Nieuwe banden voor zomer
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Voor het eerst heb ik de Vittoria Rubino Pro 28 mm bandjes en ze bevallen erg goed. Heb ook de skinwall gekocht. Bandjes doen niets onder voor de Conti’s en de Schwalbe Pro.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Deze zijn hier al gepasseerd in het begin van het topic, dit waren mijn originele banden. Na 5.000 km waren die helemaal op, tussendoor ook wel af en toe eens lek gereden. Vanaf periode oktober (vuilere wegen) reed ik om de 200km lek en heb ik wijselijk voor die conti's four seasons gekozen.
Als je echter veel in de zomer rijdt en op topbanen, is het een topband, tot dusver de meest aangename band qua reactie en weglegging waar ik al mee gereden heb...
Rij nu al tijdje met de Turbo's , daarvoor GP4000II .
Echt een merkbaar verschil?
Nee niet echt, rij ook niet vaak lek.
Had/heb beide op 7 bar staan, altijd.
Echt een merkbaar verschil?
Nee niet echt, rij ook niet vaak lek.
Had/heb beide op 7 bar staan, altijd.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13982
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Let wel, met de topbanden zijn het nuances.
Daarbij is de combo velg/band breedte veel meer van invloed dan de band zelf.
Probeer gewoon eens wat met twee maten van dezelfde band op dezelfde velg en ga dan met spanning experimenteren.
Ik vind bv 28mm banden in de polder (netto 31) gewoon niet fijn. Op 4 a 4.5 bar zijn ze aan de softe kant en bij 5 is het ook niet lekker. Een 25mm band (netto 29) met 4.5 bar is ideaal voor mij en strak in de bochten en voldoende comfort.
Ga ik bv naar de ardennen heb ik liever de 28mm op 4 a 4.5 bar.
Daarnaast rijd ik gewoon met latex biba,s op hookless velgen, dat is wat mij betreft ook een hele fijne combo. Het verschil met tubeless is voor mij niet meer merkbaar. (terwijl ik er best fan van ben).
Ik rij alleen tubeless op mijn klimset, puur voor veiligheid met lekrijden.
Daarbij is de combo velg/band breedte veel meer van invloed dan de band zelf.
Probeer gewoon eens wat met twee maten van dezelfde band op dezelfde velg en ga dan met spanning experimenteren.
Ik vind bv 28mm banden in de polder (netto 31) gewoon niet fijn. Op 4 a 4.5 bar zijn ze aan de softe kant en bij 5 is het ook niet lekker. Een 25mm band (netto 29) met 4.5 bar is ideaal voor mij en strak in de bochten en voldoende comfort.
Ga ik bv naar de ardennen heb ik liever de 28mm op 4 a 4.5 bar.
Daarnaast rijd ik gewoon met latex biba,s op hookless velgen, dat is wat mij betreft ook een hele fijne combo. Het verschil met tubeless is voor mij niet meer merkbaar. (terwijl ik er best fan van ben).
Ik rij alleen tubeless op mijn klimset, puur voor veiligheid met lekrijden.
Inmiddels al vier keer lek met mijn Vittoria Rubino Pro G2 banden in 2400 km. Paar keer een scherp steentje.
Ik heb het wel gehad met deze banden die toch zeer goed staan aangeschreven.
Kan ook botte pech zijn natuurlijk. Maar weer terug naar Schwalbe one of Schwalbe Pro one proberen, zijn die laatste veel beter? Continental Grand Prix 5000 schijnen ook een stuk minder te zijn als de GP 4000, anders had ik die eens geprobeerd.
Ik heb het wel gehad met deze banden die toch zeer goed staan aangeschreven.
Kan ook botte pech zijn natuurlijk. Maar weer terug naar Schwalbe one of Schwalbe Pro one proberen, zijn die laatste veel beter? Continental Grand Prix 5000 schijnen ook een stuk minder te zijn als de GP 4000, anders had ik die eens geprobeerd.
Bikers are not alone
Lijkt me ook brute pech, mijn nonkel rijdt er al enkele jaren mee (deze en de vorige versie) en heeft onlangs zijn eerste lekke band gehad (maar de band was dan ook volledig versleten)
Ik heb de Pro en Pro One, de One is duidelijk trager maar gaat een stuk langer mee en is minder gevoelig voor sneetjes (ik heb wel de TLE versies)
Ik ben er niet echt tevreden van (de Pro One, de gewone One wel) en ga volgende keer de Corsa Control proberen (ze liggen al klaar)
Ik heb wel altijd problemen gehad met Schwalbe bandjes (zelfs de Durano bleef altijd problemen geven met lekke banden) geen idee hoe dat komt.
Met binnenbandjes vond ik de Speci Sworks Turbo de prettigste bandjes (maar duur)
Ik heb de Pro en Pro One, de One is duidelijk trager maar gaat een stuk langer mee en is minder gevoelig voor sneetjes (ik heb wel de TLE versies)
Ik ben er niet echt tevreden van (de Pro One, de gewone One wel) en ga volgende keer de Corsa Control proberen (ze liggen al klaar)
Ik heb wel altijd problemen gehad met Schwalbe bandjes (zelfs de Durano bleef altijd problemen geven met lekke banden) geen idee hoe dat komt.
Met binnenbandjes vond ik de Speci Sworks Turbo de prettigste bandjes (maar duur)
Ik heb er misschien 1x op een jaar lek mee. En meestal door op wegen te rijden waar het vragen is om een lek (heel België dus).
De Schwalbe One TLE vind ik ook fijn fietsen, vooral tubeless. Al had ik na een goeie 1000km ook al een ferme snee.
Ik hoop eigenlijk dat de Rubino Pro tubeless snel een skinwall versie krijgt.
De Schwalbe One TLE vind ik ook fijn fietsen, vooral tubeless. Al had ik na een goeie 1000km ook al een ferme snee.
Ik hoop eigenlijk dat de Rubino Pro tubeless snel een skinwall versie krijgt.
Ik heb ook beide, ook beide de TLE versies en voel geen enkel verschil tussen de gewone One en de Pro One.Ik heb de Pro en Pro One, de One is duidelijk trager maar gaat een stuk langer mee en is minder gevoelig voor sneetjes (ik heb wel de TLE versies)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13982
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je in de voerstreek rijd is dat altijd wel een goede disclaimer om te vermelden.
Na een MTB rit in de zomer haal ik steevast vier vijf dorens uit mijn banden.
Dat dicht de vloeistof overigens altijd, dus geen enkel probleem.
Over race banden gesproken, waarom blijven tobben als je ook Pirelli banden hebt. inmiddels staat mij setje op 8000km. Geen enkel lek en een paar sneetjes en beter nog, prima rond. Normaal rijd ik een 3500 a 4000 met een setje.
Michelin ook prima, twede plaats maar worden wel vierkant.
Schwalbe is gewoon vallen en opstaan, het zijn best goede banden, maar de oude pro one werden na 1500km vierkant en zijn aan de zachte kant, verder prima banden een goede nummer drie.
Conti wordt veel gereden, wat mij betreft gewoon een B merk. Er is altijd wel wat, of ze worden vierkant, of de wang scheurt of je krijgt ze er niet op, of ze zijn na 3K weg etc. etc.
Soepele banden ala victoria heeft met de toegenomen breedtes steeds minder zin. het moet nu gewoon een totaal concept zijn wat in balans is. Het op 8 bar zetten en proberen uit 320tpi wat comfort te halen zijn wel al voorbij en een te soepele band levert nu alleen maar problemen op, dit moet je te hard gaan oppompen om ze in een bocht stabiel te houden en weg voordeel.
Na een MTB rit in de zomer haal ik steevast vier vijf dorens uit mijn banden.
Dat dicht de vloeistof overigens altijd, dus geen enkel probleem.
Over race banden gesproken, waarom blijven tobben als je ook Pirelli banden hebt. inmiddels staat mij setje op 8000km. Geen enkel lek en een paar sneetjes en beter nog, prima rond. Normaal rijd ik een 3500 a 4000 met een setje.
Michelin ook prima, twede plaats maar worden wel vierkant.
Schwalbe is gewoon vallen en opstaan, het zijn best goede banden, maar de oude pro one werden na 1500km vierkant en zijn aan de zachte kant, verder prima banden een goede nummer drie.
Conti wordt veel gereden, wat mij betreft gewoon een B merk. Er is altijd wel wat, of ze worden vierkant, of de wang scheurt of je krijgt ze er niet op, of ze zijn na 3K weg etc. etc.
Soepele banden ala victoria heeft met de toegenomen breedtes steeds minder zin. het moet nu gewoon een totaal concept zijn wat in balans is. Het op 8 bar zetten en proberen uit 320tpi wat comfort te halen zijn wel al voorbij en een te soepele band levert nu alleen maar problemen op, dit moet je te hard gaan oppompen om ze in een bocht stabiel te houden en weg voordeel.