Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

E-Bikes ,bedreiging of niet

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 09 sep 2010 12:06

Amclassic-fan schreef:Het heeft gewoon niets met fietsen te maken, dus waarom 't wel zo noemen?
Omdat het wel met fietsen te maken heeft. Dat jij zo beperkt denkt qua fietsen is een beetje triest. Fietsen is meer dan het laten bewegen van je benen. Met geschoren benen op zo'n taxc ding zitten, dát heeft niks met fietsen te maken.

simen schreef:Er is nogal wat automobilisten ongemak nodig om mensen uit hun auto te laten komen en op een fiets te krijgen!
Daar zal de E-hulpmotor slechts een heel beperkte rol in spelen.

Kwestie van een subsidie regeling en een beetje uitleg daarbij.
Luiheid verdwijnt wanneer men geld ruikt, en iedereen wordt er beter van.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 09 sep 2010 12:11

frog_1883 schreef: Mijn collega zijn standpunt is, ik fiets meer (hij trapt dus zelf een deel om op Mijn mening is dat een E-bike voor een bepaald segment een uitstekende uitvinding is. Langs de andere kant voor recreatie (sportief fietsen) is het idd een beetje belachelijk.

Vraag ik me af. Veronderstel dat je als goed getrainde biker met je vrouw wil gaan biken in wat ruiger terrein. Beetje hulp voor haar is dan voor beiden wel zo fijn.
Twitter: @rbruijns

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 09 sep 2010 12:44

frog_1883 schreef:Langs de andere kant voor recreatie (sportief fietsen) is het idd een beetje belachelijk.

Maar waarom is het dan niet belachelijk dat je allerlei andere hulpmiddelen gebruikt?
Waarom ben je geen watje als je een verende voorvork hebt? Je kunt toch ook gewoon zelf de klappen opvangen..?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2010 13:44

Als je het verschil tussen een verende voorvork en een motor niet kunt inzien...

De gevolgen van die E-bikes kunnen voor de gezondheidszorg behoorlijk desastreus uitpakken. Het is de trent dat als moeders van de 1e zwanger is dat er een E-bike moet komen. Vanaf dat moment doet ze dus geen enkele inspanning meer met fietsen. Je moet je benen rond laten gaan, maar kracht hoef je niet te zetten. Oftewel de conditie die je met een gewone fiets zou onderhouden raak je volledig kwijt. En na 10 jaar op een elektrische fiets gaat 't dan wel vies tegen vallen als je zelf kracht moet zetten en dan 18 km/h rijdt ipv 25.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

perik
Forum-lid

perik 09 sep 2010 13:48

Bekijk het ook eens andersom. Mijn eigen moeder (gepensioneerd) heeft ook zo'n ding. Ze gaat nu weer overal op de fiets naartoe ipv met de auto. Met haar gewone fiets kostte dat teveel inspanning.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2010 13:52

Voor bijv jouw moeder is het duidelijk heel positief, maar het overgrote deel van die fietsen worden verkocht aan mensen die zonder ook gewoon bij de supermarkt zouden komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 sep 2010 13:52

Denk inderdaad ook dat het voor de ouderen in onze samenleving een uitkomst is! Liever een e-bike dan zo'n brommobiel of nog erger, een bejaarde in een gewone auto.

eelcoz

eelcoz 09 sep 2010 13:53

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 09 sep 2010 14:04

Amclassic-fan schreef:Als je het verschil tussen een verende voorvork en een motor niet kunt inzien...

"Je bent maar een zielig watje, of gehandicapt als je vering nodig hebt.
Het kan ook zonder, dan zit er tenminste nog uitdaging in"

Als je de overeenkomsten niet kunt inzien...

In de praktijk pakt die moeder gewoon de auto hoor. Zeker als die e-bike na 2 jaar zonder onderhoud lekker stil staat in de schuur. Tuurlijk kun je beter dagelijks in de file staan om vervolgens 's avonds in het dure fitnesscentrum (waar ze met de auto heenrijden) te gaan spinnen.

eelcoz

eelcoz 09 sep 2010 14:06

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 09 sep 2010 14:26

Amclassic-fan schreef:De gevolgen van die E-bikes kunnen voor de gezondheidszorg behoorlijk desastreus uitpakken. Het is de trent dat als moeders van de 1e zwanger is dat er een E-bike moet komen.

Uit welke onderzoek komt deze trent? Ik zie namelijk alleen ouderen op fietsen met een accu rijden. Komt bij dat dit heel andere fietsen zijn dan waar het topic over gestart is denk ik. Volgens mij ging het toch over dit soort fietsen?
Twitter: @rbruijns

steve.v.looy
Forum-lid

steve.v.looy 09 sep 2010 14:43

KukeleKupers schreef:
frog_1883 schreef:Langs de andere kant voor recreatie (sportief fietsen) is het idd een beetje belachelijk.

Maar waarom is het dan niet belachelijk dat je allerlei andere hulpmiddelen gebruikt?
Waarom ben je geen watje als je een verende voorvork hebt? Je kunt toch ook gewoon zelf de klappen opvangen..?

Ik bedoelde dat als je zelf een sportieve inspanning wil leveren, je dit zonder hulpmotor doet.

Het is en blijft een moeilijke discusie hier. Maar als je mensen kan overtuigen om hun wagen thuis te laten als ze iets met de fiets kunnen doen maakt het mij niet uit of het met de E-bike is of op spierkracht.

En als je met een E-bike een beetje een snelheid/actieraius wil hebben zal je zelf veel meer trappen dan je op het eerste gedacht denkt.
MVG
Steve

Plaats reactie