Tsja, precies wat hierboven gezegd wordt. Als het koud wordt is extra goed anders onnodig.snowkrash schreef: ↑08 jan 2019 15:42 Even weer wat anders …
In hoeverre is het praktisch om wat spullen mee te nemen om weeromslagen op te kunnen vangen? Warmere handschoenen, regenhesje, extra paar sokken. Geen idee, ik noem maar wat.
Allemaal extra gewicht die je omhoog wil zeulen, maar of het zo lekker en veilig is om doorweekt en met bevroren vingers de Galibier af te zeilen …
2017 gereden, droog maar zeker niet warm. Bovenop de Galibier was het rond het vriespunt, en er was daar ook een kleine kans op neerslag. Ik heb toen winterhandschoenen meegenomen (en gebruikt, heel blij mee) en mijn regenjasje was ook goed tegen de kou! Op de alpe wel boven de 20 graden, maar de rest van de dag niet warmer dan 14/15 dus kniestukken aangehad.
2018 was het heel anders, goede stabiele verwachtingen. Vooral warm! In de dagen ervoor kwam ik er al achter dat armstukken voor de afdaling van de glandon genoeg was (op mijn geschatte tijdstip). Maar de galibier zonder windstopper vond ik wel tricky. Toch meegenomen en achteraf had ik de hele marmotte zonder de armstukken en windstopper kunnen rijden. Maar ja, 2600 meter hoog is best veel!
Dus laat het weer je vertellen wat je moet doen, en beter iets te veilig dan te koud!