Pagina 5 van 5

Geplaatst: 31 jul 2010 14:31
door mouse
Marconi schreef:
Foosho schreef:
Marconi schreef:
Waarvan ?

mja, ik eindigde met een grapje en Anaszi quote die vervolgens... dus nevermind ;)

[size=0]Het antwoord is natuurlijk een driehoek..[/size]


Over de productie kosten: Hoewel minder maten maken nergens op slaat qua maatvoering, hebben ze het wel gedaan met de nodige marketing, dus in dat opzicht hebben ze er wel (onterecht) aan verdiend.


Helaas is een frame geen driehoek! Meer een trapezium . :-)

Bij vroegere frames moest een handelaar alle frames kunnen leveren van pak weg 54 cm t/m 63cm of meer. In dat in veel kleuren! Tel eens even op hoeveel frames er gemaakt moesten worden van 1 model!
Nu zijn er 3 of 4 maatvoeringen ipv het dubbele!
Minder productie nodig en minder voorraad nodig. Voorraad is dood kapitaal en dus.... hoe minder modellen in verschillende grootten des te beter.



dezelfde reden waarom men de triple probeert uit de markt te werken: compact en dubbel zijn beter compatibel en zorgen voor minder stock.

Geplaatst: 31 jul 2010 15:41
door freusen
Omdat idereen als een blind paard achter nieuwe trends aan loopt maken fabrikanten daar gretig gebruik van om hun omzet te vergroten, net als in de mode van kleding en auto's.





_________________________________
The old man from the Age of steel frames

Geplaatst: 31 jul 2010 16:59
door roy73
Van de andere kant zijn er ook mensen die bang zijn om iets anders te proberen als wat ze van huis uit mee hebben gekregen. En dus zul je altijd mensen houden die van retro fietsen houden en mensen die de huidige technieken mooi vinden.
Gelukkig verschillen smaken zullen we maar zeggen

Geplaatst: 02 aug 2010 13:05
door flare
Wanneer iemand korte benen en een lang bovenlijf heeft vindt ik de keuze voor een
slopingframe logisch. Ben zelf 191 lang met een binnenbeenlengte van 89 cm, met een
traditioneel frame steekt het zadel in veel gevallen maar circa 9cm uit het frame. Dit oogt
bij grote frame's als of je op een te grote fiets zit. En inderdaad bij de Specialized Roubaix
xxl met een balhoofdbuis van 24,5cm is het te ver doorgeslagen naar mijn mening, wel
een heerlijke fiets om te rijden strak en echt heel comfortabel.