Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vision Trimax 42

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 12 jan 2017 22:27

chrissiewizzie schreef:Lees nou gewoon eens goed wat er gepost is in dit topic en in andere topics. Je maakt jezelf vrij belachelijk op deze manier.
Met zo'n post zijn we veel. Goed bezig, jongen! :winkthumb:
Je zegt immers... niets.

Ik vind dat er hier ene zich inderdaad heel belachelijk aan 't maken is, ja. ;)

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 12 jan 2017 22:30

jakkel schreef:
amclassic-fan schreef:Ga dan nu maar eens inhoudelijk in op de argumenten die ik heb aangedragen. Enige waar je volledige argumentatie op gebaseerd is is dat iets anders ook kan. 25 mm op een 15C velg is gewoon niet 'optimaal', 'perfect' of welk ander superlatief je er ook op wilt plakken.
En wat zijn uw argumenten dan? Dat van die brede band op die smalle velg? Dat heb ik u al zéér uitgebreid uitgelegd en weerlegd. Of de bredere velgen bij de MTB? Ook dat verhaaltje heb ik weerlegd.

Wat is uw perfecte combinatie dan, en waarom? Leg dat nu dan eens eindelijk deftig uit ipv gewoon constant te zeggen dat ik het mis heb.

amclassic-fan schreef:Waarom steek je geen 15C velgen in je gravel fiets, die zullen zonder twijfel lichter te vinden zijn dan je huidige 19C velgen?
Omdat die er standaard in stonden. Van mij hadden er ook 17C of 21C velgen mogen inzitten hoor, dat rijdt even goed met die 42 mm's.

amclassic-fan schreef:Het is niet bepaald een budget wielsetje waar de TS naar informeert, als ik dat geld aan wielen spendeer dan vind ik een sub-optimale oplossing persoonlijk niet acceptabel.
Wtf?! Een 'sub-optimale' oplossing? Hou toch op met die complete onzin. Leg nu eens uit wat die 25mm op die 15C aan voelbaar nadelige effecten heeft. En dan heb ik het over rendement, comfort, rijgevoel,... whatever. Komaan, maak me slimmer!

Jij zegt gewoon dat fabrieksadviezen larie en apekool zijn! Hoe kom je er toch bij?
Jij stelt dat fabrieksadviezen perfecte combinaties geven. Anderen stellen dat 25mm op 15c helemaal niet zo perfect is als dat hij beweert en geven daar argumenten voor. Onder andere een slechter stuurgedrag in bochten, zeker als je met een wat lagere druk gaat rijden (de reden waarom je uberhaupt met 25mm fietst). Dit heb ik zelf ook ervaren en is de reden waarom mijn 15c velgen weer op 23mm staan. Voor zo ver ik heb gelezen heb jij hier nog niet het tegendeel van bewezen...

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 12 jan 2017 22:36

jakkel schreef:
chrissiewizzie schreef:Lees nou gewoon eens goed wat er gepost is in dit topic en in andere topics. Je maakt jezelf vrij belachelijk op deze manier.
Met zo'n post zijn we veel. Goed bezig, jongen! :winkthumb:
Je zegt immers... niets.

Ik vind dat er hier ene zich inderdaad heel belachelijk aan 't maken is, ja. ;)
Eindelijk, je ziet het zelf ook in. Perfect ;)
Maak joe woar

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 12 jan 2017 22:38

Nog 1 uur en 17 minuten!
Previous name Jansen01

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 12 jan 2017 22:39

vitamineb schreef:
Jij stelt dat fabrieksadviezen perfecte combinaties geven. Anderen stellen dat 25mm op 15c helemaal niet zo perfect is als dat hij beweert en geven daar argumenten voor. Onder andere een slechter stuurgedrag in bochten, zeker als je met een wat lagere druk gaat rijden (de reden waarom je uberhaupt met 25mm fietst). Dit heb ik zelf ook ervaren en is de reden waarom mijn 15c velgen weer op 23mm staan. Voor zo ver ik heb gelezen heb jij hier nog niet het tegendeel van bewezen...
Euhm, dan lees je nog maar eens opnieuw dit topic.
Slechter stuurgedrag, daarom dat MTB'ers met smalle velgen en brede banden (op lage druk!) rijden. Of is dat geen argument?
Fabrieksadviezen... . Ook geen argument?
Een 42 mm op een 19C... . Ook geen argument?
De trend van bredere racevelgen naar evenredig bredere banden toe (ook bij de MTB). Ook geen argument??
Enz....

Ik denk dat vooringenomenheid eerder het probleem is. ;)

Ah ja, dat was ook jij die zei dat een MTB'er niet tegen 45+ een bocht neemt zeker? Zeer sterk argument. :lol: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jakkel op 12 jan 2017 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 12 jan 2017 22:47

jakkel schreef:
vitamineb schreef:
Jij stelt dat fabrieksadviezen perfecte combinaties geven. Anderen stellen dat 25mm op 15c helemaal niet zo perfect is als dat hij beweert en geven daar argumenten voor. Onder andere een slechter stuurgedrag in bochten, zeker als je met een wat lagere druk gaat rijden (de reden waarom je uberhaupt met 25mm fietst). Dit heb ik zelf ook ervaren en is de reden waarom mijn 15c velgen weer op 23mm staan. Voor zo ver ik heb gelezen heb jij hier nog niet het tegendeel van bewezen...
Euhm, dan lees je nog maar eens opnieuw dit topic.
Slechter stuurgedrag, daarom dat MTB'ers met smalle velgen en brede banden (op lage druk!) rijden. Of is dat geen argument?
Fabrieksadviezen... . Ook geen argument?
Een 42 mm op een 19C... . Ook geen argument?
De trend van bredere racevelgen naar evenredig bredere banden toe (ook bij de MTB). Ook geen argument??
Enz....

Ik denk dat vooringenomenheid eerder het probleem is. ;)

Ah ja, dat was ook jij die zei dat een MTB'er niet tegen 45+ een bocht neemt zeker? Zeer sterk argument. :lol: :mrgreen:
Ben je een soort Jezus ofzo? Want natuurwetten en dergelijke bestaan bij jouw niet.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 jan 2017 22:49

jansen2.0 schreef:Nog 1 uur en 17 minuten!

CHHIIIPPPSSS!!!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 12 jan 2017 22:54

Fietsen?altijd schreef:
Ben je een soort Jezus ofzo? Want natuurwetten en dergelijke bestaan bij jouw niet.
Is dit een argument om te zeggen dat een 15C/25 niet zo goed is? Zo ja, verklaar u even nader, m'n beste. Jij lijkt me een mens met een zeer uitgebreide ervaring en kennis te zijn. Maak me slimmer! :)

Het is trouwens jou en niet jouw. Dat even terzijde uiteraard. :)

Mvg

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 12 jan 2017 23:16

chrissiewizzie schreef:Je hebt ons in ieder geval overtuigd dat jouw gelijk jouw enige gelijk is. Ik heb diep respect voor jouw standvastigheid. Voor jouw zelfvertrouwen. Voor jouw vaardigheid om het altijd bij het juiste eind te hebben. Dat kunnen er maar weinig. Hulde!

Een kat in 't nauw maakt rare sprongen. :winkthumb:

Gooi deze tabellen maar weg. De 15C/25 combinatie staat mooi in 't midden bij de aanbevelingen. Maar... de ingenieurs van fiets.nl weten het wel beter hoor.

Proficiat jongens, ik gooi de handdoek. Al mijn argumentaties waren verzinsels en nonsens. Ik moet zelfs bekennen dat ik nog nooit met een fiets gereden heb. :oops:

Misschien kunnen jullie morgen collectief gaan solliciteren bij de bekende en grote wielfabrikanten. Een mooie en succesvolle toekomst met een zeer riante verloning is jullie gegarandeerd!

Groetjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 12 jan 2017 23:20

jakkel schreef:
vitamineb schreef:
Jij stelt dat fabrieksadviezen perfecte combinaties geven. Anderen stellen dat 25mm op 15c helemaal niet zo perfect is als dat hij beweert en geven daar argumenten voor. Onder andere een slechter stuurgedrag in bochten, zeker als je met een wat lagere druk gaat rijden (de reden waarom je uberhaupt met 25mm fietst). Dit heb ik zelf ook ervaren en is de reden waarom mijn 15c velgen weer op 23mm staan. Voor zo ver ik heb gelezen heb jij hier nog niet het tegendeel van bewezen...
Euhm, dan lees je nog maar eens opnieuw dit topic.
Slechter stuurgedrag, daarom dat MTB'ers met smalle velgen en brede banden (op lage druk!) rijden. Of is dat geen argument?
Ik ben nog niet overtuigd dat zich dit zo 1 op 1 vertaalt naar gedrag van wegbandjes. Dus geen argument

Fabrieksadviezen... . Ook geen argument?
Dat is een aanbeveling, maar ook niet meer dan dat.
Een 42 mm op een 19C... . Ook geen argument?
Doe mij een filmpje hoe je daar volle bak mee door de bocht gaat zonder ze keihard op te pompen. Dan zet ik de popcorn vast klaar.
De trend van bredere racevelgen naar evenredig bredere banden toe (ook bij de MTB). Ook geen argument??
Enz....
Is dat niet juist een argument om voor een bredere velg te gaan?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2017 23:21

jakkel schreef:
Euhm, dan lees je nog maar eens opnieuw dit topic.
Slechter stuurgedrag, daarom dat MTB'ers met smalle velgen en brede banden (op lage druk!) rijden. Of is dat geen argument?
Fabrieksadviezen... . Ook geen argument?
Een 42 mm op een 19C... . Ook geen argument?
De trend van bredere racevelgen naar evenredig bredere banden toe (ook bij de MTB). Ook geen argument??
Enz....

Ik denk dat vooringenomenheid eerder het probleem is. ;)

Ah ja, dat was ook jij die zei dat een MTB'er niet tegen 45+ een bocht neemt zeker? Zeer sterk argument. :lol: :mrgreen:
Laatste jaren zijn juist eerst de MTB velgen eerst breder gevolgen, daarna volgde het race spul pas. 17C was bij MTB velgen voor meer dan een decennium de standaard, maar daar komt nu echt geen fabrikant mee mee aanzetten. 20C is tegenwoordig al smal voor een MTB velg, 24 tot 30C is eerder de standaard buiten het aller lichtste XC spul.

En nee het cherry picken van fabrieksadviezen is niet bepaald een sterk argument. Ik kan er net zo makkelijk van andere leveranciers andere tabellen tegenover zetten. Sterker nog windtunnel metingen genoeg die laten zien dat een bredere velg juist aerodynamischer is dan een smallere velg met dezelfde band gemonteerd. Het is niet zonder reden dat al die merken zwaardere bredere velgen zijn gaan maken.

42 mm op 19C is alles behalve een argument. Je kunt die 42 mm band ook nog wel op een 15C velg monteren, fietsen kan je er best mee. Maar het is verre van optimaal.

Betere aerodynamica en beter gedrag in bochten bij lage bandenspanning zijn gewoon keiharde voordelen van een bredere velg!


En btw zowel de i als de r mag ik inderdaad voor m'n naam zetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2017 23:29

FLO Cycling:
What size tires do you recommend with your wheels?
All of our wheels were designed with a 23mm x 700c tire. The fastest tire we have tested in the A2 wind tunnel with our wheels, is the Continental GP 4000s II in a 23mm x 700c size.
Internal Rim Width 19.4mm
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten