BMC of Cervelo
Posthuma naar de club van de schleckjes (maar het kijkt wel of iedereen daar naar toe gaat).

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 06 aug 2010 13:04

Geer schreef:Dus, drie buitenlanders uit, drie er in.

Welke andere buitenlanders dan Mentsjov gaan er ook weg dan?
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 aug 2010 13:11

Louise schreef:
Geer schreef:Dus, drie buitenlanders uit, drie er in.

Welke andere buitenlanders dan Mentsjov gaan er ook weg dan?


Menchov dus, Nuyens en ik geloof Kozontchuk
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 06 aug 2010 16:44

Louise schreef:
Geer schreef:Dus, drie buitenlanders uit, drie er in.

Welke andere buitenlanders dan Mentsjov gaan er ook weg dan?


zie linkje televaag

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 aug 2010 18:32

Weening mag ook blijven:
Pieter Weening heeft zijn contract bij de Rabobank-wielerploeg met één seizoen verlengd. De Fries kreeg een nieuw contract omdat hij dit jaar volgens de ploegleiding zijn wederopstanding beleefde en goed bijgedragen heeft aan de ploeg.

Weening kende een goed voorseizoen, iets wat hij doortrok in de Giro d'Italia waar hij als knecht van kopman Bauke Mollema bij de beste 25 in het algemeen klassement eindigde. De Ronde van Frankrijk ging aan de neus van de renner voorbij toen de ploegleiding Bram Tankink opriep als vervanger van de geblesseerde Laurens ten Dam.

Voor Weening zit het seizoen er na de sleutelbeenbreuk afgelopen weekend in de Ronde van Burgos op. Hierdoor zal hij onder meer de Ronde van Spanje missen die later deze maand begint.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

blueneonn
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:33

blueneonn 11 aug 2010 18:41

Jammer dat Menchov weg gaat, heb altijd veel respect voor hem gehad en was ook wel een beetje fan van hem... Had hem graag nog 1 jaartje bij de ploeg gezien aangezien Gesink er nog niet echt klaar voor is.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 11 aug 2010 22:10

DC schreef:
De enige ploegen die het beter doen over de hele linie zijn Astana en Saxo


Heel betoog en uiteindelijk geef je mijn stelling toe.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de Rabobank-ploeg, maar ik denk dat ze 2 maal vuelta met plezier zouden ruilen tegen 1 maal tour. En hoeveel RVV, PR, LBL heeft de Rabo gewonnen, dat zijn toch de rondes die tellen.
En beste ploeg ooit, alleen Jan Janssen alleen heeft al bijna meer gewonnen dan de Rabo-ploeg. (vuelta, Tour, PR, PN, BP)

Betere renner dan Menchov, uuuh, ze hadden die andere Sanchez eens kunnen bellen. Menchov is goed, maar te wisselvallig en qua PR geen wonder.

De nieuwe generatie komt er idd aan, maar of dat winnaars zijn moet nog blijken. Het is ondertussen normaal in NL om iemand meteen te bombarderen tot groot renner, maar voor je het weet ben je het eeuwige talent. We zullen zien.

Ik juich ook als Rabo wint (niet veel harder dan voor een ander, maar toch) maar ben ook wat kritisch, vnl op de ploegleiding. Mag toch zeker hoop ik.....
I Am SpeCiAliZed

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 13 aug 2010 00:13

Roeieber schreef:
DC schreef:
De enige ploegen die het beter doen over de hele linie zijn Astana en Saxo


Heel betoog en uiteindelijk geef je mijn stelling toe.

Eh nee, ik laat zien dat het klinklare flauwekul is ^^
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de Rabobank-ploeg, maar ik denk dat ze 2 maal vuelta met plezier zouden ruilen tegen 1 maal tour. En hoeveel RVV, PR, LBL heeft de Rabo gewonnen, dat zijn toch de rondes die tellen.
Ik begin een beetje verbaasd te kijken.. dat zijn klassiekers, geen rondes...

Qua grote klassiekers? Milaan San Remo is absoluut een hele hele grote koers en die heeft Oscar meermaals gewonnen. En ze zijn gewoon een ronde ploeg, daar kiezen ze (helaas!) voor.
En beste ploeg ooit, alleen Jan Janssen alleen heeft al bijna meer gewonnen dan de Rabo-ploeg. (vuelta, Tour, PR, PN, BP)
Ai ai ai... je weet niet dat Jan Jansen voor een Franse ploeg reed(en een keertje voor de nationale ploeg)? De Nederlandse ploeg die beter was, is natuurlijk TI Raleigh, maar die hebben maar 1 grote ronde weten te winnen. Dus qua grote rondes inderdaad slechter.

Als we naar de rondes kijken zijn er gewoon momenteel maar twee teams die het beter doen. CSC en Astana.

Italiaanse ploegen? Slechter
Spaanse ploegen? Slechter (Caisse heeft 1 reguliere Vuelta)
Belgie? Veeeel slechter
Frankrijk? Veeeel slechter

Dus... de traditionele wielerlanden hebben geen grote ronde ploegen meer. Alleen Rabo doet mee in het geweld van Denemarken en Kazachstan (?!).
Betere renner dan Menchov, uuuh, ze hadden die andere Sanchez eens kunnen bellen. Menchov is goed, maar te wisselvallig en qua PR geen wonder.


Drie keer GT gewonnen. Er fietsen er twee rond die meer hebben gewonnen. Contador en The Boss. Sanchez beter? Wellicht aantrekkelijker, maar beter in rondes? En wisselvallig? Ga jij iemand die drie keer een GT wint wisselvallig noemen? Tsja hij is niet de beste en gaat dus wel eens op zijn bek, maar
Menchov is niet meer wisselvallig te noemen. Daar presteert hij al veel te lang op een constant hoog niveau op.

Kom met echte argumenten en feiten :)

Kijk ik wil ook dat Rabo het klassement vergeet en lekker op de klassiekers richt. Dat ze dat niet doen.. tsja, ze zijn gewoon erg succesvol.

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 13 aug 2010 00:22

Caisse d'Epargne heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Vanaf volgend seizoen is het Spaanse Telefonica de nieuwe geldschieter. Het team zal verdergaan onder de naam Team Mobistar. De overgang van L.L. Sanchez naar Rabobank lijkt hiermee dus ook van de baan...

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 13 aug 2010 13:45

Tourist schreef:Caisse d'Epargne heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Vanaf volgend seizoen is het Spaanse Telefonica de nieuwe geldschieter. Het team zal verdergaan onder de naam Team Mobistar. De overgang van L.L. Sanchez naar Rabobank lijkt hiermee dus ook van de baan...


Hoezo??

De beste man heeft een 2 jarige overeenkomst getekend bij Rabo. Dat Caisse een nieuwe sponsor heeft betekend nog niet dat alle aflopende contracten ineens doorlopend zijn.

Wat ik overigens wel jammer vind is dat Greipel naar Omega Pharma is gegaan. Greipel leek mij de ideale opvolger voor Freire om Rabo in de sprint weer mee te laten doen. Natuurlijk heeft Rabo Brown, maar dat is toch niet een echte klasbak in de top sprints.
Dat is geen geel! Dit is geel!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 aug 2010 16:05

Greipel zou helemaal niet werken bij Rabo, want hij heeft een treintje nodig en zo zie ik Rabo niet gaan rijden.

En er was volgens mij nog helemaal geen contract tussen Sanchez en Rabobank.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 14 aug 2010 13:37

L.L. Sanchez wil gewoon zijn mogelijkheden voor volgend seizoen veilig stellen, mocht het met zijn huidige team niet goed komen. In dit kader heeft hij zeker met Rabobank gepraat over een overgang en wellicht gaat het ook gebeuren maar voor 1 september mogen de ploegen hier toch niks over zeggen. Maar waar rook is, is vuur dus even afwachten... Duidelijk is dat een renner van het type L.L. Sanchez heel goed zou passen in het Rabobank team.

Plaats reactie