Zo min mogelijk data
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
toen mijn Garmin met die live segments begon te zeuren gelijk maar uitgezet (vooral ook omdat veel PR's blijkt dan toch best wel scherp staan )
Maar dan gaat het niet zozeer om de fietscomputer maar om Strava en de virtuele wedstrijden, die daardoor op de openbare weg gereden worden. en je hebt gelijk dat die wedstrijden gevaar in de hand werken.Gastheerg schreef:Voor jouw werkt het wellicht als naslag. Helaas zie ik om mij heen dat er genoeg zijn die serieuze risico's nemen of andere in gevaar brengen om een KOM te scoren. Het is naïef om onze ogen daar voor te sluiten en in een groot aantal gevallen werkt het wel degelijk gevaar in de hand.rondje schreef:Daar ben je toch zelf bij, gewoon als soort van naslag werk gebruiken ipv uitsloverij. Ik vind het wel fijn om te zien hoeveel km ik in een jaar fiets.
Maar een fietscomputer, omdat je op hartslag, vermogen of cadans wilt rijden, of even wilt zien hoelang je al aan het fietsen bent, is net zo gevaarlijk als je snelheidsmeter in een auto. En dat je die snelheidsmeter ook kan gebruiken om te zien hoe hard je gaat tijdens een illegale wegrace, maakt het hebben van een snelheidsmeter niet gevaarlijk
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
In mei 2007 haalde ik mijn eenvoudige fietscomputertje (Cateye Strada) van mijn fiets en sindsdien fiets ik zonder en al helemaal nooit met een Garmin of Strava. Ik refereer ook nooit aan hoeveel kilometer ik heb gefietst maar enkel aan hoe lang en vooral aan hoe mooi de omgeving was. Soms kijk ik via google maps of via een medefietser nog even na hoe lang een ritje is maar dat is dan ook de enige info die ik nog een beetje interessant vind.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik zou een ding dat me de hele tijd tijdens het fietsen erop wijst dat ik achter loop (met anderen?) van mijn fiets rukken en in een sloot gooien, ambetant rotding. Pleur op met dat soort troep. Heb ik plezier moet ik dan de hele tijd zien dat anderen beter/überder/succesvoller etc zijn...alsjeblieft zeg.rondje schreef: Een KoM etc interesseert me niet veel. Mijn garmin heeft nu ook "live segments" waarop hij laat zien hoeveel ik achter loop, maar het is niet iets waar ik me door laat opnaaien, eigenlijk nog maar 1 keer op een rustig dijkje getest. Laat me dan ook niet echt sturen door een gemiddelde snelheid, dat staat ook niet op het eerste blad van mijn Garmin.
Veni. Vidi. Fietsie.
Haha, je kan het ook wegklikken voor het begint . Ik vind het wel grappig om zo nu en dan een naam van een fietsmaatje voorbij te zien komen terwijl ik solo aan het rijden ben.
Ik sluit mijn ogen er niet voor hoor, kom zelf ook wel eens van die gekken tegen die met 40+ door drukke streekweg vliegen. Maar wat kunnen wij er aan doen? Als ik bij elke asociale fietsers of automobilist die ik tegenkom mij druk moet gaan maken gaat het ten koste van mijn fietsplezier. Zelf raak je geïrriteerd en zij hebben toch geen idee dat ze gevaarlijk bezig zijn. Het enige wat je kan doen is blij zijn, dat jij je plezier niet hoef te meten aan het aantal behaalde KOM's.Gastheerg schreef: Voor jouw werkt het wellicht als naslag. Helaas zie ik om mij heen dat er genoeg zijn die serieuze risico's nemen of andere in gevaar brengen om een KOM te scoren. Het is naïef om onze ogen daar voor te sluiten en in een groot aantal gevallen werkt het wel degelijk gevaar in de hand.
Zal ik dan de eerste zijn die toegeeft dat een KOM (of top 10, of PR) halen soms gewoon lekker is, en dat ik de livetracker een hele leuke functie vind?!
Ik heb dan wel een dergelijke mate van "zen" bereikt dat ik zelf beslis "of ik ervoor ga". Indien niet, dan boeit het me echt geen zier dat mijn computer zegt dat mijn virtuele partner al klaar is terwijl ik op de helft ben. Net zoals dat gemiddelde snelheid (of <30) me niets kan schelen.
Strava zie ik vooral als een mooie verzameling. Ik plaats er regelmatig foto's bij, en terugbladeren in je trainingskalender is vaak ook een soort herinneringen ophalen.
Ik heb dan wel een dergelijke mate van "zen" bereikt dat ik zelf beslis "of ik ervoor ga". Indien niet, dan boeit het me echt geen zier dat mijn computer zegt dat mijn virtuele partner al klaar is terwijl ik op de helft ben. Net zoals dat gemiddelde snelheid (of <30) me niets kan schelen.
Strava zie ik vooral als een mooie verzameling. Ik plaats er regelmatig foto's bij, en terugbladeren in je trainingskalender is vaak ook een soort herinneringen ophalen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik lees hier veel reacties over 'gekken op de weg die KOM-metjes najagen'. Ik fiets zo'n 10 tot 12 duizend kilometer per jaar en dat met name in de drukkere delen van Nederland. Ik kom die gekken nagenoeg niet tegen, of ben mij er niet bewust van. Keer op keer heb ik wel te maken met auto's die links afslaan zonder te kijken, voertuigen geparkeerd op fietspaden, voertuigen die fietspad gebruiken om meer overzicht te krijgen, noem maar op. Overdrijven we soms niet een beetje over die gevaarlijke wielrenners die gebogen over hun Garmin de live-segmenten afraggen?
Ik registreer al mijn ritten. Ik vind het met name leuk om mijn strava heatmap verder in te kleuren (zoveel mogelijk nieuwe wegen). Een beetje een rare tik geworden. Langere afstanden rijd ik met hartslagmeter, aangezien dat toch een indicatie kan zijn voor algehele conditie. Gemiddelde snelheid doet mij niets, maar als een ander daarmee bezig is, dan heb ik daar geen problemen mee. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om te fietsen en stelt zijn eigen doel. Als we elkaar daarbij de ruimte geven, dan gaat het nog gezellig worden op de wegen
Ik registreer al mijn ritten. Ik vind het met name leuk om mijn strava heatmap verder in te kleuren (zoveel mogelijk nieuwe wegen). Een beetje een rare tik geworden. Langere afstanden rijd ik met hartslagmeter, aangezien dat toch een indicatie kan zijn voor algehele conditie. Gemiddelde snelheid doet mij niets, maar als een ander daarmee bezig is, dan heb ik daar geen problemen mee. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om te fietsen en stelt zijn eigen doel. Als we elkaar daarbij de ruimte geven, dan gaat het nog gezellig worden op de wegen
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Misschien overdrijf jij een beetje. Ik zet in mijn reactie dat er genoeg zijn die wel risico's nemen.
Zelf een paar van hier die ik ben tegengekomen en ook ik rij 10-12k per jaar
Misschien leest hij mee (en het is maar een voorbeeld maar hij zit op dit forum). Paar weken terug. kop over kop over de Lekdijk. Iik heb geen teller maar ging fors over de 40. Komen bij een dorp waar veel mensen tussen de cafe's en steigers heen en weer lopen. Ik richt me rechtop en krijg een enorm grote bek. Uiteraard ga ik verhaal halen. Ik had ook de mazzel dat de praatjesmaker het klimmers postuur had. We MOESTEN doorrijden tot het einde van de dijk?????
Ook woonwerk Rotte, langs de A12. Woon werk Haastrecht. Juist die woon/werk trajecten doen het goed om records te breken.
Natuurlijk is het niet de meerderheid maar ik gebruik ook het woord genoeg. Meer hoeft niet!
Strikt vind ik strava een geweldig concept. Ook vanuit m'n werk. Ik ben al 20 jaar bezig hoe je mensen het makkelijk kan maken dat ze data loggen van hun activiteiten. Alleen het zijn er echt genoeg die er niet mee om kunnen gaan.
Zelf een paar van hier die ik ben tegengekomen en ook ik rij 10-12k per jaar
Misschien leest hij mee (en het is maar een voorbeeld maar hij zit op dit forum). Paar weken terug. kop over kop over de Lekdijk. Iik heb geen teller maar ging fors over de 40. Komen bij een dorp waar veel mensen tussen de cafe's en steigers heen en weer lopen. Ik richt me rechtop en krijg een enorm grote bek. Uiteraard ga ik verhaal halen. Ik had ook de mazzel dat de praatjesmaker het klimmers postuur had. We MOESTEN doorrijden tot het einde van de dijk?????
Ook woonwerk Rotte, langs de A12. Woon werk Haastrecht. Juist die woon/werk trajecten doen het goed om records te breken.
Natuurlijk is het niet de meerderheid maar ik gebruik ook het woord genoeg. Meer hoeft niet!
Strikt vind ik strava een geweldig concept. Ook vanuit m'n werk. Ik ben al 20 jaar bezig hoe je mensen het makkelijk kan maken dat ze data loggen van hun activiteiten. Alleen het zijn er echt genoeg die er niet mee om kunnen gaan.
Natuurlijk is een KOM halen leuk, maar ik haal dat toch niet. Alleen al niet omdat de mensen die hem wel halen soms vals spelen. Er zijn eieren die hun fiets gewoon achter in de auto leggen en dat ding dan aan laten staan. Mensen spelen zelfs vals met geocachen dus laat maar.
Ja dat klopt. Daarom schrijf ik al mijn sportbelevenissen in een lijstje op. Omdat ik het ook leuk vind te zien dat ik langer en wat sneller ben gaan fietsen. Maar ook om te lezen over die en die rit en dan het "o ja!" gevoel. Maar dat schrijf ik allemaal gewoon op een blaadje papier. En als het blaadje vol is dan pak ik een nieuwe.53x11 schreef:Strava zie ik vooral als een mooie verzameling. Ik plaats er regelmatig foto's bij, en terugbladeren in je trainingskalender is vaak ook een soort herinneringen ophalen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Ik begrijp er echt helemaal niks van de KOM jagers, het zegt totaal nul, nada, nop.
Heb je wind mee of tegen, is het 2 Bft of 7Bft, rij je alleen of in een groep, heb je net 10km gereden of heb je er al 100 op zitten, ik kan zo nog wel even door gaan.
Heb je wind mee of tegen, is het 2 Bft of 7Bft, rij je alleen of in een groep, heb je net 10km gereden of heb je er al 100 op zitten, ik kan zo nog wel even door gaan.
Aha daar staat die timo2.0 voortimo2.0 schreef:In mei 2007 haalde ik mijn eenvoudige fietscomputertje (Cateye Strada) van mijn fiets en sindsdien fiets ik zonder en al helemaal nooit met een Garmin of Strava. Ik refereer ook nooit aan hoeveel kilometer ik heb gefietst maar enkel aan hoe lang en vooral aan hoe mooi de omgeving was. Soms kijk ik via google maps of via een medefietser nog even na hoe lang een ritje is maar dat is dan ook de enige info die ik nog een beetje interessant vind.
Bikers are not alone
Dit soort uitspraken wordt meestal gedaan door mensen die zelf niet hard genoeg kunnen fietsen (voor een hoog plekje in de leaderboards)mao schreef:Ik begrijp er echt helemaal niks van de KOM jagers, het zegt totaal nul, nada, nop.
Ik heb zelf ook wel een KOM die meer met omstandigheden dan met mijn "talent" te maken hebben (20 km met wind mee in wedstrijd peloton). Dat is gewoon grappig. Daarentegen ben ik oprecht trots (hoe kinderachtig dat ook is!), dat ik 8e van +10000 ben op de lokale heuvel. Hiervoor moest ik gewoon heel hard fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?