Pagina 5 van 6

Geplaatst: 01 sep 2010 21:17
door danny1407
@Jorisb:
Ja, beetje rommelen en schuiven om steeds wat te upgraden ;-)
Net als met het knutselen ben ik gewoon een ouwe rommelaar.

@Watikjebrom:
"Sommige mensen" hebben een passende schuur, ik passend behang.
Is ook makkelijker te wijzigen wanneer de fiets een ander kleurtje krijgt :-)

Geplaatst: 03 sep 2010 00:03
door race-niek
Watikjebrom schreef:
danny1407 schreef:Zonder verder commentaar.....

[img=http://www.bartape.nl/wp-content/upload ... 00x225.jpg]


Leuk, zo'n bijpassend behangetje :-)


net een schilderij :)

maar Danny het ziet er geweldig uit !

Geplaatst: 21 sep 2010 01:29
door stokie
Ook bij ruim 60km/u over Vlaamse betonwegen zijn deze wielen geschikt bevonden!! Fietsen erg lekker!

Geplaatst: 29 okt 2010 23:55
door ghibli
Ook baanspecialist Yondi Schmidt is inmiddels aan de Infinito wielen, tenminste op zijn wegfiets. Weet iemand of hij ook op de baan met Infinito rijdt?

Afbeelding

Geplaatst: 30 okt 2010 14:39
door dinictus
Deze wielsen ziet er geweldig uit. Ik krijg ook tips vanuit mijn omgeving dat deze wielen een goede deal zijn. ik overweeg ze te kopen. Nog even een paar (amateur) vragen:

- Om gewone banden te gebruiken (bv ultremo R1) heb je dus die carbon clinchers nodig en niet die carbon tube set? Ik weet het antwoord al maar voor de zekerheid nog even!!

- Hoe makkelijk is het omzetten van je casette?

- Geven die carbon clinchers ook een speciaal geluid?

Geplaatst: 30 okt 2010 14:53
door ferry1982
1.voor gewone banden heb je de clincher uitvoering nodig.
2. cassette wisselen is niet moeilijk je hebt een kettingzweep en een tooltje nodig om de sluitring te demonteren.
3. Ja ze geven zo'n mooie swoesh als je voorbij rijdt.

Geplaatst: 27 feb 2011 13:03
door lincity


Ik ben ook geïnteresseerd in deze wielen. Ik zie dat de remrand iets lager zit dan bij normale alu wielen.
Aangezien ik er ook nog alu wielen naast wil hebben, vraag ik mij af of dit een probleem is.

Moet je naast het verwisselen van de remblokken, ook de remblokken opnieuw afstellen bij het gebruik van deze wielen icm alu wielen?

Geplaatst: 27 feb 2011 13:11
door Theo V
Lincity schreef:Moet je naast het verwisselen van de remblokken, ook de remblokken opnieuw afstellen bij het gebruik van deze wielen icm alu wielen?


Dat controleer je toch altijd als je andere remblokken monteert?
Of ben ik de enige?;)

Geplaatst: 27 feb 2011 14:05
door lincity
Theo V schreef:
Lincity schreef:Moet je naast het verwisselen van de remblokken, ook de remblokken opnieuw afstellen bij het gebruik van deze wielen icm alu wielen?


Dat controleer je toch altijd als je andere remblokken monteert?
Of ben ik de enige?;)


Maakt het allemaal wel weer wat lastiger... Daarnaast is dat niet zo handig als 2e wielset bij een wedstrijd ed.

Geplaatst: 27 feb 2011 15:02
door voske
ik vervang altijd de hele blokken, dus incl. houder, dus ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Max 10 minuten werk

Geplaatst: 27 feb 2011 15:07
door lincity
Voske schreef:ik vervang altijd de hele blokken, dus incl. houder, dus ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Max 10 minuten werk


Tijdens wedstrijden houdt dat in de je eigenlijk net zo goed naar huis kan gaan..

Geplaatst: 27 feb 2011 15:24
door jasperr
Lincity schreef:
Voske schreef:ik vervang altijd de hele blokken, dus incl. houder, dus ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Max 10 minuten werk


Tijdens wedstrijden houdt dat in de je eigenlijk net zo goed naar huis kan gaan..


Dat zelfde probleem heb ik met mijn Kuipers en Fulcrum R3. De remrand van de Kuipers is 6 mm lager.

Maar als je tijdens een wedstrijd voor lek rijd, kun je toch nog je achterrem gebruiken en als je achter lek rijd je voorrem? Moet je natuurlijk wel rekening mee houden.

Maar als je tijdens een wedstrijd lek rijdt met je carbon wielen en daarna een alu wiel steekt, kun je sowiezo niet (of beter niet) remmen met dat wiel, want dan kun je de carbon remblokken ook meteen weggooien.