Hoi,
Ik kwam bij het zoeken dit draadje tegen want zit met hetzelfde probleem.
Die SM-RT800 schijven storen me al een jaar qua uitzicht en nu na een jaar rijden kruipt het remstof ook nog eens in die kantjes en valt het niet meer proper te krijgen.
Op mijn MTB ben ik naar SRAM schijven overgeschakeld na dag 1 omdat ik dit de mooiste vind, maar passen de SRAM centerlock schijven zomaar in de plaats van de SM-RT800 schijven?
Helemaal geen probleem als ik de remklauw moet afstellen hoor.
Wil alleen de compatibiliteit even checken.
Groetjes,
Bossi
Shimano Ultegra R8000 remschijf alternatief
Momenteel zitten er op mijn fiets Avid G2 CS remschijven. Voor me nieuwe wielset wil ik alvast remschijven bestellen omdat levertijden nogal lang kunnen zijn. Betreft 140mm schijven. Ultegra schijven vind ik minder mooi op mijn matzwarte oranje fiets, omdat deze schijven in het koelgedeelte lichtgrijs zijn. Ik vind de Shimano XT RT-MT800 al veel mooier. Ik vind koelend vermogen belangrijk, wat zijn de alternatieven?
-
- Forum-lid HC
Verwacht niet veel van koelend vermogen, dat zit vooral in de hoeveelheid materiaal.
Een schijf kan zo heet worden dat de buitenlucht voldoende koelt en een vin nagenoeg niet helpt.
Neem de schijven die je mooi vind. Als dat XTR in neem die!
Een schijf kan zo heet worden dat de buitenlucht voldoende koelt en een vin nagenoeg niet helpt.
Neem de schijven die je mooi vind. Als dat XTR in neem die!
-
- Forum-lid
In tegenstelling tot de meesten hier vind ik die IceTech rotors juist heel tof, dus als er iemand met een redelijk fris setje gaat switchen hou ik mij warm aanbevolen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Dit topic gevonden en volgens mij is dan conclusie dat je bijna alles kan mixen?
Behalve diameter, bevestiging en evt ruimte in frame.
Koelend vermogen is ook niet echt een ding. Behalve als je (heel) zwaar bent en een lange afdaling continu remt?
Behalve diameter, bevestiging en evt ruimte in frame.
Koelend vermogen is ook niet echt een ding. Behalve als je (heel) zwaar bent en een lange afdaling continu remt?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Idem hier. Ik heb zo schijven overgekocht die meteen van de fiets gehaald waren. Nieuw en -40 % qua prijs. Al vind ik de Dura Ace (met zwarte vinnen) nog mooier maar de prijsTheUnexpected schreef: ↑25 jan 2021 16:18 In tegenstelling tot de meesten hier vind ik die IceTech rotors juist heel tof, dus als er iemand met een redelijk fris setje gaat switchen hou ik mij warm aanbevolen.
Of even met zwarte marker aan de slag gaan?