shimano's E-TUBE Project
Veel meer kan ik er alleen niet mee, aangezien er nog geen android tool is.
Ik heb de firmware van batterijlader en batterij geupdate, overige firmwares waren al laatste versie.
En in de pc utility heb ik op BLE optie geklikt, maar naam default laten staan.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mede de gedachte van @havana: mijn bluetooth chip is vermoed ik dus gewoon kapot (nog niet verder naar kunnen kijken)
drukte jij gewoon op dat knopje onder je junction? (1 seconde?)
offtopic: morgen komt vermoed ik mijn quarq binnen dus wel tijd om m'n ros weer in elkaar te zetten
offtopic: morgen komt vermoed ik mijn quarq binnen dus wel tijd om m'n ros weer in elkaar te zetten
Kreeg vandaag de DFly en batterij binnen. Maar kon nog niet testen daar de groep van Ribble nog niet binnen is...
Ja gewoon even kort (wel helemaal) knopje indrukken.monsieurpinot schreef:mede de gedachte van @havana: mijn bluetooth chip is vermoed ik dus gewoon kapot (nog niet verder naar kunnen kijken)
Zou het voor zekerheid ook nog even met andere telefoon proberen of hij dan niet gezien wordt.
Kwam hier vandaag binnen (13e verstuurd) dus meteen maar even ingebouwd.havana schreef:Kreeg vandaag de DFly en batterij binnen. Maar kon nog niet testen daar de groep van Ribble nog niet binnen is...
Lastigste was nog om de di2 kabels te trekken met die plastic dingetjes eraan.
Paar keer naaigaren kapot getrokken.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Bij 2 shimano medewerkers op de Bikemotion gecheckt wanneer de synchro shift software nu uitkomt, één medewerker was redelijk stellig: februari. De tweede was meer van: hou de website in de gaten. Ben benieuwd...
Heb t vandaag ook aan de praat gekregen. Eerst mijn oude Windowslaptop moeten updaten naar W10, omdat de groep niet herkend werd in XP (bleef driver zoeken).
W10 downloaden en installeren duurde een eeuwigheid, maar het werkte.
Daarna fluitje van een cent. Alleen de firmware van de batterij hoefde geüpdate te worden. Daarna kon ik via mijn iPad en de Shimano app draadloos verbinding krijgen.
De oude Windowslaptop heb ik dus niet meer nodig
Nu nog even wachten op de synchro-update.
W10 downloaden en installeren duurde een eeuwigheid, maar het werkte.
Daarna fluitje van een cent. Alleen de firmware van de batterij hoefde geüpdate te worden. Daarna kon ik via mijn iPad en de Shimano app draadloos verbinding krijgen.
De oude Windowslaptop heb ik dus niet meer nodig
Nu nog even wachten op de synchro-update.
Mooi, nu even afwachten op nieuwe firmware/software om het te gebruiken.
Ben wel benieuwd waarom je die dfly nodig hebt, of dat het enkel is om het via bluetooth aan te kunnen zetten. (wat waarschijnlijk ook via usb kan dan lijkt me)
Ben wel benieuwd waarom je die dfly nodig hebt, of dat het enkel is om het via bluetooth aan te kunnen zetten. (wat waarschijnlijk ook via usb kan dan lijkt me)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik ga m'n d fly maar eens opsturen, de bluetooth wonderen die jullie eruit toveren doemen bij mij niet echt op
-
- Forum-lid
Vraag, zijn er 2 verschillende d-fly units? Om software te bedienen via e-tube op i pad: hoe komt verbinding tot stand, via ant of blue tooth?
Ik heb d-fly, dura ace di2 maar krijg geen signaal....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je moet de nieuwe Dfly hebben, oude werkt niet.
Verbinding via BT.
Je hebt ook de nieuwe batterij nodig.
Verbinding via BT.
Je hebt ook de nieuwe batterij nodig.
Shimano heeft eigen ant protocol zover ik weet voor Di2 om met de Garmin te communiceren bv.fabianfondriest schreef:Vraag, zijn er 2 verschillende d-fly units? Om software te bedienen via e-tube op i pad: hoe komt verbinding tot stand, via ant of blue tooth?
De nieuwe da groep zit bt in de batterij (houder)verwerkt om te communiceren met een i pad.
Op pagina 1 staat het.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.