BRM 1200 M2V NL- Merselo – Verona 2018
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Erg knap Monique! Dat zijn toch serieuze tijden in het zadel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Bart kijk altijd fris .
Ik ben weer onder de levenden. Het was zwaarder dan in 2014. Daar kan ik verschillende redenen voor aanvoeren:
-Voor mensen met een laat bioritme is een start om 5 uur een stuk lastiger dan een start om 6 uur.
-Windkracht 4 aan de start (tegen) en vrijwel de hele rit tegenwind.
-In 2014 was er een goed geleide groep waar een verstandig tempo werd gereden. En vooral een gelijkmatig tempo. Dit keer werd er vanaf de eerste kilometers koers gemaakt, er waren er die het nodig vonden om als er iemand met 22/23km/u op kop had gereden direct over te nemen met 29 per uur. Doe dat een paar keer en je hebt een totaal versplinterd peloton waar iedereen alleen tegen de wind moet beuken.
Resultaat was 30% uitval, dat is erg hoog.
Na de klim vanuit Tübingen merkte ik dat her er voor mij niet meer inzat. Alles moest goed gaan om op een haalbare tijd aan de Bodensee te zijn. En boven stond weer de wind recht in m'n gezicht. Op dat punt besloot ik te stoppen. Gei Kek lag een paar kilometer verder in een hotel. Ik heb het anders aangepakt, doorgereden naar het eerste station met een goede ochtendverbinding naar de controle. Even wat geslapen en doorgereden naar het 1e Oostenrijkse station. Daar de trein naar Innsbruck. Op de fiets via de Brenner naar Bolzano om daar de groep weer tegen te komen.
-Voor mensen met een laat bioritme is een start om 5 uur een stuk lastiger dan een start om 6 uur.
-Windkracht 4 aan de start (tegen) en vrijwel de hele rit tegenwind.
-In 2014 was er een goed geleide groep waar een verstandig tempo werd gereden. En vooral een gelijkmatig tempo. Dit keer werd er vanaf de eerste kilometers koers gemaakt, er waren er die het nodig vonden om als er iemand met 22/23km/u op kop had gereden direct over te nemen met 29 per uur. Doe dat een paar keer en je hebt een totaal versplinterd peloton waar iedereen alleen tegen de wind moet beuken.
Resultaat was 30% uitval, dat is erg hoog.
Na de klim vanuit Tübingen merkte ik dat her er voor mij niet meer inzat. Alles moest goed gaan om op een haalbare tijd aan de Bodensee te zijn. En boven stond weer de wind recht in m'n gezicht. Op dat punt besloot ik te stoppen. Gei Kek lag een paar kilometer verder in een hotel. Ik heb het anders aangepakt, doorgereden naar het eerste station met een goede ochtendverbinding naar de controle. Even wat geslapen en doorgereden naar het 1e Oostenrijkse station. Daar de trein naar Innsbruck. Op de fiets via de Brenner naar Bolzano om daar de groep weer tegen te komen.
Mijn foto's staan online: https://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/merseloverona2018/1