marsman
15 mar 2022 12:52
Interessant draadje. Wilde mijn ervaringen delen met 2 bestellingen bij Torm (Engeland), met levering naar Nederland.
Vorig jaar in juni een shirtje besteld. Ik heb het standaard laten verzenden, zonder track trace. Ik herinner me dat op de site van Torm stond beschreven dat de meeste pakketjes binnen 5 werkdagen binnen zijn. Ik had gehoopt hem mooi mee te kunnen nemen tijdens de zomervakantie. Nou, dat liep anders.
Netjes verzendbevestiging gehad van Torm. Weken gewacht, nooit aangekomen, geen bericht van PostNL, geen melding in de app, niks. Een belletje gedaan met PostNL en wat mailwissels met Torm. Pakketje leek verdwenen. Ik ben met vakantie gegaan en was het eigenlijk een beetje vergeten. Ineens halverwege september een mail van Torm dat ze een retourzending hadden met mijn shirt. Torm heeft het destijds opnieuw gestuurd incl track trace op hun kosten. Ik kon het proces nu goed volgen, maar pas weken na verzending ineens een melding in mijn PostNL app dat ik douanekosten moest betalen. Dat was puur toeval, omdat ik geen pushmeldingen aan had staan en ik wat aan het klooien was met de instellingen van de app. Geen briefje o.i.d. gehad. Gelijk betaald, maar moest volgens mij nog een week of 2 wachten voordat het binnen was via de pakketdienst. Dus van bestelling in juni uiteindelijk geleverd eind sept/begin okt.
Begin dit jaar weer een shirt bij Torm besteld, maar nu gelijk met Track Trace. Het duurde bijna 2 maanden voordat ik een melding kreeg in de PostNL app met het betaalverzoek van de inklaringskosten. Ik kon via de track trace weer alles goed volgen, maar het duurde erg lang voordat de douane dit had verwerkt. Althans, zo leek het. Dag later lag er dit keer trouwens ook een briefje in de bus van PostNL met hetzelfde verzoek tot betaling van de inklaringskosten. Ik had al betaald via de app, daarna duurde het echter weer bijna 2 weken voordat ik het shirt daadwerkelijk binnen had. Hij was wel mooi op tijd voor het mooie weer, inmiddels 2 ritjes kunnen doen. Dit keer van bestelling net na Oud & Nieuw, levering begin maart.
Als je geen haast hebt, dan werkt het. Maar geduld moet je wel hebben en ik zou niets bestellen zonder track trace.
Laatst gewijzigd door
marsman op 15 mar 2022 14:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling