Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2017

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 02 mei 2017 14:21

wido schreef:Mooi ! Kruijswijk tegen Dumoulin voor het rose in Italie !?

Wordt genieten. :-)

Laat dat overgewaardeerde commerciële rondreisje door Frankrijk maar lekker links liggen......
hear-hear!

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 02 mei 2017 15:25

Ernie C. schreef:Als er al dergelijke techniek gebruikt wordt, zou het dan niet leuker zijn om het bergklassement op die manier te gaan berekenen i.p.v. de afdalingen?
+1! Nu zie je dat de bergpunten vaak naar de vroege vluchters gaan en/of etappe winnaars. Op zich niets mis mee, maar het is niet helemaal representatief voor 'de beste klimmer' aangezien die niet met elke vlucht mee kan.

Die 'transponders' hebben ze volgens mij al jaren, dus dat mag het probleem niet zijn (het vinnetje onder hun zadel of een chip op de voorvork).

Karl66
Forum-lid

Karl66 02 mei 2017 16:29

Als je sommige reacties leest, dan zou je denken dat ze zonder zo'n daalklassement afdalen als een stelletje oude wijven, die voor elke overstekende vlo remmen. In de praktijk dalen ze nu natuurlijk ook al op het scherpst van de snede en daar zal echt niet veel aan veranderen. Het enige verschil is dat er nu een prijs aan hangt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 02 mei 2017 16:38

Ernie C. schreef:Die prijs is natuurlijk verzonnen om Nibali zoveel mogelijk op het podium te krijgen om wat Pirelli prullaria in zijn handen te drukken. Als dat lukt dan zal er niet veel gebeuren.
Dat denk ik niet , meer waarschijnlijk is dat de organisatie er een sponsor voor heeft die ze anders niet hadden kunnen binnenhalen. Die waarschijnlijk meer betaalt dan het totaal aan prijzengeld dat er aan dit nevenklassementje hangt. En uiteraard heeft zo'n sponsor net als alle evenementsponsoren het meest publicitaire rendement als er een grote naam met die prijs staat te zwaaien.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 02 mei 2017 17:01

ypuh schreef:
Ernie C. schreef:Als er al dergelijke techniek gebruikt wordt, zou het dan niet leuker zijn om het bergklassement op die manier te gaan berekenen i.p.v. de afdalingen?
+1! Nu zie je dat de bergpunten vaak naar de vroege vluchters gaan en/of etappe winnaars. Op zich niets mis mee, maar het is niet helemaal representatief voor 'de beste klimmer' aangezien die niet met elke vlucht mee kan.

Die 'transponders' hebben ze volgens mij al jaren, dus dat mag het probleem niet zijn (het vinnetje onder hun zadel of een chip op de voorvork).
Nog beter zou zijn net als bij het schaatsen een transponder om de enkel. Dan is er ook tijdwaarneming in geval van een fietswissel.
Maar of het een meerwaarde heeft waag ik te betwijfelen want de beste klimmer wordt wel veel "reëler" door maar visueel wordt er waarschijnlijk nauwelijks boeiender door. M.i. dient topsport vooral om de toeschouwer te vermaken en hoeft daarom niet op de eerste plaats eerlijk te zijn. Ter vergelijking: een massasprint biedt voor veel kijkers in de laatste 5 minuten veel spektakel. Om te bepalen wie de beste sprinter is zou het veel eerlijker zijn om ze een tijdritje van 300 meter te laten rijden met vliegende start maar dan is de spektakelwaarde een heel eind verdwenen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 mei 2017 17:17

Ze kunnen best wat meer informatie verstrekken of klassementen maken.

andere kant ik kijk toch ook vaak wielrennen omdat het heerlijk relaxed is. Maar wattages en hartslagen zouden ze wel wat vaker mogen geven, net als camera beelden vanaf de fiets.

Maargoed een voorspelling voor het klassement dan maar.
Gewoon wat ik denk, niet zozeer wat ik wens. Gewoon wat platte kort door de bocht uitspraken.

1. Quintana
2. yates
3. Kruiswijk
4. Nibali
5. Landa

Dumoulin, Pinot, Thomas geen top 10 door diverse daken. Het rondje is te koud voor Pinot, Dumoulin is drie weken lang gewoon niet goed genoeg en thomas ook niet. ik weet niet wat ik met Kelderman en Mollema moet een beetje top of flop.

Persoonlijk denk ik dat Kruiswijk en Mollema de beste Nederlandse ronderenners zijn, Gesink komt daar dicht op en de rest niet.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 02 mei 2017 18:33

Yates verliest veel te veel tijd in de tijdrit en Landa zal wel door het ijs zakken door de druk.

Zie eerder Kruiswijk 2 en Nibali 3, Dumoulin 9 en Mollema 6. Kelderman gaat knechten. Pinot 4
Maak joe woar

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 mei 2017 19:00

Dalen is ook zonder geldprijzen al een hachelijke onderneming. Of ze nu al op het scherpst van de snede dalen of niet, je moet als organisatie niet willen promoten dat ze nog meer risico's nemen dan ze nu al doen.

Iemand schreef 'ze doen dit toch zelf'. Wielrenners zijn nou eenmaal jonge mannen, testosteronbommen, die na uren fietsen ook niet meer helder kunnen nadenken. Er zullen er altijd zijn die nog wat extra gas willen geven voor een paar honderd euro. De Giro-organisatie heeft hier een taak om de renners tegen zichzelf in bescherming te nemen. En wat denken we ervan als er iemand ernstig geblesseerd raakt, een dwarslaesie oploopt of komt te overlijden in een van die afdalingen. Dat zal de organisatie altijd worden aangerekend. Ik vind dat ze ook voor zichzelf een enorm risico nemen.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 02 mei 2017 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 mei 2017 19:06

Kan de UCI hier niet ingrijpen?
Of heeft die in de Giro niks te vertellen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mei 2017 19:22

Dat zal wel gebeuren want als die uit PR oogpunt kunnen scoren zullen ze het niet laten...

el_loco
Forum-lid

el_loco 02 mei 2017 20:27

Ik verwacht dat het roze naar Nibali of Quintana gaat, al gun ik het geen van beiden eigenlijk. Maar ik denk eigenlijk wel onze drie NL-ers veel voorin te zien. Kruijswijk in de vorm van vorig jaar kan op het podium eindigen, terwijl Mollema en Dumoulin al hebben laten zien daar dicht in de buurt te kunnen komen.

Mijn voorspelling: Quintana wint de Giro, 3 etappes voor een NL-er, 2 NL-ers in de top 5.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 mei 2017 23:25

altijd wat spijtig dat een Contador ontbreekt. Steeds goed voor sensatie in enkele ritten en voor aanvallend koersen.
Benieuwd of we koers te zien krijgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie