Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
17 nov 2010 02:46
Hoi,
Alfaboy_69 schreef:53x11 schreef:Ach, ik zou de groep niet meteen weggooien, mocht iemand 'em aan me geven... Misschien komt de groep wel in meerdere kleurtjes (Alhoewel SRAM ook alleen maar 'Red' is)
Sram Red heb je ook wel in een Yellow edition. Ik vind de rode accenten bij Superrecord wel wat overbodig, gaat bij veel fietsen niet passen (bij de mijne wel, heb al rode accenten in mijn Fast Forward-wielen
).
Die Sram Red in Yellow version is echt wel over the top en totaal niet smaakvol.
Overigens zie ik een Campa SR met de zilvergrijze en rode accenten perfect bij mijn Kuota Kahn passen.
En voor een keer ben ik het met Havana eens, Campa is al enkele jaren ( minstens vijf zelfs binnenkort) goed het noorden kwijt ook al vind ik die nieuwe shifters in den lijve nog zo mis niet.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
17 nov 2010 12:22
fdegrove schreef:Hoi,
En voor een keer ben ik het met Havana eens, Campa is al enkele jaren ( minstens vijf zelfs binnenkort) goed het noorden kwijt ook al vind ik die nieuwe shifters in den lijve nog zo mis niet.
Ciao,
Shifters op zich zijn functioneler geworden, schoonheid iets minder maar daar valt wel mee te leven, UT cranck is gewoon niet mooi en technisch een drama!
YFood !!!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 nov 2010 12:41
Shifters was gewenning, maar ik vind ze inmiddels zeker niet minder mooi geworden.
UT is geen drama, maar het voegt niks toen (net als alle andere BB lagers).
Verder zie ik het eigenlijk niet waarom ze al 5 jaar de weg kwijt zouden zijn????
Less is bore
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
17 nov 2010 12:57
Daniel1975 schreef:Shifters was gewenning, maar ik vind ze inmiddels zeker niet minder mooi geworden.
Verder zie ik het eigenlijk niet waarom ze al 5 jaar de weg kwijt zouden zijn????
Haal het maar eens uit elkaar, en let is op je lagers na een half jaar met een paar keer door de regen te hebben gereden......UT en BB lager = drama. Daarbij wel opgemerkt dat andere merken ook dit systeem hebben echter heb daar geen ervaring mee.
Vierkante as was een veel beter systeem en ik vond het mooier.
YFood !!!
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
17 nov 2010 13:47
Daniel1975 schreef:Shifters was gewenning, maar ik vind ze inmiddels zeker niet minder mooi geworden.
De groepen van <2006 waren de beste die er gemaakt waren. De goedkope shifters schakelde hetzelfde als de duurdere shifters. Zeer degelijke vierkante assen. Die groepen van destijds zijn behoorlijk onverwoestbaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 nov 2010 14:02
Fijn dat de ergonomie van de shifters geroemd wordt. Dat werd bij het uitlachen van de horens van Shimano nogal makkelijk genegeerd jaren terug...
De kwaliteit van UT als je even stilstaat bij de kwaliteit van de afdichting van de lagers, is belabberd. Mooi-weer-rijders hebben daar minder tot geen last van uiteraard.
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
17 nov 2010 14:08
Hoi,
Precies.
Dat kan je in wezen ook wel zeggen van een aantal van de wielen die ze sindsdien op de markt hebben gebracht.
Ksyrium cloontjes die, ook al waren ze vaak beter dan het origineel, niks toevoegden, body die niet meer deftig kan worden onderhouden enz.
Nu is het gelukkig niet allemaal negatief maar je wordt er toch net wat minder Campa fan door.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
17 nov 2010 14:32
litespeed schreef:Fijn dat de ergonomie van de shifters geroemd wordt. Dat werd bij het uitlachen van de horens van Shimano nogal makkelijk genegeerd jaren terug...
Gedeeltelijk waar, waren ook de waslijnen voorheen
Echter het is waar, Shimano is verbeterd de laatste jaren op basis van uiterlijk en Campa is minder geworden.
YFood !!!
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 nov 2010 15:00
En de derde gaat heen met de schoonheidsprijs...by far...
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 nov 2010 16:35
csteenbe schreef:
Echter het is waar, Shimano is verbeterd de laatste jaren op basis van uiterlijk en Campa is minder geworden.
Maar de vorm van de huidige campa-shifters is by far niet zo plomp en lelijk als de oude Ultegra-hoorns. Wel een verschilletje. Het opruimen van de waslijnen heeft de looks zeker ook goed gedaan. Shimano is duidelijk de geliktere kant op gegaan, de laatste 2 jr ziet het er een stuk beter uit.
Dat de 4kante assen de beste zijn zal niemand durven ontkennen. Tot die japanners met hun bb-lagers kwamen en de rest zo nodig moest volgen.
Ik zal nooit mijn eerste shimano-crankset op de ATB met BB-lagers vergeten; binnen 500km en 2 ritten in een flink modderig zuid limburg zaten ze vast. Dat gaat gelukkig tegenwoordig een stuk beter; mijn huidige atb-crank heeft al heel wat narigheid gezien de laatste 2 jaar (van modderen door de limburgse loss tot letterlijk onder water in diepe beken in de Cevennen) en dat draait nog steeds perfect.
Less is bore
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 nov 2010 22:18
Bij de introductie omschreef je het zo:
Daniel1975 schreef:Ik heb de nieuwe groep bij de DolomietenMarathon in het echt gezien: wat een dieptepunt in de geschiedenis van Campa is dit zeg. De ergonomie zal denk ik wel lichtelijk verbetert zijn, als zie ik er voor mijzelf eigenlijk alleen voordeel als het om CX gaat.
De shifter is lelijk gebogen en heeft wel iets weg van dat lelijke Japanse spul. Geloof dat ik maar eens de restpartijen campa 2006 en 2007 op ga kopen, die zouden wel eens in waarde kunnen stijgen!
Shimano shifters zijn qua vorm veel strakker dan de Campa 11-speed en de hoorns van de Campa's lijken wel het hoogst. Het materiaal en (dus) kleur van de Campa's vind ik wel veel fraaier.
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
17 nov 2010 22:30
Een welles nietes spelletje Campa contra Shimano is al vaker besproken
In het begin moet je altijd effe wennen aan nieuwe vormen/uitvoeringen, de nieuwe shifters van Campa ben ik nu aan gewend zijn niet meer zo fijn/strak als eerst maar zijn functioneler en zijn zeker niet zo fors en lomp als de Shimano foto hierboven, maar alles is een smaak kwestie hè.
UT en de bb-lagers kan ik niet aan wennen, vindt de cups fors en de crank armen lomp daarbij is de oplossing, ik val in herhaling
een drama.
YFood !!!