Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Infinito Full Carbon Clinchers

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 01 sep 2010 21:17

@Jorisb:
Ja, beetje rommelen en schuiven om steeds wat te upgraden ;-)
Net als met het knutselen ben ik gewoon een ouwe rommelaar.

@Watikjebrom:
"Sommige mensen" hebben een passende schuur, ik passend behang.
Is ook makkelijker te wijzigen wanneer de fiets een ander kleurtje krijgt :-)
FacebookS3RSSite

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 03 sep 2010 00:03

Watikjebrom schreef:
danny1407 schreef:Zonder verder commentaar.....

[img=http://www.bartape.nl/wp-content/upload ... 00x225.jpg]


Leuk, zo'n bijpassend behangetje :-)


net een schilderij :)

maar Danny het ziet er geweldig uit !
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 21 sep 2010 01:29

Ook bij ruim 60km/u over Vlaamse betonwegen zijn deze wielen geschikt bevonden!! Fietsen erg lekker!

ghibli
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 nov 2007 17:48

ghibli 29 okt 2010 23:55

Ook baanspecialist Yondi Schmidt is inmiddels aan de Infinito wielen, tenminste op zijn wegfiets. Weet iemand of hij ook op de baan met Infinito rijdt?

Afbeelding

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 30 okt 2010 14:39

Deze wielsen ziet er geweldig uit. Ik krijg ook tips vanuit mijn omgeving dat deze wielen een goede deal zijn. ik overweeg ze te kopen. Nog even een paar (amateur) vragen:

- Om gewone banden te gebruiken (bv ultremo R1) heb je dus die carbon clinchers nodig en niet die carbon tube set? Ik weet het antwoord al maar voor de zekerheid nog even!!

- Hoe makkelijk is het omzetten van je casette?

- Geven die carbon clinchers ook een speciaal geluid?
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 30 okt 2010 14:53

1.voor gewone banden heb je de clincher uitvoering nodig.
2. cassette wisselen is niet moeilijk je hebt een kettingzweep en een tooltje nodig om de sluitring te demonteren.
3. Ja ze geven zo'n mooie swoesh als je voorbij rijdt.

lincity
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:36

lincity 27 feb 2011 13:03



Ik ben ook geïnteresseerd in deze wielen. Ik zie dat de remrand iets lager zit dan bij normale alu wielen.
Aangezien ik er ook nog alu wielen naast wil hebben, vraag ik mij af of dit een probleem is.

Moet je naast het verwisselen van de remblokken, ook de remblokken opnieuw afstellen bij het gebruik van deze wielen icm alu wielen?
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 feb 2011 13:11

Lincity schreef:Moet je naast het verwisselen van de remblokken, ook de remblokken opnieuw afstellen bij het gebruik van deze wielen icm alu wielen?


Dat controleer je toch altijd als je andere remblokken monteert?
Of ben ik de enige?;)

lincity
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:36

lincity 27 feb 2011 14:05

Theo V schreef:
Lincity schreef:Moet je naast het verwisselen van de remblokken, ook de remblokken opnieuw afstellen bij het gebruik van deze wielen icm alu wielen?


Dat controleer je toch altijd als je andere remblokken monteert?
Of ben ik de enige?;)


Maakt het allemaal wel weer wat lastiger... Daarnaast is dat niet zo handig als 2e wielset bij een wedstrijd ed.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

voske
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:43

voske 27 feb 2011 15:02

ik vervang altijd de hele blokken, dus incl. houder, dus ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Max 10 minuten werk

lincity
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:36

lincity 27 feb 2011 15:07

Voske schreef:ik vervang altijd de hele blokken, dus incl. houder, dus ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Max 10 minuten werk


Tijdens wedstrijden houdt dat in de je eigenlijk net zo goed naar huis kan gaan..
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 27 feb 2011 15:24

Lincity schreef:
Voske schreef:ik vervang altijd de hele blokken, dus incl. houder, dus ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Max 10 minuten werk


Tijdens wedstrijden houdt dat in de je eigenlijk net zo goed naar huis kan gaan..


Dat zelfde probleem heb ik met mijn Kuipers en Fulcrum R3. De remrand van de Kuipers is 6 mm lager.

Maar als je tijdens een wedstrijd voor lek rijd, kun je toch nog je achterrem gebruiken en als je achter lek rijd je voorrem? Moet je natuurlijk wel rekening mee houden.

Maar als je tijdens een wedstrijd lek rijdt met je carbon wielen en daarna een alu wiel steekt, kun je sowiezo niet (of beter niet) remmen met dat wiel, want dan kun je de carbon remblokken ook meteen weggooien.

Plaats reactie