Nieuwe (handgespaakte?) wielset
XC279 waren bij mij gescheurd bij de nippels binnen 2 zomers dus zou ik niet bepaald aanraden
Was ook niet bij 1 nippel maar bij ze allemaal :O
Nooit meer Kinlin voor mij
Was ook niet bij 1 nippel maar bij ze allemaal :O
Nooit meer Kinlin voor mij
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Zal wel aan de "vakman"gelegen hebben die ze gebouwd heeft.
Nog nooit van gehoord bij deze velg......heb ze zelf al jaren , null problemo.
Wel zelfgebouwd, zoals alles waar ik op rij...
Nog nooit van gehoord bij deze velg......heb ze zelf al jaren , null problemo.
Wel zelfgebouwd, zoals alles waar ik op rij...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
@Keezx Wat is volgens jou het grootste verschil in velg tussen de R511 en de X31T. In totaal zal die wielset mij 100gram schelen (R511 zwaarste), Maar het gewicht zit hem dan in de velg.
Ik begrijp van jou dat dit niet zal uitmaken in het rijgedrag (bij wedstrijden). Maar hoor toch ook dat gewicht bij de roterende delen wel merkbaar zouden kunnen zijn en je daar liefst wat lichter wil hebben.
Natuurlijk is dit maar minimaal allemaal kan ik mij voorstellen, maar je geeft je geld maar 1x uit. (althans dat is de insteek )
Ik begrijp van jou dat dit niet zal uitmaken in het rijgedrag (bij wedstrijden). Maar hoor toch ook dat gewicht bij de roterende delen wel merkbaar zouden kunnen zijn en je daar liefst wat lichter wil hebben.
Natuurlijk is dit maar minimaal allemaal kan ik mij voorstellen, maar je geeft je geld maar 1x uit. (althans dat is de insteek )
Heb ik toch gisteren aangegeven?
100 gram in de velgen kan je wat betreft acceleratie gelijkstellen aan 2 dl. water ofwel minder dan een half klein bidonnetje.
Neem de proef en kijk of je het merkt.
Iets waar men in het algemeen niet bij stilstaat dat je de brede KinLins het best kan rijden met 23 mm banden (die worden > 25 mm reaal) en die zijn lichter dan de 25ers waarmee het wielgewicht aan de omtrek vrijwel gelijk is.
De KinLin XR31 is daarmee meer aero dan de R511 met 25ers.
Heeft ook nog het voordeel van de a-symmetrische achtervelg die de stabiliteit ten goede komt.
In wedstrijden komt het IMO minder op een eventueel marginaal verschilletje in acceleratie aan dan op wegligging en grip in bochten.
100 gram in de velgen kan je wat betreft acceleratie gelijkstellen aan 2 dl. water ofwel minder dan een half klein bidonnetje.
Neem de proef en kijk of je het merkt.
Iets waar men in het algemeen niet bij stilstaat dat je de brede KinLins het best kan rijden met 23 mm banden (die worden > 25 mm reaal) en die zijn lichter dan de 25ers waarmee het wielgewicht aan de omtrek vrijwel gelijk is.
De KinLin XR31 is daarmee meer aero dan de R511 met 25ers.
Heeft ook nog het voordeel van de a-symmetrische achtervelg die de stabiliteit ten goede komt.
In wedstrijden komt het IMO minder op een eventueel marginaal verschilletje in acceleratie aan dan op wegligging en grip in bochten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Voor wedstrijden moeten wielen gewoon sterk zijn en stijf. Als ik zag waar ik vanavond over denderde is dat wel het belangrijkst.
Maak joe woar
23 mm banden op een vergelijkbare velg (extern) zijn niet alleen lichter dan 25 mm banden maar ook vooral meer Aero. Dit is bij hoge snelheden (dus wedstrijdjes) vooral essentieel. Hoe beter de banden aansluiten extern op de breedte van de velg (ook extern) hoe meer Aero je wielen zijn en hoeveel meer snelheid je zult behouden met een kleinere inspanning.
Uiteraard heeft dit weer een groter voordeel bij hogere velgen maar dit is weer een geheel ander topic.
Ik heb zelf overigens handgespaakte wielen met Pacenti's SL 23 en die fietsen uitstekend. Deze zijn ook lekker licht en breed zat (24 mm extern) om te combineren met 23 mm bandjes (die zijn na het oppompen 24,4 mm dus passen perfect , oeps mag dat?) Ja, dat mag...
Uiteraard heeft dit weer een groter voordeel bij hogere velgen maar dit is weer een geheel ander topic.
Ik heb zelf overigens handgespaakte wielen met Pacenti's SL 23 en die fietsen uitstekend. Deze zijn ook lekker licht en breed zat (24 mm extern) om te combineren met 23 mm bandjes (die zijn na het oppompen 24,4 mm dus passen perfect , oeps mag dat?) Ja, dat mag...
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Keezx schreef:Zal wel aan de "vakman"gelegen hebben die ze gebouwd heeft.
Nog nooit van gehoord bij deze velg......heb ze zelf al jaren , null problemo.
Wel zelfgebouwd, zoals alles waar ik op rij...
Handgespaakt.nl is volgens mij niet bepaald een prutser ( wel een raar mannetje en oplichter maar dat is wat anders )
Kan stukje pech zijn maar rij inmiddels toch alweer 9 jaar op een racefiets en nog nooit meegemaakt en ik rij ook niet bepaald weinig
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike