Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tintelende handen en pijnlijke arm

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 16 sep 2016 10:03

Tracing_NL schreef:@ J.Edge, Als je naar de meting van Jacob van vorig jaar kijkt (in één van je eerdere posts) dan zie je dat je ideale drop 67 mm. is. Als je dan nu op 90 a 100 zit is dat inderdaad veel te veel. Weet je zeker dat je goed meet?

Anders gewoon terug naar jacob voor herhalingsmeting met je huidige fiets. Is goedkoper dan originele meting en dan weet je precies hoeveel cm je stuur naar boven moet etc.

mvrgr
ja dat klopt. ik heb bij het overzetten van groep een tijdje geleden de stuurpen naar beneden omgedraaid. (de 67 mm is omhoog). ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. ik ga hem weer terug omhoog zetten....het is even niet anders, want ik vind het er niet uit zien haha.

vanmorgen weer geweest. hij heeft mijn nek en schouders bekeken. nek zat behoorlijk vast en bij het losmaken voelde ik het richting mijn arm gaan. ook aan de rechterkant. scheefheid is niet dusdanig dat daar vandaan zou moeten komen. zeker omdat het dus wel degelijk ook aan de rechterkant is, laatste week ook daar wat klachten. dus er is een kans dat het vanuit de nek komt. ik heb wat bruikbare tips om uit te proberen op de fiets.

ik ben van plan om volgend jaar een nieuwe fiets te kopen. ik wil dan een frame dat goed bij me past, dus dan laat ik een meting doen op zo'n testfiets ipv mijn eigen fiets. aan de hand daarvan wil hij me advies geven over juiste frame.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 16 sep 2016 10:33

Mooi,

Nieuwe fiets? Altijd doen!, Ben zelf ook weer een excuus aan het bedenken om een nieuwe aan te schaffen. :D . Helaas is de directie nog niet overtuigd. :lol:

Heb net beetje gerekend maar gaat over de 5000 euri heen :shock:
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 05 okt 2016 23:19

Ik kwam deze tegen mbt dit topic: http://gcn.eu/2dtTDTo

Plaats reactie