Zijn we vogelvrij verklaard
Morgen ga ik de Pieter Weening Classic Surhuisterveen fietsen solo omdat ik niet in een vast groepje wil fietsen (150 km) wat ik me eigenlijk afvraag.. zijn al die georganiseerde (NTFU) tochten ook niet deels het probleem? Zeker in drukbevolkte gebieden en populaire fietsomgevingen kan ik me voorstellen dat honderden van die "wielrenners" flink wat overlast veroorzaken.
-
- Forum-lid
Zeg maar gerust een groot gedeelte van de deelnemers. Behalve dat de massale tochten vaak veel te duur zijn qua inschrijfgeld zijn is ook jouw aangehaalde argument voor mij een extra reden om ze te niet te rijden.
Ik rij veel in Noord-Frankrijk en daar merk ik wel een enorm verschil (Flandres-Artois en Ardennes). Het gedrag van de automobilisten is daar zwaar verbeterd sinds de invoering van de wet. Het kan natuurlijk regionaal verschillend zijn, dat de politie in het noorden een aantal keer met veel bombarie automobilisten heeft aangepakt en in jouw regio niet.Jans schreef: ↑21 jul 2017 12:15 @ultra_ivo Ik fiets 80-90% van mijn kilometers in Frankrijk. Als er geen tegenliggers zijn, geven ze in het algemeen best wat ruimte, maar als er tegenliggers zijn, willen ze er toch best graag nog wel even tussendoor.
Over haastige marktkooplui maar niet te praten. (En toch zijn er daar ook genoeg van die het wel netjes doen).
Niet dat de Fransen het dan beroerder doen dan anderen. Engelsen met een caravan zijn voor mij wel de ergsten, gevolgd door landgenoten.
Ik fiets in de omgeving van de Ventoux.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Die "eenlingen" die dan wel, om uit de wind te zitten, aansluiten bij het groepje waar ze door ingehaald worden is mijn ervaring.
Maakt voor mij niet zoveel uit zolang ze achteraan blijven maar sommigen vinden het dan ook nog eens nodig om in het midden van onze groep te komen fietsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Las net dit op de site van The Guardian.ultra_ivo schreef: ↑21 jul 2017 19:23 Ik rij veel in Noord-Frankrijk en daar merk ik wel een enorm verschil (Flandres-Artois en Ardennes). Het gedrag van de automobilisten is daar zwaar verbeterd sinds de invoering van de wet. Het kan natuurlijk regionaal verschillend zijn, dat de politie in het noorden een aantal keer met veel bombarie automobilisten heeft aangepakt en in jouw regio niet.
Undercover police target London drivers who pass too close to cyclists
Precies dat is mij ook al eens overkomen: bij Santpoort-Noord op de rotonde haalt mij een eenling in die flink harder gaat maar daarna blijft hij zo'n vijftig meter voor mij hangen en ik zag hem ook lichter schakelen en zonder ook maar een moment te versnellen loop ik rustig in tot ik bij zijn achterwiel kwam. Ik had geen zin om te versnellen om daar dan weer overheen te gaan maar inhouden zag ik ook niet zitten. Begint hij werkelijk na 30 seconden over z'n schouder z'n neus te legen waardoor het snot op mijn gezicht en bril belandde. Ik roep: "hey man!" waarop de reactie kwam: "oh, ik had niet gezien dat je was blijven plakken". Wat een eikel.SqueeZer schreef: ↑21 jul 2017 20:03Verder valt het mij ook op hoe asociaal 'fietsen' wel is .. vorig weekend haalde een groep mij luid lachend 'vermoedelijk vanwege mijn gewicht in' qua snelheid zaten ze niet ver boven mijn tempo en natuurlijk door in te halen viel er wat tegenwind weg (ga ik niet onder stoelen of banken schuiven). , ik houd gewoon mijn tempo aan en toevallig rijden ze de zelfde richting uit.;.; paar km later hoor ik een ervan iets grommen in de trant van 'zit die dikzak nog in ons wiel' en gaat ie lekker fluimen recht in mijn gezicht. Yep lekker sociaal van die groepen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik haal die groepjes wel in heb ik er ook geen last van
Dat geluk heb jij dan weer
Ik heb er met mijn maten tijdens van die toertochtjes nog wel eens last van dat je bij de stukken wind tegen van die toerfietsclubjes achter je hebt hangen, waarvan er ook altijd een paar denken dat ze de tdf aan het fietsen zijn ofzo
(maar zelf met de bek in de wind gaan fietsen ho maar... )
Ik heb er met mijn maten tijdens van die toertochtjes nog wel eens last van dat je bij de stukken wind tegen van die toerfietsclubjes achter je hebt hangen, waarvan er ook altijd een paar denken dat ze de tdf aan het fietsen zijn ofzo
(maar zelf met de bek in de wind gaan fietsen ho maar... )
-
- Forum-lid
Prachtig dat wel zelf ook vooral bezig zijn om een slecht beeld te schetsen van wielrenners...