Les 3 Ballons 2020
Ik vind de start steeds het moeilijkste om te doseren, je voelt je nog super, iedereen gaat er stevig tegenaan en je wilt mee. De euforie is hoog, geen pijn in de benen.matthiav schreef: ↑19 dec 2019 13:06 On-topic: doseren is inderdaad belangrijk. Het moeilijkste stuk vind ik de vallei tussen de Hundsruck en de Ballon d'Alsace. Altijd lichtjes omhoog en met wat pech ook wind tegen. Het gevaar is hier dat je snel teveel krachten verspilt. In de vallei voel ik dat nog niet maar op de Alsace betaal ik dat vaak cash.
Zelfs met vermogenmeter ben ik nog te snel gestart.
Ballon de Servance, Grand ballon (kleine piek vlak na de Markenstein) en de Ballon d'alsace. Zijn toch 3 Ballons?rob74 schreef: ↑19 dec 2019 13:25 Stomme vraag misschine, maar waarom heet de trois ballons nog steeds 3 Ballons???
Vroegah (de enige keer dat ik hem reed) gingen we nog over drie Ballonnen heen. Nu zie ik er maar 2 inzitten. Mis ik hier iets of wordt het hoog tijd voor een naamsverandering? De L2B of zo?
Zit er de komende editie in ieder geval weer in...
Dat wegdek valt niet mee, dat klopt. Maar de Col des Chevrères zit er komend jaar dan juist weer niet in...
Parcours komt redelijk in de buurt van hoe het vroeger was vanuit Champagney. Nu alleen een langere aanloop vanuit Luxueil-les-Bains. Na Oderen niet de combi Bramont/Route Americains maar via de lange klim vanuit Lac de Kruth naar de Markstein (jammer). Na de Ballon d'Alsace wel één streep naar de Planche (niet jammer).
Blijft uw tijd eigenlijk lopen van start tot finish? Of wordt die ergens gepauzeerd onderweg? (Bij bijvoorbeeld bevoorrading of een rood licht?) Hoe dan ook, goud is ook mijn doel. Mits een goede voorbereiding lijkt me dat haalbaar.
Bij een cyclo blijft de tijd lopen*. Je leest wel eens mensen achteraf praten over netto tijd en bruto tijd maar dat is absolute borrelpraat. Er is maar één tijd die telt dan dat is de totale tijd.
* een uitzondering is de afdaling van de Glandon in de Marmotte. Daar wordt de tijd stilgezet uit veiligheidsoverwegingen.
* een uitzondering is de afdaling van de Glandon in de Marmotte. Daar wordt de tijd stilgezet uit veiligheidsoverwegingen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik dacht dat netto en bruto tijd te maken hebben met het startschot voor de wedstrijdrenners en wanneer jij als gewone sterveling over de startstreep rijdt? Heb verder niet zoveel cyclo ervaring dus kan het mis hebbenhavana schreef: ↑20 dec 2019 07:43 Bij een cyclo blijft de tijd lopen*. Je leest wel eens mensen achteraf praten over netto tijd en bruto tijd maar dat is absolute borrelpraat. Er is maar één tijd die telt dan dat is de totale tijd.
* een uitzondering is de afdaling van de Glandon in de Marmotte. Daar wordt de tijd stilgezet uit veiligheidsoverwegingen.
De enige tijd die telt is uiteraard de tijd tussen start en finish. Voor pampus liggen in de geneutralizeerde zone doe je maar na afloop.
ik had een tijd van 8:40 op mijn garmin (met auto-pauze) en kwam in de uitslag tot mijn verbazing ook op 8:40 uit. er was 1 (of 2?) keer een geneutraliseerde zone, in een dorp net na een verzorgingspost... die minuten kregen we dus cadeau.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
in 2019 waren er 2 'neutrale' zones met matten: bij de kruispunten in Le Thillot en Willer-sur-Thur. bedoelt om mensen te bewegen rustig te wachten op een veilige oversteek.havana schreef: ↑20 dec 2019 07:43 Bij een cyclo blijft de tijd lopen*. Je leest wel eens mensen achteraf praten over netto tijd en bruto tijd maar dat is absolute borrelpraat. Er is maar één tijd die telt dan dat is de totale tijd.
* een uitzondering is de afdaling van de Glandon in de Marmotte. Daar wordt de tijd stilgezet uit veiligheidsoverwegingen.