Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Venge (/Tarmac), Propel, Protos: and the winner is: Propel

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 16 aug 2016 02:13

Lcsmet schreef:Voor dat geld altijd een nieuwe fiets.
Bedankt voor de tip. Is er een goede reden toch voor nieuw te gaan?
Garantie? Zekerheid?
Ik kan me er wel iets bij indenken.

Hoewel bij 2dehands meer fiets voor je geld? Of juist een oudere fiets voor je geld :lol:
Wiliertoerist schreef:En dan heb je het over deftige fietsjes, maar hoe zit het met de wielset, of komt dat er later ook nog bij ?

Kijk ook eens naar de aanschaf van een frame van welk merk dan ook, kies een groep naar keuze, evenals de wieltjes.
Dan heb je alles in 1 keer naar wens. Wanneer je dan toch geld gaat uitgeven.

Just my € 0,02
Wielsets zijn bij eerste 3 fietsen zwaar okee (lijkt mij). Frame opbouwen lijkt me duurder worden dan een fiets opbouwen; zelf kan ik dat niet: geen plaats voor, geen gereedschap, geen tijd, geen zin 8-) maar wel een goed idee.

Upgrades of betere wielsets wil ik me later wellicht aanschaffen. Thanks voor bijdrage.
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 aug 2016 07:33

Meer waar voor je geld? Waar voor je geld krijg je bij een nieuwe fiets van €1500-€2000, hoe verder daar boven des te verder de prijs-kwaliteit verhouding inzakt.

Wat is overigens de overeenkomst tussen die DeRosa en de andere 2 opties, ik kom niet verder dan: fiets, carbon en duur? Koop gewoon lekker waar jij je goed bij voelt, het zijn allemaal prima fietsen. Welke beter is dat is een persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf niet zoveel met DeRosa, Specialized Venge komt er al helemaal niet in, dus dan wordt het de Giant. De volgende persoon heeft de volgende voorkeur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 16 aug 2016 09:20

Mooi frame, Di2, Setje geile hoge wielen voor als het niet waait en een paar klimwieltjes met twaalf spaken :mrgreen:
Kan je nog geld over houden voor een fantastische fietsvakantie.

Met die 2,5 watt per kilo die ik wegtrap durf ik me ook zonder bierbuik niet op een Protos te vertonen :lol:

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 16 aug 2016 09:26

Musicmaestro schreef:Samengevat:
Optie 1: Venge modeljaar 2014 in goede staat. Wil dan andere groep op: Dura-Ace of SuperRecord. Kosten 4500-5000
Optie 2: Giant Propel SL1 van 5999 voor 4500, nieuw en bij de plaatselijke fietsenboer.
Optie 3: De Rosa Protos superluxe met SuperRecord electronisch, Zipp 404 (?), luxe stuurtje; z.g.a.n. Modeljaar 2016 maar gebruikt, via de eigenaar vd plaatselijke fietsenmaker. Maar nog altijd wel 5500-6000. Wel een goede deal, maar voor mij veel geld voor een fietsje.
Optie 4: Tarmac, diverse mogelijkheden, niets specifiek.

Proefrit op Propel is erg goed bevallen.
Dan lijkt me voor jou de Giant de beste keuze. Persoonlijk zou ik niet snel voor een 2e hans gaan en in dit geval is de goedkoopste ook nog een nieuwe fiets.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 16 aug 2016 09:36

Ik zou zeer zeker voor de Propel gaan! Zeker als je de SL versie kunt kopen.

Donderdag mag ik mijn Propel Advanced 1 gaan ophalen, dus mijn mening is misschien niet helemaal objectief.
Tarmac is ook wel mooi, maar minder waar voor je geld (afmontage) en de venge is een tarmac die uit proportie getrokken is in mijn ogen. De Rosa is mooi, maar als ik dan toch zoveel geld zou uitgeven zou ik gelijk voor de SK Pininfarina gaan omdat ik de Protos minder exotisch vind.

Met jou budget zou ik een Trek Madone 9 gaan halen!

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 16 aug 2016 10:32

Op deze manier gaat TS nooit kunnen beslissen. :?
Ik sluit me volledig aan bij de post van amclassic-fan.

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 17 aug 2016 01:42

De planning WAS om de Propel morgen te gaan bestellen maar ik heb nu zo een scherp aanbod voor de Venge dat ik het nog eens en weer al ga heroverwegen.

Als ik doorreken zou ik de Venge kunnen kopen en nieuwe SuperRecord (die ik zo supermooi vind) kunnen laten plaatsen voor ongeveer dezelfde prijs als de Propel SL1 met Dura-Ace.
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 17 aug 2016 06:02

56 posts verder en nog steeds geen beslissing? Ga er op uit, ga ze bekijken. Fietsen in zulke prijsklasse koop je niet door op een forum een mening te vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

zoefzoef
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 aug 2014 21:25

zoefzoef 17 aug 2016 09:40

Ik lees dat de fiets voornamelijk voor woon-werk is. 8 t/m 30 km. Ben je van plan het hele jaar door te fietsen? Indien ja, dan is het te overwegen (heb je toch aanleg voor ;-)) om gewoon 2 fietsen te kopen. Dus ook een ATB. Met dat budget kun 2 prima fietsen kopen....waar je ook de nodige stravarecords mee kunt verbreken :-).
Als je overigens voor 2de hands kiest zul je wellicht eerder toe zijn aan het vervangen van alle slijtagegevoelige onderdelen (open deur) Volgens mij moet je naast emotie ook wat meer praktisch denken.....

Succes met overwegen.....ps de modellen van 2017 komen er in het najaar weer aan... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door zoefzoef op 17 aug 2016 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8954
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 aug 2016 09:47

Voor één uurtje fietsen en mss in de toekomst 100km neem welke jij het mooiste vindt want daar gaat het om in dit geval.
Ik zou er 2 kopen een zomer en winterfiets voor dat geld en de inzet er van.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 17 aug 2016 09:54

Idd.

Voor dat geld kan je een mooie finessbike(specialized sirrus) en een giant propel advanced di2 aanschaffen.
Dat heb ik ook en valt ruim binnen budget.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 aug 2016 10:06

nijkie schreef:Voor één uurtje fietsen en mss in de toekomst 100km neem welke jij het mooiste vindt want daar gaat het om in dit geval.
Ik zou er 2 kopen een zomer en winterfiets voor dat geld en de inzet er van.
Hebben de velominati geen regels over casussen als die van TS

Zou wel moeten :twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie