Polleke - enquete
havana schreef:
Zannatta, Koga, Stevens, Cube, Giant, Jan Janssen, Haibike, Prorace, Flanders, BTWIN, Carrera, Gianni Motta, BeOne, Gazelle, Thompson, Corratec, Batavus, Shitley, Merida, Ghost, Radon, Bulls en Sensa hebben een restwaarde die altijd gelijk is aan 0.
De rest kun je over discussiëren.
Moet ik toch tegenspeken, mijn Gazelle frames heb ik verkocht voor 25€ (Champion Mondial) en 80€ (Squadra), da's niet niks.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Merida maakt wel een paar fraaie atb's.
Less is bore
Begrijp ik nu goed dat fietsen al toegevoegd zijn aan de diensten? Dan neem ik ook aan dat daar toch enig onderzoek verricht is, wat de doelgroep is? Was het dan ook niet slimmer geweest om dan ook bij dat onderzoek de merken te betrekken?
Al ben ik waarschijnlijk te oud om dit te begrijpen. Je gaat toch geen fiets leasen? Of vergis ik me verschrikkelijk en is er een grote doelgroep die op iets wil fietsen wat hij/zij eigenlijk niet kan betalen?
Al ben ik waarschijnlijk te oud om dit te begrijpen. Je gaat toch geen fiets leasen? Of vergis ik me verschrikkelijk en is er een grote doelgroep die op iets wil fietsen wat hij/zij eigenlijk niet kan betalen?
Toch wel... en we zijn niet de eerste die dit doen. Omwille van het feit dat de fiscaliteit voor bedrijfsvoertuigen naar de toekomst toe in België niet meer interessant zal zijn en vooral duurder door al de "groene" taksen etc. moeten de leasingmaatschappijen noodgedwongen op zoek naar andere diensten. Deze in de vorm van mobiliteit. De eerste stap bij ons was de fiets, maar niets sluit uit dat dit naar de toekomst toe ook abonnementen zijn voor het openbaar vervoer (al dan niet in combinatie met de fiets). Er is onderzoek verricht naar de doelgroepen (uiteraard), maar naar de merken toe zijn we iets of wat tekort geschoten. Bij de wagens is dit relatief eenvoudig: je hebt 23 merken en dat is het. Maar bij de fietsen is dit iets complexer en we hebben er totaal nog geen ervaring mee. Nu met de opkomst van de elektrische fietsten is de kost evenredig aan het stijgen met de vraag. Dus we merken wel dat er een markt voor is (al zijn er nog steeds heel wat mensen die liever een MTB, een trekking- of een racefiets verkiezen boven een e-bike).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
Ok, vroeger dan voorzien, maar het is niet anders. Ik heb 'm vandaag afgesloten. Reden? Ik had ondertussen al meer dan 90 antwoorden binnen (92 om exact te zijn, waarvoor dank) en ik zou het graag nog een beetje beter verwerken, alvorens er volgende week mee naar mijn manager annex directie te stappen. (Nogmaals, niet dit resultaat maar mijn bevindingen gestaafd aan dit resultaat).
Hierbij wil ik iedere deelnemer van harte bedanken. Dit zal mij een stuk verder helpen, in dit nieuwe avontuur.
Jullie wilden de resultaten weten? Ok, ik geef enkel het hoogste percentage weer van wat jullie vonden..
We vroegen aan 92 fiets.nl fora leden, hoe ze volgende (Race)fietsmerken wogen, zonder al te veel na te denken... los uit de pols als het ware.
Is dit slecht? Absoluut niet: dit wou ik zien. Als je aan 92 mensen dezelfde vraag stelt en je krijgt uitéénlopende antwoorden (soms wel heel uitéénlopend, maar goed), dan kan heb je (of ik beter) wat ik moet hebben.
Nog een vaststelling: is de hobby fietsen nu ineens een elitaire hobby geworden? Of wordt je enkel hier gewikt en gewogen alvorens je iets mag vragen of zeggen? Is het aantal kilometers dat je rijdt op een jaar een waardemeter (los van het feit dat je door fysieke, familiale of andere redenen niet meer dan x-aantal km hebt kunnen rijden op een jaar?). Een beetje een trieste afsluiter... Maar toch allen, nog heel hard bedankt. Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. En maak er nog een gezellige discutie van!
Hierbij wil ik iedere deelnemer van harte bedanken. Dit zal mij een stuk verder helpen, in dit nieuwe avontuur.
Jullie wilden de resultaten weten? Ok, ik geef enkel het hoogste percentage weer van wat jullie vonden..
We vroegen aan 92 fiets.nl fora leden, hoe ze volgende (Race)fietsmerken wogen, zonder al te veel na te denken... los uit de pols als het ware.
- - 3T is volgens jullie een A-merk (60,9%)
- Basso is volgens jullie een A-merk (42,4%)
- Battaglin is volgens jullie een B-merk (45,7%)
- B-One is volgens jullie heel duidelijk een B-merk (81,5%)
- Bianchi is volgens jullie een A-merk (67,4%)
- BMC is volgens jullie, met een heel klein verschil maar, een A-merk (52,2% t.o.v. 41,3% dat aangeeft dat dit voor hen Premium-merk is)
- Bowman is gewoon niet gekend door de meerderheid (68,5%)
- Bulls is overduidelijk een B-merk (89,1%) volgens jullie
- Cannondale is een A-merk (69,6%) volgens jullie
- Canyon is overduidelijk een A-merk (70,7%) volgens jullie
- Carrera is volgens jullie een B-merk (58,7% geeft dit zo aan)
- Cervélo is volgens jullie een Premium-merk (53,3%)
- Cinelli is een A-merk (54,3%)
- Colnago is een Premium-merk (50% t.o.v. 45,7% die zeggen dat het een A-merk is).
- Cube is een B-merk (64,1%)
- De Rosa is een Premium-merk (ook hier weer mits een relatief klein verschil 46,7% t.o.v. 42,4% die zeggen dat het een A-merk is).
- Felt is overduidelijk een A-merk (57,6%)
- Festka is bij het merendeel van de ondervraagden, niet gekend (44,6%), maar het vreemde aan de zaak is dat de "kenners" dan wel zeggen dat het een Premium-merk is (22,8%). Dit is zo'n een vervelende om uit te leggen.
- Flanders is bij de meeste ook niet gekend (48,9%), maar bij de mensen die het merk wel kennen gaat de voorkeur dan naar B-merk (42,2%)
- Focus is dan weeral tussen A- en B-merk (waarvan de meesten B-merk selecteerden, 46,7%)
- Fondriest is een B-merk (56,5%)
- Fuji is een B-merk (52,2%)
- Ghost is overduidelijk een B-merk (75%)
- Giant is overduidelijk een A-merk (70,7%)
- Gios, wederom een speciaal geval, is door de meerderheid als A-merk bestempeld (38% t.o.v. 34,8% die vond dat het eerder een Premium-merk is).
- Gitane is een B-merk (69,6%)
- Granville en dit vind ik persoonlijk wel vreemd, kent 50% van de ondervraagden niet... 45,7% gaf aan dat dit een B-merk is. (Ter info: Granville is een Belgisch merk, dat hier op 1km van mijn deur wordt gemaakt en de vervanger is van het ter ziele gegane Ludo. Waarschijnlijk niet gekend in Nederland).
- GT-bikes, wederom een beetje vreemd: 40,2% geeft aan dat dit een B-merk is t.o.v. 38% dat het totaal niet kent.
- Isaac 53,3% geeft hier aan dat het een A-merk is
- Jaeger, hier geeft weer 63% aan het niet te kennen...
- Jan Janssen 63% kiest voor B-merk
- Koga 54,3% geeft aan dat het hier over een A-merk gaat
- Kuota, ook hier geeft 54,3% aan dat het over een A-merk gaat
- Lapierre, voor 44,6% is dit een A-merk
- Litespeed een A-merk (41,3%)
- Look, een A-merk (57,6%)
- Martelly... 75% van de ondervraagden kent dit merk niet. Van de overige gaf 20,7% aan dat dit een B-merk is.
- Merckx: 65,2% geeft aan dat het een A-merk is
- Merida: 51,1% geeft aan dat dit een A-merk is
- Merlin: 35,9% kent het merk Merlin niet... 28,3% zegt dan wel weer dat het een B-merk is en nog merkwaardiger: 19,6% zegt dan weer dat het een Premium-merk is.
- Nichelson kent 43,5% niet, 31,5% geeft dan wel weer aan dat het een A-merk is
- Open... kent maar liefst 53,3% niet???????? 25% geeft aan dat dit een Premium-merk is.
- Orbea, 54,3% geeft aan dat dit een A-merk is
- Parlee, niet verwonderlijk en terecht: Premium-merk (44,6%)
- Pinarello: 59,8% geeft aan dat dit een Premium-merk is
- Ridley = A-merk (66,3%)
- Rose is overduidelijk een B-merk (60,9%)
- Santos (en hier kan ik wel volgen, want qua racefietsen zie je ze helaas nog niet veel, als je al van een race-fiets mag spreken): B-merk 39,1% (t.o.v. 34,8% dat aangeeft dat het een A-merk is
- Scatto, 62% kent het merk niet, 31,5% geeft aan dat dit een B-merk zou moeten zijn
- Scott (van dezelfde verdeler in België als Granville volgens mij, maar dan als invoerder voor België) 71,7% geeft hier aan dat het een A-merk is
- Sensa is overduidelijk een B-merk (70,7%)
- Specialized is met een kleine meerderheid een A-merk (48,9% t.o.v. 43,5% dat aangeeft dat het een A-merk is)
- Stevens is een A-merk (53,3%)
- Swett is een B-merk (51,1%) Opmerkelijk: 42,4% kent het niet. (Foei! Een beetje meer op het forum komen lezen! )
- Thompson is voor 44,6% een B-merk
- Trek is overduidelijk een A-merk (65,2%)
- Viper is niet gekend (59,8%)
- Willier is overduidelijk een A-merk (67,4%)
- Zannata is een B-merk (70,7%)
Is dit slecht? Absoluut niet: dit wou ik zien. Als je aan 92 mensen dezelfde vraag stelt en je krijgt uitéénlopende antwoorden (soms wel heel uitéénlopend, maar goed), dan kan heb je (of ik beter) wat ik moet hebben.
Nog een vaststelling: is de hobby fietsen nu ineens een elitaire hobby geworden? Of wordt je enkel hier gewikt en gewogen alvorens je iets mag vragen of zeggen? Is het aantal kilometers dat je rijdt op een jaar een waardemeter (los van het feit dat je door fysieke, familiale of andere redenen niet meer dan x-aantal km hebt kunnen rijden op een jaar?). Een beetje een trieste afsluiter... Maar toch allen, nog heel hard bedankt. Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. En maak er nog een gezellige discutie van!
"First, never follows"
Conclusie is dat meesten er geen bal verstand van hebben. Festka is premium en Martelly een B-merk omdat je de helft betaald voor hetzelfde materiaal, gelast door iemand met veel meer ervaring . Merida en Giant zijn A-merken Merckx, Isaac, Lapierre en Ridley A-merken omdat ze toevallig een ploegje sponsoren en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Overigens zijn er twee Giossen. Eén echte Italiaanse en een Aziatische vandaar de verdeling .
Overigens zijn er twee Giossen. Eén echte Italiaanse en een Aziatische vandaar de verdeling .
Campagnolo Ultra Dork
Echt? Dit wist ik niet! En kan dit dan? (Handelsmerk etc.)Ernie C. schreef:Overigens zijn er twee Giossen. Eén echte Italiaanse en een Aziatische vandaar de verdeling .
"First, never follows"
Ik weet niet of je nou zonder meer de conclusie kunt trekken dat mensen een merk hoger inschatten als ze er vaker over gelezen hebben. Zo had ik DeRosa bijvoorbeeld als een B-merk, omdat ik vooral erg veel geklaag over gelezen heb en weinig entoesiasme. Het zal dus wel niet zo veel zijn denk ik dan.
Verder denk ik dat de conclusie fietsen is elitair en je mag er alleen maar wat over zeggen als je enorm veel weet ook geen hout snijdt want dan had ik allang een forumban gehad,
Van Festka had ik nog nooit gehoord, klinkt als een Poolse volksdansgroep. Dat er twee verschillende Giossen zijn wist ik dan weer wel. Maar ik ga wel eens fietsen met GastheerG en dan ontkom je niet aan Gios-indoctrinatie.
Verder denk ik dat de conclusie fietsen is elitair en je mag er alleen maar wat over zeggen als je enorm veel weet ook geen hout snijdt want dan had ik allang een forumban gehad,
Van Festka had ik nog nooit gehoord, klinkt als een Poolse volksdansgroep. Dat er twee verschillende Giossen zijn wist ik dan weer wel. Maar ik ga wel eens fietsen met GastheerG en dan ontkom je niet aan Gios-indoctrinatie.
Veni. Vidi. Fietsie.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Geen idee wat je met de antwoorden zoals jij ze hebt geformuleerd aankan.
Hopelijk heeft je manager annex directie niet te veel kennis van de fietswereld.
Hopelijk heeft je manager annex directie niet te veel kennis van de fietswereld.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend