Zeker als je graag voor op het grote blad en achter op het kleinste tandje wil rijden is dit echt een aanrader. Ze zijn er vervolgens mij ook in titanium.

Fiets Magazine nr. 4-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
NicoNB schreef:Als je je toch breed aan het oriënteren bent, kijk dan gelijk ook eens hier naar.
Zeker als je graag voor op het grote blad en achter op het kleinste tandje wil rijden is dit echt een aanrader. Ze zijn er vervolgens mij ook in titanium.
Inzake fietsenmakers, telkens terugkerend stramien: ik wil een nieuwe fiets kopen, ik som enige zaken op die ik wil, ze meten dit, ze meten dat, zeggen wat cijfers en merknamen, en geen problemen.scottwilko schreef:Jeetje wat een verhalen dit. Wat mij het meeste opvalt in dit verhaal zijn de fietsenmakers.
Hoe kan het dat een fietsenmaker 6 maanden doet over een reparatie?![]()
![]()
Wat voor reparatie is dat geweest dan?
Wat ik mij ook afvraag, hoeveel kilometers rijd jij dan per week? Mag gemiddeld zijn, maar geeft wel een goede indicatie.
Overigens ben ik het verder met diverse eerder geschreven berichten eens dat het wellicht verstandig is om langs een fietsenmaker te gaan welke maatwerk levert. In Heerhugowaard zit bijvoorbeeld Vittorio. Die bouwt maatfietsen, waarbij hij samen met jou kan kijken wat de ideale fiets zal zijn. En als dat een Fixie is die zo lang mogelijk onderhoudsarm mee moet kunnen, dan kan dat.
Ik rijd nu ongeveer een 15 jaar met dat 3.25 verzet.NicoNB schreef:Als je je toch breed aan het oriënteren bent, kijk dan gelijk ook eens hier naar.
Ik vraag mij vooral af waarom werkelijk helemaal niemand dat probleem heeft. Ik heb de afgelopen decennia tientallen fietsen bereden - allen met een 53 en een 39 tands voorblad - en geen van die fietsen vertoonde cq vertoont ook maar ergens slijtage door een aanlopend kettingblad. Hoe krijg jij dat dan wel voor elkaar?Nova schreef: Mijn huidige fietsen (verschillende fabrikanten modellen, zelfde wielen / chainrings / kettingen / tandwielen achter) vertonen alletwee een afgeslepen verdunning waar de chainring het dichtst komt.
Wat kan ik voor elkaar krijgen? Zaken worden me zo verkocht.timo2.0 schreef:Ik vraag mij vooral af waarom werkelijk helemaal niemand dat probleem heeft. Ik heb de afgelopen decennia tientallen fietsen bereden - allen met een 53 en een 39 tands voorblad - en geen van die fietsen vertoonde cq vertoont ook maar ergens slijtage door een aanlopend kettingblad. Hoe krijg jij dat dan wel voor elkaar?Nova schreef: Mijn huidige fietsen (verschillende fabrikanten modellen, zelfde wielen / chainrings / kettingen / tandwielen achter) vertonen alletwee een afgeslepen verdunning waar de chainring het dichtst komt.
Waarom deze leugen?alien schreef:Ik denk dat jij vooral lekker door moet gaan met advies vragen en vervolgens naar niemand luisteren. Succes daarmee.