Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Comfort racer Math Salden

gene
Forum-lid

gene 29 mei 2016 18:43

We kennen de lichaamsmaten niet van TS. Mss heeft hij in verhouding korte benen en zit hij goed op deze Ridley Icarus. In maat M heeft dit frame een bovenbuis van 55 en 17, 5 balhoofd, is imo toch eerder een Endurance geometrie. Te rechtop zitten is mss ook niet bevorderlijk voor je rug?
Mss best eerst onafhankelijk prof advies vragen.

michelwuyts
Forum-lid

michelwuyts 29 mei 2016 20:17

gene schreef:We kennen de lichaamsmaten niet van TS. Mss heeft hij in verhouding korte benen en zit hij goed op deze Ridley Icarus. In maat M heeft dit frame een bovenbuis van 55 en 17, 5 balhoofd, is imo toch eerder een Endurance geometrie. Te rechtop zitten is mss ook niet bevorderlijk voor je rug?
Mss best eerst onafhankelijk prof advies vragen.
Hij wees wel aan dat de balhoofd wat langer is. Ik heb inderdaad een M aangewezen gekregen,omdat mijn bovenlichaam kort is. Qua lengte zou ik eigenlijk een maat groter moeten. Ik ga er gewoon vrijdag naartoe en probeer het uit. Het kwam in ieder geval niet over alsof ze bullshit vertelden, maar ik moet gewoon krititisch zijn en als ik merk dat ik toch te diep zit dit aangeven.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2016 21:15

Uitproberen bij Salden? Een keer op de fiets zitten is het maximaal haalbare.

Die 55cm bovenbuis klopt niet. Horizontaal gemeten is het 56,5cm. Een Roubaix met dezelfde reach is toch 1,5 cm hoger om over een Domane nog maar te zwijgen. Ik zou eerder zeggen dat het een neutrale geometrie is.
Campagnolo Ultra Dork

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 29 mei 2016 21:27

michelwuyts schreef:..... bikefun is trouwens 100 meter van mij vandaan. Dan ga ik daar eerst maar eens heen.
Wat ik in deze hele discussie niet helemaal snap.
Je bent verre van zeker van je keuze, maar de FM bike-fun, hier genoemd is als prima winkel, 100 meter bij jou vandaan, daar ga je niet naartoe.

De meeste forumleden hier zijn helder, Salden, prima zaak als je zelf weet wat je zoekt.
Weet je eigenlijk helemaal niet goed wat je wil en heb je goed advies nodig, neem dan een ander Fm bijvoorbeeld bike-fun.

Toch blijf je vasthouden aan Salden, want goedkoper.
Heb je al uitgerekend wat een miskoop je kost?

Anyways, BikeFun is pas volgende week weer open en daar kun je natuurlijk niet op wachten, stel je voor dat de zomer dit jaar op 3 juni valt.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 mei 2016 07:22

Zoals al eerder gezegd, Alain Stroucken van Salden kan je goed op de fiets zetten, evenals Dion.
Ze meten je ook eerst op, op de oude manier met een meetlat, er wordt dus wel iets meer gedaan als dozen schuiven.
Ook als beginner kun je juist bij Salden goed slagen vanwege de ruime keuze in merken en prijzen.
Ze zijn niet, zoals de meeste FM's afhankelijk van een paar merken, maar ruim gesorteerd en zullen je echt niet naar een merk praten waar ze meer marge op hebben.

gene
Forum-lid

gene 30 mei 2016 09:14

Ernie C. schreef:Uitproberen bij Salden? Een keer op de fiets zitten is het maximaal haalbare.

Die 55cm bovenbuis klopt niet. Horizontaal gemeten is het 56,5cm. Een Roubaix met dezelfde reach is toch 1,5 cm hoger om over een Domane nog maar te zwijgen. Ik zou eerder zeggen dat het een neutrale geometrie is.
Klopt Ernie, ik had de C' over het hoofd gezien. Icarus heeft geen comfortgeo.
TS heeft blijkbaar een specifiek rugprobleem en zal zelf moeten uitmaken welke houding hij aankan. Is idd moeilijk als het je eerste fiets is. Korte testrit gaat je niet wijzer maken vermits klachten pas na een uur of later optreden.

michelwuyts
Forum-lid

michelwuyts 30 mei 2016 09:48

NicoNB schreef:
michelwuyts schreef:..... bikefun is trouwens 100 meter van mij vandaan. Dan ga ik daar eerst maar eens heen.
Wat ik in deze hele discussie niet helemaal snap.
Je bent verre van zeker van je keuze, maar de FM bike-fun, hier genoemd is als prima winkel, 100 meter bij jou vandaan, daar ga je niet naartoe.

De meeste forumleden hier zijn helder, Salden, prima zaak als je zelf weet wat je zoekt.
Weet je eigenlijk helemaal niet goed wat je wil en heb je goed advies nodig, neem dan een ander Fm bijvoorbeeld bike-fun.

Toch blijf je vasthouden aan Salden, want goedkoper.
Heb je al uitgerekend wat een miskoop je kost?

Anyways, BikeFun is pas volgende week weer open en daar kun je natuurlijk niet op wachten, stel je voor dat de zomer dit jaar op 3 juni valt.

hohohohoho. je doet hier allemaal aannames die nergens op slaan. Ik wil me gewoon goed oriënteren en ik lees hier wisselende reacties. Van bekenden krijg ik die ook en het leuk me goed om hier zelf een goed beeld over te kunnen schetsen.

Ik heb zelf al aangegeven dat de prijs me niet uitmaakt. Ik kwam eigenlijk om de Domane eens te proberen, maar die is uitverkocht. Ik ben zeker niet ongeduldig om te wachten, maar waarom zou ik niet ergens anders mogen kijken?

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 30 mei 2016 13:34

Duidelijk. ;) :like:

tetelacourse
Forum-lid
Contact

tetelacourse 31 mei 2016 11:10

scottpch schreef:Zoals al eerder gezegd, Alain Stroucken van Salden kan je goed op de fiets zetten, evenals Dion.
Ze meten je ook eerst op, op de oude manier met een meetlat, er wordt dus wel iets meer gedaan als dozen schuiven.
Ook als beginner kun je juist bij Salden goed slagen vanwege de ruime keuze in merken en prijzen.
Ze zijn niet, zoals de meeste FM's afhankelijk van een paar merken, maar ruim gesorteerd en zullen je echt niet naar een merk praten waar ze meer marge op hebben.
Ik kan dit beamen. Ik was, door verhalen van anderen, huiverig om naar Salden te gaan en was daarom zelfs verrast door de tijd die er voor me werd genomen. Ik heb zelf inderdaad wat voorwerk gedaan en ook elders geinformeerd en gaan kijken dus ik wist wel wat ik zocht. Bij Bakker doen ze dezelfde meting als bij Salden en wat prijs betreft zit daar ook niet veel verschil in, i.t.t. tot andere kleinere fm's maar dat is logisch. Al met al ben ik voor het gemak van dicht bij huis naar Salden gegaan en fiets is besteld...moet 'm dus wel nog krijgen dus alles onder voorbehoud haha
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2016 11:40

Met Bakkertje heb je dan ook prima vergelijkingsmateriaal...

Nogmaals, ik heb niks tegen Salden maar voor ts lijkt mij het niet het juiste adres. Bij Specialized kun he een testfiets meekrijgen voor een dag of zelfs de weekend. Sommige goede fietsenmakers van andere merken doen dit ook maar die zijn dun gezaaid. Dat lijkt mij de enige mogelijkheid om er echt achter te komen of je met een comfortracer geholpen bent. Het lijkt mij niet bevorderlijk om Salden hier te gaan verdedigen want met een meetlat of zelfs pasfiets kun je nooit bereiken wat je met een proefrit kan.
Campagnolo Ultra Dork

tetelacourse
Forum-lid
Contact

tetelacourse 31 mei 2016 12:12

Het is niet mijn bedoeling om Salden te verdedigen of te promoten hoor. Misschien denk ik na de levering wel heel anders. Het is ook maar net met welke verwachtingen en met welke voorinformatie je naar fm toegaat. Het is een momentopname en dat geldt zelfs ook voor een proefrit. Na een proefrit heb je zeker een gevoel bij een fiets maar dat is dan gebasseerd op één rit(je). Hoeveelzeggend is dat?
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

michelwuyts
Forum-lid

michelwuyts 31 mei 2016 13:26

Ernie C. schreef:Met Bakkertje heb je dan ook prima vergelijkingsmateriaal...

Nogmaals, ik heb niks tegen Salden maar voor ts lijkt mij het niet het juiste adres. Bij Specialized kun he een testfiets meekrijgen voor een dag of zelfs de weekend. Sommige goede fietsenmakers van andere merken doen dit ook maar die zijn dun gezaaid. Dat lijkt mij de enige mogelijkheid om er echt achter te komen of je met een comfortracer geholpen bent. Het lijkt mij niet bevorderlijk om Salden hier te gaan verdedigen want met een meetlat of zelfs pasfiets kun je nooit bereiken wat je met een proefrit kan.
Wat ik op de site van bv bikefun zie is dat ze een fiets af kunnen stellen in combinatie met een fysiotherapeut. Ik denk dat dit wel eens handig voor mij zou kunnen zijn. Die hebben een toch een wat betere kijk op hoe een lichaam in elkaar zit.

Plaats reactie