Uit armoe naar single speed.
Als je je toch breed aan het oriënteren bent, kijk dan gelijk ook eens hier naar.
Zeker als je graag voor op het grote blad en achter op het kleinste tandje wil rijden is dit echt een aanrader. Ze zijn er vervolgens mij ook in titanium.
Zeker als je graag voor op het grote blad en achter op het kleinste tandje wil rijden is dit echt een aanrader. Ze zijn er vervolgens mij ook in titanium.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Jeetje wat een verhalen dit. Wat mij het meeste opvalt in dit verhaal zijn de fietsenmakers.
Hoe kan het dat een fietsenmaker 6 maanden doet over een reparatie?
Wat voor reparatie is dat geweest dan?
Wat ik mij ook afvraag, hoeveel kilometers rijd jij dan per week? Mag gemiddeld zijn, maar geeft wel een goede indicatie.
Overigens ben ik het verder met diverse eerder geschreven berichten eens dat het wellicht verstandig is om langs een fietsenmaker te gaan welke maatwerk levert. In Heerhugowaard zit bijvoorbeeld Vittorio. Die bouwt maatfietsen, waarbij hij samen met jou kan kijken wat de ideale fiets zal zijn. En als dat een Fixie is die zo lang mogelijk onderhoudsarm mee moet kunnen, dan kan dat.
Hoe kan het dat een fietsenmaker 6 maanden doet over een reparatie?
Wat voor reparatie is dat geweest dan?
Wat ik mij ook afvraag, hoeveel kilometers rijd jij dan per week? Mag gemiddeld zijn, maar geeft wel een goede indicatie.
Overigens ben ik het verder met diverse eerder geschreven berichten eens dat het wellicht verstandig is om langs een fietsenmaker te gaan welke maatwerk levert. In Heerhugowaard zit bijvoorbeeld Vittorio. Die bouwt maatfietsen, waarbij hij samen met jou kan kijken wat de ideale fiets zal zijn. En als dat een Fixie is die zo lang mogelijk onderhoudsarm mee moet kunnen, dan kan dat.
NicoNB schreef:Als je je toch breed aan het oriënteren bent, kijk dan gelijk ook eens hier naar.
Zeker als je graag voor op het grote blad en achter op het kleinste tandje wil rijden is dit echt een aanrader. Ze zijn er vervolgens mij ook in titanium.
Kan iemand mij uitleggen waar ik hier naar zit te kijken ?
MVG Arno
Inzake fietsenmakers, telkens terugkerend stramien: ik wil een nieuwe fiets kopen, ik som enige zaken op die ik wil, ze meten dit, ze meten dat, zeggen wat cijfers en merknamen, en geen problemen.scottwilko schreef:Jeetje wat een verhalen dit. Wat mij het meeste opvalt in dit verhaal zijn de fietsenmakers.
Hoe kan het dat een fietsenmaker 6 maanden doet over een reparatie?
Wat voor reparatie is dat geweest dan?
Wat ik mij ook afvraag, hoeveel kilometers rijd jij dan per week? Mag gemiddeld zijn, maar geeft wel een goede indicatie.
Overigens ben ik het verder met diverse eerder geschreven berichten eens dat het wellicht verstandig is om langs een fietsenmaker te gaan welke maatwerk levert. In Heerhugowaard zit bijvoorbeeld Vittorio. Die bouwt maatfietsen, waarbij hij samen met jou kan kijken wat de ideale fiets zal zijn. En als dat een Fixie is die zo lang mogelijk onderhoudsarm mee moet kunnen, dan kan dat.
Enige weken later, telefoontje, fiets is gereed u mag de fiets komen halen.
En wat later blijkt dat niks van wat ik wilde, zo is. Alles samen gelegd, is het erg simpel: ze leveren me gewoon wat ZIJ willen. En dan nog liefst zaken die ze "nog hebben liggen", waarbij ze niet schuwen om zodanig te bricoleren dat het tot debacles leidt (zie dat stuur dat na 500 meter loskwam).
De reparaties waren gewoon vervangen van versleten onderdelen. Cassette, ketting, kettingblad. Een beetje hetzelfde telkens. Ze zijn geen 6 maanden "bezig" aan de reparatie van mijn fiets, ze wachten gewoon (bijna) zolang vooraleer er aan te beginnen. En als ik blijk van ongeduld / zorgen (als reserve fiets intussen ook al versleten raakt) toon dan is het van teveel werk zie al die fietsen daar die moet ik nog allemaal doen. Dat werd me beu, en ik besloot om te pogen zoveel mogelijk mijn plan te kunnen trekken, zijnde buitenzwieren van de zaken die ik zelf niet kan, een wiel vervangen in een simpele singlespeed is simpel.
Ik rij dagelijks een 50 km. 12 naar werk, terug, dan 15-20 naar elders, en terug, of rechtstreeks naar die "elders". Dat is ongeveer het gewone. Sommige dagen (maandag) doe ik wat meer, een 70-80 denk ik.
Ik heb niemand om te bellen als ik pech heb. Het is doen wat ik kan doen, en naar huis sukkelen. Heb wat gerief mee, en is al een aantal keren nuttig gebleken. Een stuur terug recht kunnen zetten na een aanrijding of val bvb. Soms pak ik een reserve achterwiel mee.
Het lijkt er inderdaad steeds meer op dat ik naar "maatfiets" zal moeten gaan.
Na 4 verkopers met fietsen waar mijn hielen tegen mijn tassen, mijn tippen tegen mijn voorwiel komen, mijn stuur te laag staat en mijn tassen vanachter tegen de band schuren, is dat de enige te trekken conclusie, vrees ik.
Ik rijd nu ongeveer een 15 jaar met dat 3.25 verzet.NicoNB schreef:Als je je toch breed aan het oriënteren bent, kijk dan gelijk ook eens hier naar.
Zeker als je graag voor op het grote blad en achter op het kleinste tandje wil rijden is dit echt een aanrader. Ze zijn er vervolgens mij ook in titanium.
Toen ik nog versnellingen had was dat ook al zo, zijnde dat de ketting enkel op de 2 kleinste vanachter ging, initieel niet door keuze, gewoon omdat na herstelling / afregelen het schakelen naar de grotere 3de-7de kransen hoop en al maar een maand lukte. Dan ging de 3de ook al niet meer, en uiteindelijk schakelde ik gewoon niet meer. Ik ben daar dus fysiek? op ingesteld geraakt. En achteraf gezien, het rijdt leuker. Als er een bende fietsers aan rood licht staat te wachten, zijn enkelen met veel geklik initieel rapper weg dan ik. 20 meter verder maal ik ze voorbij in stilte. Die stilte is trouwens sinds geen vrijwiel meer ook bij stoppen. Ik gebruik remmen quasi niet meer, gewoon goed tegenduwen, en terwijl anderen piepend en ratelend (vrijwiel palletjes) tot stilstand komen, word ik amper gehoord. Ik merk vaak dat ze enigszins schrikken als ze mijn aanwezigheid gewaar worden. Het heeft zo ook nadelen, soms laat ik expres mijn remhendels schieten opdat ze zouden klikken, om diegenen die lijken af te willen slaan, even te laten weten dat ik naast hen sta.
Aangaande knieprothesen, ik heb geen klachten. Zoals met veel / alles: het komt neer op training. Waar ik wel meer begin op te letten, omdat ik ze dan enigszins voel, is knieen wat beschermen als het koud is. Vroeger reed ik boven de 5 graden met een korte broek. Enige jaren terug ben ik bij 5-10 kniebroeken beginnen dragen, een soort tussenweg.
Ik vraag mij vooral af waarom werkelijk helemaal niemand dat probleem heeft. Ik heb de afgelopen decennia tientallen fietsen bereden - allen met een 53 en een 39 tands voorblad - en geen van die fietsen vertoonde cq vertoont ook maar ergens slijtage door een aanlopend kettingblad. Hoe krijg jij dat dan wel voor elkaar?Nova schreef: Mijn huidige fietsen (verschillende fabrikanten modellen, zelfde wielen / chainrings / kettingen / tandwielen achter) vertonen alletwee een afgeslepen verdunning waar de chainring het dichtst komt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Heeft @Nova niet gewoon het eerste nep-topic gecreëerd en zijn wij er allemaal ingestonken?
Wat kan ik voor elkaar krijgen? Zaken worden me zo verkocht.timo2.0 schreef:Ik vraag mij vooral af waarom werkelijk helemaal niemand dat probleem heeft. Ik heb de afgelopen decennia tientallen fietsen bereden - allen met een 53 en een 39 tands voorblad - en geen van die fietsen vertoonde cq vertoont ook maar ergens slijtage door een aanlopend kettingblad. Hoe krijg jij dat dan wel voor elkaar?Nova schreef: Mijn huidige fietsen (verschillende fabrikanten modellen, zelfde wielen / chainrings / kettingen / tandwielen achter) vertonen alletwee een afgeslepen verdunning waar de chainring het dichtst komt.
Ik ondervind maar, hoor.
Dat niemand dat probleem heeft, welke basis heeft u voor die bewering?
Is het al niet veelzeggend dat zelfs die Santos dealer nog steeds geen kettingkast kan voorzien voor een 52 tands voorblad?
Waarom denkt u dat ik nu zit uit te kijken naar een fiets die wèl okee is?
Zo een santosbike zal waarschijnlijk 4000 euro of zo kosten. Ik heb dat ervoor over als het eindelijk iets is waar ik geen leven miserie en niet elke maand 2 euvels aan heb.
Ik ben dus genoopt terug zonder kettingkast, alhoewel die "chainrunner" misschien al een serieus verschil maakt. Onzeker, want uiteindelijk is het maar een flexibele darm opengesneden in 't midden. Als je je fiets ergens in de regen laat staan en die darm loopt onderaan vol, dan kan je ketting roesten onder die darm. En de ketting droogt allicht lastiger dan wanneer gewoon vrij.
Waarom deze leugen?alien schreef:Ik denk dat jij vooral lekker door moet gaan met advies vragen en vervolgens naar niemand luisteren. Succes daarmee.
Iemand in dit onderwerp gaf santosbikes op als potentieel geschikte fiets voor me.
En ik heb daarnaar gezocht.
En ik ben (intussen 2 keer) naar een dealer ervan geweest.
En ik heb besloten de voorgestelde fiets te kopen.
Luisteren naar niemand?
Natuurlijk, er moet eerst advies zijn vooraleer advies kan worden opgevolgd.
Het nut van uw posts stopt daar al.