havana laat op de eerste pagina weten dat ze het nooit nameten. zelf geen ervaring met KLM.yannicwkp schreef: ↑09 mar 2022 15:48 Heb hier even teruggelezen. Ik vlieg binnenkort naar de VS en plan is de fiets mee te nemen. Heenvlucht zou KLM zijn, als ik het goed lees is het belangrijkste binnen de baggagelimiet te blijven en dan komt het 9 van de 10 keer wel goed.
Zit namelijk beetje met de maten die KLM op hun website aangeeft voor fiets vervoer, ik kan geen tas vinden die daar binnen blijft, die 23cm is wel erg smal.
De fiets mee op het vliegtuig
Wegen doen ze altijd, meten niet.
Dat is ook mijn ervaring met grote tassen e.d.
Die 23 cm was ik ook tegen gekomen. Zelfs met het stuur een kwartslag gedraaid en de pedalen er af lijkt me dat vrij onrealistisch eigenlijk.
Die 23 cm was ik ook tegen gekomen. Zelfs met het stuur een kwartslag gedraaid en de pedalen er af lijkt me dat vrij onrealistisch eigenlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Goede vraag. Geen antwoord op. Ik weet wel dat ze een keer een powerbank uit mijn ruim bagage hebben gehaald. Plus een busje WD40. Dat was in Seoul. Elektrische fietsen zijn sowieso verboden. Ik dacht dat het om het aantal mAh gaat van een accu.
Live fast; die young. mijn blog
Ik heb al 20x met di2 batterij gevlogen. Vandaag nog. Nooit uitgehaald. Loskoppelen doe ik niet meer met mijn nieuw koffer omdat zadelpen niet meer los hoeft.
Co2 patronen ook niet trouwens. Op Cyprus wilde ze de patronen afpakken, maar dankzij Google Translate kon ik dat voorkomen. Meeste airlines mag je er 4 meenemen tegenwoordig.
In ‘t vliegtuig heb ik net een stukje getikt: 10 pro tips voor vliegen met een fiets. Zal posten zodra t online staat.
Bij deze trip trouwens zowel heen als terug niet gewogen. Op de heenweg werd t wel gevraagd, terug niet.
Co2 patronen ook niet trouwens. Op Cyprus wilde ze de patronen afpakken, maar dankzij Google Translate kon ik dat voorkomen. Meeste airlines mag je er 4 meenemen tegenwoordig.
In ‘t vliegtuig heb ik net een stukje getikt: 10 pro tips voor vliegen met een fiets. Zal posten zodra t online staat.
Bij deze trip trouwens zowel heen als terug niet gewogen. Op de heenweg werd t wel gevraagd, terug niet.
Dank. Bij mij moet de zadelpen sowieso los, mijn XL frame past kaal al net in de fietskoffer (Evoc). Ook bij Transavia mag je 4 stuks CO2 pp meenemen van max 50ml zowel in hand- als ruimbagage: https://www.transavia.com/service/nl-be ... gage/fiets.
Belofte maakt schuld
https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... wsarticles
Ik heb overigens ook een maatje XL Bij mijn nieuwe koffer hoeven alleen de wielen eruit en één pedaal. Dat is toch wel erg fijn. Derailleur en ketting haal ik zelf los, maar is strikt genomen niet noodzakelijk.
https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... wsarticles
Ik heb overigens ook een maatje XL Bij mijn nieuwe koffer hoeven alleen de wielen eruit en één pedaal. Dat is toch wel erg fijn. Derailleur en ketting haal ik zelf los, maar is strikt genomen niet noodzakelijk.
@havana
op je tip 6: laat je banden vol heb ik een andere ervaring.
Ik vond het ook maar vervelend om je banden leeg te laten lopen en dan meestal met een klein fietspompje weer op te moeten pompen, maar nadat ik op vakantie drie keer kort achter elkaar lek gereden was en iemand op een gegeven moment zei dat ik er een grote slag in mijn achterwiel zat, bleek dat mijn carbon velg opgeblazen was en op het loopvlak uit elkaar gedrukt.
Op zich is het natuurlijk mogelijk dat dit euvel toevallig tijdens de vakantie duidelijk werd, maar sindsdien laat ik toch maar weer mijn banden half leeg lopen zodat het in ieder geval daar niet aan kan liggen.
op je tip 6: laat je banden vol heb ik een andere ervaring.
Ik vond het ook maar vervelend om je banden leeg te laten lopen en dan meestal met een klein fietspompje weer op te moeten pompen, maar nadat ik op vakantie drie keer kort achter elkaar lek gereden was en iemand op een gegeven moment zei dat ik er een grote slag in mijn achterwiel zat, bleek dat mijn carbon velg opgeblazen was en op het loopvlak uit elkaar gedrukt.
Op zich is het natuurlijk mogelijk dat dit euvel toevallig tijdens de vakantie duidelijk werd, maar sindsdien laat ik toch maar weer mijn banden half leeg lopen zodat het in ieder geval daar niet aan kan liggen.
Ik rijd op 4,5 bar dat zal zo'n vaart niet lopen