Alles over vakanties op én met de fiets

Sean Kelly Classic

TechNick
Forum-lid

TechNick 07 aug 2016 22:55

Na verschillende reacties gelezen te hebben kan ik het toch even niet laten om te reageren.

Ikzelf heb deze toch ook gereden afgelopen zaterdag en er weer enorm van genoten.

Het klopt dat het een andere tocht is dan vele andere Ardennen ritten.
Langere klimmen op ruime wegen en minder het korte steile werk met afdalen waar het wegdek een gevaar voor je leven vormt.
Persoonlijk vind ik dit een mooie afwisseling en juist een aanvulling in het spectrum van de vele Ardennen ritten. Weet niet waar het verbod op tochten in de provincie Luik op gebaseerd is.
Met bijna 2700 hm op 167 km kan niemand klagen over het klimmen, wel of je liever van kort-stijl of lang-geleidelijk houdt.

Verbaas me over de de opmerkingen van de drukte. Ja, het was dringen voor je bidon te vullen maar er was volop voorradig.
En over smaak valt niet te twisten maar ook ik vind Ettixx niks.
Voor 10 euro 3 bevoorrradingsposten (Luikse wafels, honingkoeken, wafelkoeken, sinaasappels, bananen, sportdrank, water, reparatie van Shimano), vele mensen die zich inzetten in hun vrije tijd, sanitaire voorzieningen en een windstopper (er was zelfs de gelegenheid om te passen): wees blij dat dit nog kan.
Is iets anders dan vele Nederlands tochten waar ze voor hetzelfde geld zeggen dat er 3 stempelposten zijn waar je betaald een consumptie kunt nemen en vragen je niet te wildplassen maar geen sanitairevoorzieningen treffen.

Op de wegen overvol? Ik wil deze rit zeker niet vergelijken met tochten zoals een Amstel Gold Race.
Het valt me wel op dat bij dit soort tochten over het algemeen de Belgische toerrijders meer getraind zijn dan de Nederlanders bij Nederlands "klimtochten".
Ze gaan sneller in de beklimmingen en ook het dalen.
Het ene moment veroordelen we hier snelle dalers en het andere nu ook de langzamere.
Ik zou zeggen: laat ieder in zijn waarde, geniet van deze tochten waar ieder zijn sportieve uitdaging zoekt en kan genieten van een geweldige natuur.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 07 aug 2016 23:15

Ik wil dan ook weer erven reageren op bovenstaande post, want ik heb in mijn verhaal niet bedoeld om negatief te zijn over deze tocht, integendeel! Ja, het was erg druk bij de bevoorrading maar de organisatie had het wel onder controle. En even wachten hoort er nu soms eenmaal bij, geen probleem hoor. Heb het wel eens meegemaakt dat het een kwartier duurde voordat je iets te eten of drinken had en dat was hier zeker niet t geval. Bij de tweede bevoorrading hoorde ik een vrouw zeggen dat het wc papier op was. En warempel, een paar minuten later kwam iemand van de organisatie met een aantal nieuwe rollen aanlopen, klasse hoor!

Op de wegen was het druk, maar zeker niet overvol. Het enige moment dat ik het iets te druk vond, was in de afdaling naar La Roche, zeker als je dan een mengeling van snelle en langzame afdalers krijgt op een vrij smalle weg.

Ik heb inderdaad vrij veel getrainde fietsers gezien, want ik schreef al dat ik veel klimkuiten gespot heb. Dit was in mijn ogen zeker geen tocht voor pannenkoeken, hoewel op tijd terugschakelen voor de Mur de Velomediane voor velen vrij lastig was ;)

En over de route kan ik al helemaal kort zijn: fantastisch! Mooie wegen en inderdaad vrij weinig "Waals wegdek". Voor een tocht in deze regio!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

supermasj
Forum-lid

supermasj 07 aug 2016 23:23

Ook ik ben positief, stoor me alleen aan het haantjesgedrag van heel wat andere fietsers die doen alsof ze alleen op de weg rijden. Parcours was voor mij dik in orde, geen of weinig gevaarlijke afdalingen.

Er is geen algemeen verbod voor georganiseerde toertochten in Luik, maar wel een pak moeilijker geworden om ze te organiseren (zoek maar eens op de site van de provincie Luik)..

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 08 aug 2016 09:32

uiteindelijk mooie rit en goed geamuseerd, dat is wat telt.

groenie
Forum-lid

groenie 08 aug 2016 11:42

Ook Groenie heeft de 167 km versie uitgereden, was inmiddels mijn 7e Sean Kelly... het parcours van eerdere jaren had inderdaad de Stockeau en La Redoute, maar ik vind de "nieuwe" (was iets anders dan in 2015) ook heel uitdagend. Heb dit jaar beter/vaker gegeten, dus de laatste 25 km ging ook best vlot.

Voor de rest eens met de meeste comments: prima rit voor weinig geld, goede voorzieningen, en een leuke sfeer.Als solo-fietser blijf ik de clubjes (vaak toch best agressief) irritant vinden, maar het zal aan mij liggen.

Tot 2017!

supermasj
Forum-lid

supermasj 08 aug 2016 20:27

groenie schreef:Ook Groenie heeft de 167 km versie uitgereden, was inmiddels mijn 7e Sean Kelly... het parcours van eerdere jaren had inderdaad de Stockeau en La Redoute, maar ik vind de "nieuwe" (was iets anders dan in 2015) ook heel uitdagend. Heb dit jaar beter/vaker gegeten, dus de laatste 25 km ging ook best vlot.

Voor de rest eens met de meeste comments: prima rit voor weinig geld, goede voorzieningen, en een leuke sfeer.Als solo-fietser blijf ik de clubjes (vaak toch best agressief) irritant vinden, maar het zal aan mij liggen.

Tot 2017!
Ik vond de bevoorrading zelf perfect : bananen, water en wat koeken, in overvloed aanwezig.

En wat betreft de clubs: er zijn zowel clubs als solorijders die zich gedragen en zich misdragen, ik zou ze daar ook niet over één kam scheren

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 09 aug 2016 10:40

Vinden jullie die Etixx nu zo slecht? Ik rij hier nu al een tijdje mee, vind daar niks mis mee :?
Wat is dan volgens jullie beter?

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 09 aug 2016 12:40

Slecht qua smaak ja en dat kan iedereen anders vinden ;)
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

feddesman
Forum-lid

feddesman 09 aug 2016 13:55

djatwork69 schreef:Vinden jullie die Etixx nu zo slecht? Ik rij hier nu al een tijdje mee, vind daar niks mis mee :?
Wat is dan volgens jullie beter?
Doe mij maar sis orange
Specialized Diverge Axs

Flyjohan23
Forum-lid

Flyjohan23 03 aug 2018 18:42

Kan je te voet van de parking naar de plaats van inschrijving? Ik ga liever ff te voet eerst inschrijven, om dan mijn fiets te gaan halen uit de auto.

Thanks voor de feedback!

Plaats reactie