Inconstant presteren
TS zegt niet veel talent hebben en er vooral lol in te hebben. Dat zou voor mij nu niet echt een goede reden zijn om met een privétrainer te gaan werken.
Ik neem aan dat lol hebben aan het fietsen en er niet bij iedere wedstrijd meteen afgereden worden best moet lukken met de clubtrainer en een beetje gezond verstand van jezelf.
Ik neem aan dat lol hebben aan het fietsen en er niet bij iedere wedstrijd meteen afgereden worden best moet lukken met de clubtrainer en een beetje gezond verstand van jezelf.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Jans schreef:@Ridley, waarom denk je dat het een goede trainer is? Ik zeg niet dat hij niet goed is, maar alleen maar omdat hij hier vaak hetzelfde verhaaltje vertelde?
Ik denk nog steeds dat Fietsen?altijd het eerst bij zijn vereniging moet proberen te zoeken. Je wilt als verenigingstrainer toch niet dat er regelmatig iemand roept "dat doe ik vandaag niet, mag niet van mijn privé trainer."
Ik sprak algelopen seisoen twee mensen die zijn trainings programme volgde. En waren er erg enthousiast over. En vertelde dat zei er veel baat bij hadden.
En als je gewoon lekker lol hebt in het fietsen gewoon zorgen dat dat zo blijt !
@ottorongo Misschien zijn er bij zijn vereniging een aantal jongens van dezelfde leeftijd, waardoor ze ook iets andere wedstrijden kunnen rijden, als groep. Als je dan buiten de groep gast staan door alles zelf te regelen en je eigen gang te gaan, redelijke kans dat er voor jou geen plek is bij zo'n wedstrijd.
Ik begrijp je twijfels bij het niveau van clubtrainers, al zijn er ook positieve uitzonderingen.
Ik begrijp je twijfels bij het niveau van clubtrainers, al zijn er ook positieve uitzonderingen.
-
- Forum-lid
Privétrainer ga ik niet aan beginnen. Ik train met jongens van mijn leeftijd en dat zijn ook mijn vrienden, ik ga me niet distantiëren van hun want het moet leuk blijven. Ik bouw zelf wel wat rust dagen in en ga een keer met de bus naar school. Dan moet het wel goed komen.
Maak joe woar
Gelijk heb je, een privé trainer als junior(?) lijkt me grote onzin. Of het jammer is dat mr. Smeets weg is, daarover verschillen de meningen zal ik maar zeggen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
+1.53x11 schreef:Gelijk heb je, een privé trainer als junior(?) lijkt me grote onzin.
Aan de hand van je ochtendpols kun je redelijk bijhouden of je moe bent of hersteld bent. Voor het opstaan en na het wakker worden even je hartslag meten/tellen en de waarde in een schriftje opschrijven. Als je moe bent, is je hartslag verhoogd ten opzichte van dagen dat je uitgerust bent
-
- Forum-lid
Idd komend seizoen 1e jaars junior.
Maak joe woar
Met privétrainer bedoel ik niet iemand die je dagelijks opvolgd maar eerder iemand waarbij je 1X per maand (of iets dergelijks) langsgaat voor de nodige richtlijnen.
@nee_nee. Alles is zoals je schrijft, MAAR ik ben van oordeel dat je lichaam twee onderdelen heeft (in dit verband) upper en under. Met je ochtendpols kan je dus je(upper) lichaams gesteldheid meten, maar je under-lichaam (je benen/spieren) NIET. Het is best mogelijk dat deze niet (genoeg) hersteld zijn van een vorige (zware) training en dat vertaald zich niet in meetwaarden. Dus Uw lichaam horizontaal in twee delen (niet kappen) Of heb ik het weer mis.
@nee_nee. Alles is zoals je schrijft, MAAR ik ben van oordeel dat je lichaam twee onderdelen heeft (in dit verband) upper en under. Met je ochtendpols kan je dus je(upper) lichaams gesteldheid meten, maar je under-lichaam (je benen/spieren) NIET. Het is best mogelijk dat deze niet (genoeg) hersteld zijn van een vorige (zware) training en dat vertaald zich niet in meetwaarden. Dus Uw lichaam horizontaal in twee delen (niet kappen) Of heb ik het weer mis.
@ottorongo Je moet als 16-jarige geen privétrainer willen, ook niet om 1 keer per maand langs te gaan.
Maar wil je dan reageren op mijn opmerking dat hij dan buiten de groep komt te staan? Fietsen?altijd is voor zover ik begrijp gewoon een jongen die probeert beter te worden, zonder dat hij vooralsnog denkt topsporter te worden.
En hij heeft zelf geschreven dat hij gewoon met zijn vrienden wil blijven fietsen.
Maar wil je dan reageren op mijn opmerking dat hij dan buiten de groep komt te staan? Fietsen?altijd is voor zover ik begrijp gewoon een jongen die probeert beter te worden, zonder dat hij vooralsnog denkt topsporter te worden.
En hij heeft zelf geschreven dat hij gewoon met zijn vrienden wil blijven fietsen.
Ik ben het echt helemaal niet eens met die die zeggen dat een (prive) trainer onzin is.
Juist een training schema is voor een 16 jarige een hou vast, meestal word er te hard ((en dus) verkeerd) getraind!
Een beetje (goede) wieler vereniging heeft meestal wel iemand die de jeugd begeleid en schema kan maken.
Liefst niet een van je ouders meestal werk dat averechts.
Juist een training schema is voor een 16 jarige een hou vast, meestal word er te hard ((en dus) verkeerd) getraind!
Een beetje (goede) wieler vereniging heeft meestal wel iemand die de jeugd begeleid en schema kan maken.
Liefst niet een van je ouders meestal werk dat averechts.
En die privétrainer hoeft geen geacrediteerde te zijn maar een ex profrenner kan daar best voor instaan met wat goede raad op tijd en stond, want zoals ik het lees heeft onze 16 jarige renner aan zijn huidige begeleiding er niet zoveel aan . Dat lijkt op maar wat aanmodderen. Mogelijk heeft die man teveel van deze jongens op zijn hoede.Daarenboven moet TS zijn club niet inlichten dat hij zo nu en dan war raad krijgt van iemand anders Op die manier kan hij toch met zijn kamaraden blijven fietsen en volgens mij is er ruimte genoeg om het om dit zo te doen.Daarenboven neem ik aan dat hij toch niet alle dagen de ganse dag op de club aanwezig zal of moet zijn.Dan is er toch niks op tegen wanneer hij dan op clubloze dagen voor een andere aanpak kan kiezen.
Maar het moet natuurlijk niet, het is zijn vrije keuze. Zijn nieuwe raadgever moet zich wel inwerken en rekening houden in het programma dat TS van de club heeft gekregen (als dat al zo is) want dat weten we niet.Oef.
Daar waar hij zegt dat hij niet erg talentvol is mogelijk ingeven door bescheidenheid. Er zijn wel meer minder getalenteerde jongeren toch ver gekomen en nog een mooie carriére hebben uitgebouwd.Slaap wel.
Maar het moet natuurlijk niet, het is zijn vrije keuze. Zijn nieuwe raadgever moet zich wel inwerken en rekening houden in het programma dat TS van de club heeft gekregen (als dat al zo is) want dat weten we niet.Oef.
Daar waar hij zegt dat hij niet erg talentvol is mogelijk ingeven door bescheidenheid. Er zijn wel meer minder getalenteerde jongeren toch ver gekomen en nog een mooie carriére hebben uitgebouwd.Slaap wel.