Pagina 5 van 5
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 18 jul 2020 14:14
door Keezx
IK zou op grond van je lijstje zelf de zones maar bepalen.....
Dat je met een lange rit in D1 moe wordt is ook mijn eigen ervaring, dat heeft IMO mede te maken met in het algemeen TE intensief rijden, de stofwisseling moet omschakelen.
Disclaimer:
Het laatste is een gok van mij persoonlijk, ik weet niet exact op dat klopt...
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 18 jul 2020 19:11
door nijkie
tomdumotor schreef: ↑17 jul 2020 20:36
omslagpunt zou 178 zijn idd, misschien toch nog eens extra achteraan gaan of het wel klopt. Met langere ritten als ik 135 gem reed was ik na afloop toch wel behoorlijk moe. en ik merkte vaak bij 142/143 lichte veranderingen die daaronder mindre zijn. Maar volgens haar rolden deze zones uit de test.
Vermoedelijk een foutje ingeslopen aangezien normaal d1 75-85% van omslag is dus 10% en bij d2 ook en beide zijn 10 hartslagen ipv 10%
Als je Max 188hf is ongeveer dan kan ik mij niet voorstellen dat je omslagpunt 178 hf is.
Zou 168-170 hf meer in de richting zijn als omslagpunt.Probeer het maar eens 40-60 min vol te houden.
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 18 jul 2020 20:19
door Keezx
Max opgaven/schattingen/mededelingen negeer ik meestal, je kan er weinig tot niks mee.
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 18 jul 2020 21:39
door nijkie
Keezx schreef: ↑18 jul 2020 20:19
Max opgaven/schattingen/mededelingen negeer ik meestal, je kan er weinig tot niks mee.
De Max hartslag is variabel dus ongeveer ,ik herhaal ongeveer
Rond de 188hf kan je het ook noemen.
Eigenlijk moet ik ook niet reageren op je comment.
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 19 jul 2020 10:24
door Keezx
Het moet een soort primitieve reden/bevrediging hebben dat sommigen altijd kwoten, ook al heeft het geen zin.
In dit geval heeft de TS een lijstje met zones, ik neem aan dat er iets van onderzoek in die richting geweest is en zolang er niks beters is kan hij daar het beste maar van uitgaan en max. opgaven negeren.
Was ik niet 100% duidelijk?
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 19 jul 2020 17:10
door Neruub
nijkie schreef: ↑18 jul 2020 19:11
tomdumotor schreef: ↑17 jul 2020 20:36
omslagpunt zou 178 zijn idd, misschien toch nog eens extra achteraan gaan of het wel klopt. Met langere ritten als ik 135 gem reed was ik na afloop toch wel behoorlijk moe. en ik merkte vaak bij 142/143 lichte veranderingen die daaronder mindre zijn. Maar volgens haar rolden deze zones uit de test.
Vermoedelijk een foutje ingeslopen aangezien normaal d1 75-85% van omslag is dus 10% en bij d2 ook en beide zijn 10 hartslagen ipv 10%
Als je Max 188hf is ongeveer dan kan ik mij niet voorstellen dat je omslagpunt 178 hf is.
Zou 168-170 hf meer in de richting zijn als omslagpunt.Probeer het maar eens 40-60 min vol te houden.
Zou wel kunnen, ik heb met fietsen 177 en met hardlopen 184 als omslagpunt bij een Max hartslag van 192.
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 19 jul 2020 18:14
door Keezx
Max=F1 , max dus.
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 19 jul 2020 22:41
door Neruub
Ja, iets met autocorrect. Maar als je zo graag wilt corrigeren, doe het dan tenminste goed.
Re: terugkerende overtraindheidsklachten?
Geplaatst: 20 jul 2020 09:14
door Enzzo
keesx: max is de naam Max maar dan onjuist geschreven vanwege de missende hoofdletter. Het moet dus zijn: max.
Met punt erachter.