Pagina 5 van 12

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 10:07
door japiecarbon
Jaap Telder schreef: 10 mei 2019 09:49
Het gaat hier niet over Fons maar over PART.
Dat kan je wel zeggen, maar het Fons gebeuren spelt hier voor 100% een rol. Als dat er niet was geweest dan had niemand hier een problem van Part gemaakt.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 10:12
door Jaap Telder
japiecarbon schreef: 10 mei 2019 10:05 Net zoals (bijna) alle andere merken die ik noemde
Daar gaat het niet over.

Het gaat over de rol die Jos beweert te hebben in het frameontwerp/ontwikkeling van de hand van Mueller (ARC8). Jos heeft daar PART ( 8-)) nog deel aan. Part koopt de frames in d.m.v. een licentie.
Ook het "wij" verhaal klopt voor geen meter. Jos is geen compagnon in dit bedrijf maar gewoon een afnemer/klant, vandaar de naam Part in Muellers portfolio. Jos doet zich voor alsof hij een grote vinger in de pap heeft in dat bedrijf en alsof hij samen met Mueller de frames gaat ontwerpen/ontwikkelen en wereldwijd in de markt gaan zetten.
Hij dicht zich een bijzonder grote rol toe in Muellers activiteiten die er in de verste verte niet is. Triets en verwerpelijk. Dat heet ook wel: liegen...

Citaat Jos:

"....omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken..... "

Op welke vlakken Jos, verklaar je nader, een enorme invloed?
Je koopt de door Mueller onwikkelde bestaande of toekomstige frames bij hun in onder licentie, als open-mold. Hoe kan je dan enorme invloed uitoefenen op een reeds ontwikkeld frame van de hand van Mueller dat Part daarna inkoopt.

Vanaf het "allereerste" begin is hier een synoniem voor "van de grond af aan"
neem ik aan...

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 11:34
door Karl66
Het verschil met die merken is dat die merken een open mold frame kopen, hun eigen naam er op laten zetten en ze dan voor een daarbij behorende prijs verkopen.

Jos doet voor een deel hetzelfde, hij koopt ook open mold frames, zet zijn eigen naam er op, maar gaat dan een hoop leugens spuien om daarna die fietsen veel duurder te kunnen verkopen. Extra geld uit mensen hun zakken kloppen op basis van gebakken lucht heeft een naam in ons wetboek van strafrecht, oplichting.

Dat is het verschil en een nogal behoorlijk verschil...

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 11:48
door loekie1976
De belangen zijn toch wel duidelijk±
-Mueller wil zijn ontwerpbedrijf, fietsmerk kickstarten, maar haalt niet voldoende aantallen frames om een eigen mould te kunnen verantwoorden.
-Zoekt daarom naar partijen als Part/Fons, om de aantallen te verhogen.
-Part/Fons wil graag instappen met bv 500 frames per jaar, maar dit is niet genoeg voor de fabrikant, dus sluit Jos een deal met Mueller dat ze er bv 1000 afnemen, en dat ze proberen een deel door te verkopen aan stickerboeren.
-Misschien is Part/Fons wel de eerste grote klant van Mueller en zal deze dus wel degelijk input kunnen leveren op komende ontwerpen. Maar dit zal waarschijnlijk meer in de trant zijn van, 'wij willen een 'aeroframe' dan dat Jos met Mueller de carbon layup gaat bepalen.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:02
door Jaap Telder
Mueller is de ontwerper (was hij ook bij BMC en Santa Cruz,) de invloed van Jos daarin is 0,0%
Als werktuigboukundige/ontwerper heb je, hoe dan ook, niets aan de input van een leek op een ontwerp. Mueller werkt met geavanceerde (simulatie)programma's waar de gewone man geen kaas van heeft gegeten.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:19
door loekie1976
Mee eens dat Jos 0% invloed heeft bij het ontwerpen zelf, maar als Jos als eerste serieuze aantallen gaat afnemer bij Mueller. Dan heeft hij waarschijnlijk wel iets te zeggen over geometrie, vorm en dergelijke.
Dus denk dat hij op dat punt wel iets heeft, maar dat brengt hij weer over als een totale marketing idioot.

Concluderend, Part is gewoon de eerste externe klant van een open mould ontworpen van Mueller, en heeft daardoor de kans om invloed uit te oefenen.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:22
door Fons multistrada
Beste Jaap,

Je begint echt een vermoeiende zeurddoos te worden.

Kennelijk weet jij welke relatie wij met BETA hebben. Welke overeenkomsten en hoe wij werken. Allemaal op basis van je eksterogen

Als jij claimt dat wij liegen dan mag je dat aantonen. Dat kun je wederom niet. Liever kruip je weg achter toetsen om allerlei bewering anoniem de lucht in te slingeren.
Wij hebben inderdaad grote invloed op de toekomstige ontwerpen. Niet alleen hebben wij bepaald welke modellen dat moeten worden ook hebben wij bepaald aan welke specs deze moeten voldoen. Hebben we samen bepaald wat welk rijgedrag we voor ogen hebben en wat de inzetbaarheid moet zijn. Net als het target gewicht etc.

Inderdaad vanaf de grond af aan dus. Dat iemand anders dan uiteindelijk het technische ontwerp maakt doet er niet toe. Dat is een team inzet. En ja daarbij wordt gebruikt gemaakt van hele geavanceerder software en testprocedures. Leuk dat jij dat inmiddels ook gelezen hebt. Je hoeft ons niet te vertellen dat Jonas lang voor BMC heeft gewerkt en welke modellen van zijn hand zijn, ook weten dat hij voor Santa cruz en DT Swiss heeft gewerkt. We kiezen onze partners zorgvuldig.
Over onze zakelijke overeenkomst zij we je geen enkele verklaring schuldig die is aan ons.

Alles wat je doet Jaap is laster en jouw fantasie met feiten verwarren omdat je er werkelijk geen reet van weet.

Jaap Telder schreef: 10 mei 2019 10:12
japiecarbon schreef: 10 mei 2019 10:05 Net zoals (bijna) alle andere merken die ik noemde
Daar gaat het niet over.

Het gaat over de rol die Jos beweert te hebben in het frameontwerp/ontwikkeling van de hand van Mueller (ARC8). Jos heeft daar PART ( 8-)) nog deel aan. Part koopt de frames in d.m.v. een licentie.
Ook het "wij" verhaal klopt voor geen meter. Jos is geen compagnon in dit bedrijf maar gewoon een afnemer/klant, vandaar de naam Part in Muellers portfolio. Jos doet zich voor alsof hij een grote vinger in de pap heeft in dat bedrijf en alsof hij samen met Mueller de frames gaat ontwerpen/ontwikkelen en wereldwijd in de markt gaan zetten.
Hij dicht zich een bijzonder grote rol toe in Muellers activiteiten die er in de verste verte niet is. Triets en verwerpelijk. Dat heet ook wel: liegen...

Citaat Jos:

"....omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken..... "

Op welke vlakken Jos, verklaar je nader, een enorme invloed?
Je koopt de door Mueller onwikkelde bestaande of toekomstige frames bij hun in onder licentie, als open-mold. Hoe kan je dan enorme invloed uitoefenen op een reeds ontwikkeld frame van de hand van Mueller dat Part daarna inkoopt.

Vanaf het "allereerste" begin is hier een synoniem voor "van de grond af aan"
neem ik aan...

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:23
door Fons multistrada
Je het staat je vrij dat aan te tonen. Anders zijn je opmerking slechts laster.
Karl66 schreef: 10 mei 2019 11:34 Het verschil met die merken is dat die merken een open mold frame kopen, hun eigen naam er op laten zetten en ze dan voor een daarbij behorende prijs verkopen.

Jos doet voor een deel hetzelfde, hij koopt ook open mold frames, zet zijn eigen naam er op, maar gaat dan een hoop leugens spuien om daarna die fietsen veel duurder te kunnen verkopen. Extra geld uit mensen hun zakken kloppen op basis van gebakken lucht heeft een naam in ons wetboek van strafrecht, oplichting.

Dat is het verschil en een nogal behoorlijk verschil...

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:26
door Fons multistrada
Wij bepalen idd niet de carbon lay up van de toekomstige frames. Moet dat dan?
Wij werken samen. Wij bepalen mee. Wij hebben onze specs en ideeën over geometrie en samen werken wij de modellen de mallen en de afspraken met de fabrikant uit.
Dat heet dus samenwerken.

loekie1976 schreef: 10 mei 2019 11:48 De belangen zijn toch wel duidelijk±
-Mueller wil zijn ontwerpbedrijf, fietsmerk kickstarten, maar haalt niet voldoende aantallen frames om een eigen mould te kunnen verantwoorden.
-Zoekt daarom naar partijen als Part/Fons, om de aantallen te verhogen.
-Part/Fons wil graag instappen met bv 500 frames per jaar, maar dit is niet genoeg voor de fabrikant, dus sluit Jos een deal met Mueller dat ze er bv 1000 afnemen, en dat ze proberen een deel door te verkopen aan stickerboeren.
-Misschien is Part/Fons wel de eerste grote klant van Mueller en zal deze dus wel degelijk input kunnen leveren op komende ontwerpen. Maar dit zal waarschijnlijk meer in de trant zijn van, 'wij willen een 'aeroframe' dan dat Jos met Mueller de carbon layup gaat bepalen.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:29
door Jaap Telder
Die kans is 0,0%, geloof me.
Mueller gaat echt niet zijn eigen ontwerpen in geo, etc. afstemmen op ene Jos uit Nederland.
Mueller heeft een aantal jaren in Taiwan gewoond en werkt samen met een Taiwanees bedrijf die zijn ontwerpen maakt en test. Zij bepalen samen met hun R&D de ontwerpen. Daar heeft ene Jos geen enkele rol in.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:30
door loekie1976
@Jos, als ik bij een architect aangeef aan welke specs mijn toekomstig huis moet voldoen, dan ben ik niet de ontwerper, dan ben ik de klant.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:38
door Fons multistrada
Klopt. Als we die vergelijking doortrekken dan kun je bijvoorbeeld een catalogus woning kopen (open mould) Of samen met een architect alles vanaf het begin af bepalen en dus een grote invloed te hebben op het eindresultaat.
Nu hebben wij de kans het tweede te doen en dat vinden wij leuk en maakt ons enthousiast en dat is precies wat vertellen. De Samenwerking met onze architect is prima en prettig. We vinden elkaar in heel veel details waar het eindontwerp aan moet voldoen.
loekie1976 schreef: 10 mei 2019 12:30 @Jos, als ik bij een architect aangeef aan welke specs mijn toekomstig huis moet voldoen, dan ben ik niet de ontwerper, dan ben ik de klant.