Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Race only: uitstervend ras?

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 16 dec 2016 09:43

Dat is het arbeidstarief.

Het probleem is, wat kan je op voorraad houden? Hoeveel brutowinst moet je maken voor je de vaste lasten betaald hebt?
En vergeet de prijs van de koffie niet, dat is ook niet gratis natuurlijk ;)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 dec 2016 09:47

monsieurpinot schreef:misschien dat een miniwerkplaatsje met 1 persoon waarbij je je eigen aangekochte internetsjizzle kan laten monteren nog niet eens zo'n gek idee is (nog nooit tegengekomen)
Fast Eddy Cycles. Eddy was de sleutelaar van Dalla C. Hij is nat. kampioen veldrijden. Knappe sleutelaar.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5616
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 dec 2016 09:57

nijkie schreef: Met alleen race en of mtb redt je het niet.
Ik deel die mening niet, je moet je juist de keuze maken om een echte speciaal zaak te zijn!
Zelf zou ik nooit een racefiets kopen in een fietswinkel waar achter in een hoekje achter de stadsfietsen ook nog een paar racefietsen en mtb's staan.

Proberen je vaak te verkopen wat op dat moment in de winkel staat, dus loop je de kans op een niet juiste maat of geometrie van de fiets thuis te komen.

En als je daar nog eens terug moet voor onderhoud, vaak kunnen ze daar een derailleur nog niet eens fatsoenlijk afstellen.

Bovenstaande voorbeelden komen wekelijks op dit forum voorbij!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3590
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 dec 2016 10:02

havana schreef:Mocht ik een FM zijn dan zou ik gewoon mijn spullen inkopen bij de Bike-components van deze wereld, en er dan nog 5 euro bij op doen. Of gaat die vlieger niet op?
Winstgevend is dat niet. Dus om klanten aan te trekken? Vraag is vooral of dat je de produkten/diensten die je wil verkopen, in dit klienteel kwijt kan.
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5616
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 dec 2016 10:12

rob74 schreef:pfffff,.......fm's die weigeren reparaties aan een fiets te doen omdat die daar niet gekocht is. :shock:
Als die gast ooit nog eens failliet gaat, dan sta ik ook heel hard aan de zijlijn te schaterlachen :D
Dan moet je ook niet mopperen als zo'n FM je het werkelijke uurtarief aanrekent, ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat het landelijk gemiddelde rond de 50 euro lag ex btw.

Maar dan wil iedereen met zijn internet fiets ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Mijn fm had een keer een verhaal over een klant, die een stel wielen op het oog had maar deze te duur vond, en weg ging dan haal ik ze wel bij Salden!
En maand later stond deze op vrijdagmiddag voor de deur met spaakbreuk of hij deze nog even snel kon maken want morgen had hij een toertocht.

Mijn fm heeft hem de deur gewezen met de mededeling rij jij maar even naar Limburg, wat mij betreft een begrijpelijke reactie.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6144
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 dec 2016 10:19

Ik blijf hete en domme FM vinden.
Ik had gewoon die wielen gerepareed en ook de hoofdprijs qua uurtarief gerekend. Werk is werk. Kan mij dat nu bommen waar die wielen vandaag komen.
Live fast; die young. mijn blog

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 16 dec 2016 10:21

Ik heb niks tegen een uurtarief, zelfs regelmatig bijbetaald omdat eigen onderdelen dan alsnog goedkoper waren dan de fm kon leveren, maar als hij mij als klant niet accepteert ga ik ook niet smeken.
Als iemand aan je deur staat en bereid is te betalen (eventueel zelfs een spoedtarief, mits goed gecommuniceerd vooraf) dan stuur je hem toch niet weg? Je reinste omzetderving.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 dec 2016 10:30

havana schreef:Mocht ik een FM zijn dan zou ik gewoon mijn spullen inkopen bij de Bike-components van deze wereld, en er dan nog 5 euro bij op doen. Of gaat die vlieger niet op?
opperde ik inderdaad gisteren ook, maar
1. mag je een merk verkopen wat je eigenlijk niet voert? (bijvoorbeeld: je bent geen campagnolo dealer, koopt goedkope groep in bij bike24 en verkoopt deze met een paar tientjes winst onder het mom van: ja tegen internetprijzen kan ik niet concurreren, maar het prijsverschil valt toch best mee.
2. mocht je een merk verkopen wat je wel voert zal je leveranciers wellicht niet blij zijn (want je neemt weer minder af) en het merk wellicht al helemaal niet.

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 16 dec 2016 10:33

Lijkt me vooral lastig met een garantiegeval als je zelf bij bike-components inkoopt. Consument gaat via jou naar bike-components naar fabrikant?

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 16 dec 2016 10:33

Fm die roepen ik help je niet daar gaat het waarschijnlijk nog wel goed mee. Die gaan gewoon vuurwerk zo meteen weer verkopen en dan zijn ze in eens vuurwerkspecialist ;)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 dec 2016 10:39

mackersv2.0 schreef:
Marxten schreef:Ik heb niks tegen een uurtarief, zelfs regelmatig bijbetaald omdat eigen onderdelen dan alsnog goedkoper waren dan de fm kon leveren, maar als hij mij als klant niet accepteert ga ik ook niet smeken.
Als iemand aan je deur staat en bereid is te betalen (eventueel zelfs een spoedtarief, mits goed gecommuniceerd vooraf) dan stuur je hem toch niet weg? Je reinste omzetderving.
Precies, gewoon repareren die hap, en bij het afrekenen erbij vermelden dat dit gewoon onder garantie gebeurd zou zijn als de wielset bij hem was gekocht.

Op die manier kun je je meerwaarde aantonen, en een volgende keer wellicht die wielset wel verkopen.

Nu heb je niks, geen geld, geen goodwill gekweekt, en een potentiële klant voor altijd de deur uitgejaagd.
Fietsenmakers moeten inderdaad gewoon begrijpen hoe het werkt (alsof zij zelf niet hun kleding op internet kopen omdat het daar goedkoper is). Maar vooral ook heldere communicatie daar ontbreekt het nogal eens aan (is mijn ervaring). Ik vind een hoger tarief voor spoedklusjes ook helemaal niet zo gek, als dat maar duidelijk is.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 16 dec 2016 12:58

Met deze trend ben ik benieuwd/bang hoe Piet de Wit het gaat volhouden. Min of meer ook race only, erg mooie zaak met dito fietsen maar tevens erg aan de prijs. Ik ging bijvoorbeeld een keer langs voor een bus sportdrank, dezelfde bus lag bij de drogisterij verderop echt vele malen goedkoper in het schap.

Plaats reactie