Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Probleem met nieuwe 6700 triple

sanrob
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jun 2008 10:52

sanrob 14 jul 2010 14:45

Daanilio schreef:
freggel schreef:
bigfloor schreef:@freggel

Met ' zeuren' bedoel ik naar je FM gaan en vertellen dat je het niet normaal vind dat je nieuwe fiets (of 6703 crankstel) zo'n raar geluid maakt op het middenblad.
De meeste (in mijn ervaring) FM's vinden dan nogal gauw dat je loopt te 'zeuren', dat slijt er wel in/da's nieuwigheid is vaak de reactie.

En dus vraag ik me af of er een gehele recall komt (zal wel niet, is geen veiligheids risico) of dat alleen de 'zeurders' (die dus het standaard antwoord van de FM niet accpteren) een ander, gemodificeerd middenblad krijgen.

Duidelijk ????


Op zich is het duidelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat shimano voor alleen "zeurders" een gemodificeerd middenblad gaat leveren.
Maar ik begrijp hieruit dat jij de toezegging hebt gekregen dat shimano een oplossing voor je heeft in de vom van een gemodificeerd middenblad? Maar je weet alleen niet wanneer deze komt?


Ben heel benieuwd of ze dit toegezegd hebben.
Hoor het graag.


Het is ook geen gemodificeerd blad. Het ging mij erom dat ik het waardeloos vond om op een nieuwe fiets te gaan zitten vijlen aan schakelhulpjes. Het dient toch goed te zijn!! Na het afvijlen was het ratelende geluid verdwenen i.c.m. de nieuwe 6701 ketting. Nu wilde ik een nieuw middenblad waar niet aan gevijld is. Dan kijken of de 6701 ketting voldoet, indien niet dan eens een KMC proberen. En als dat niet helpt, word ik gek!! Blijft een belachelijke situatie met nieuwe spullen, toch?

Dus ik krijg eenzelfde blad terug waar niet aan is gevijld.

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 14 jul 2010 15:13

Ik ben het helemaal met je eens dat het belachelijk is dat je zou moeten vijlen aan een kettingblad of dat je een ketting van een ander merk moet monteren.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar Shimano. Ik kreeg een mail terug dat ze weten dat op de Ultegra 6700 de CN6600 ketting moet. Toen ik een nieuwe mail stuurde dat deze ook dezelfde problemen geeft, kreeg ik een mail dat dit niet bekend bij ze is en dat ik naar mijn FM moet om te kijken wat het probleem precies is. Wel gaven ze aan dat het onder garantie verholpen kan worden. Maar een oplossing voor het probleem hebben ze niet omdat ze het probleem (ultegra 6700 met een cn6600 ketting) niet kennen, volgens hen.

slash103
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2009 00:19

slash103 22 jul 2010 11:51

Ook ik heb dit geratel met een 6700 triple met 6600 ketting.

Heeft er al iemand een oplossing gevonden voor dit probleem zonder te moeten vijlen?

peettomaat
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 aug 2005 06:24

peettomaat 25 jul 2010 18:59

Ik heb hetzelfde probleem,fiets van 2500 euro,die herrie maakt als een fiets van de makro.Schande Shimano !!
Bij toertocht grand depart Rotterdam de shimano service stand bezocht maar voor hen was het probleem ( geratel ultegra) niet bekend.
Afgelopen week naar mijn dealer geweest,ook hier was ik de eerste met het probleem,deze heeft contact opgenomen met shimano.Daar was het bekend maar ze zijn nog bezig met een oplossing.
Wat ik mij nu afvraag is het volgende : er worden volgens mij dagelijks ultegra 2010 modellen verkocht als deze allemaal het geratel zouden hebben waren er veel meer klachten geweest.Dus er is iets veranderd of niet goed geweest bij het produktieproces van de triples.De oplossing is er dus volgens mij echt wel.
Vandaag ook weer gefietst met de nodige ergernis,het lijkt wel of het steeds erger wordt.Je schaamt je dood als je een ander voorbij rijdt.

Zo dat moest ik even kwijt

Als iemand al wat verder is met een oplossing hoor ik dit graag

groeten peet

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 26 jul 2010 09:55

Raar dat Shimano bij sommigen aangeeft het probleem te kennen en in mijn geval aangeeft dat het een nieuw probleem is.

Als iemand de oplossing heeft zonder te vijlen hoor ik het graag. Volgende week een afspraak staan bij de FM om er naar te laten kijken.

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 26 jul 2010 10:02

Met behoorlijk veel verkochte 6700 triples op onze fietsen heb ik een week of 2 geleden 1 klant terug gehad die met zijn handen in het haar zat.
Deze fiets heb ik volledig opnieuw afgesteld en de problemen met ratelen waren toen weg
Hier moet ik wel bij zeggen dat het bij de 6700 triple wat nauwkeuriger komt in de afstelling dan in het verleden met de andere triple groepen.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 26 jul 2010 11:33

Wat moet er afgesteld worden dan? De ketting loopt niet tegen de kooi.

freggel
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jun 2010 21:43

freggel 28 jul 2010 00:13

Ik heb inmiddels de schakelhulpjes ietwat afgevijlt (met de dremel). Op het oog raken ze de (KMC) ketting niet meer. Het geratel lijkt een stuk minder. Maar het is er na mijn idee nog wel.

Heb vandaag een mail naar shimano gestuurd, kijken wat hun antwoord is.
Mijn FM had een maand geleden al contact gehad met Shimano, het antwoord was toen dat ze van het probleem nog niet eerder gehoord hadden. Ik moest maar een CN6701 ketting proberen. Rare aanbeveling aangezien ze op de verpakking zetten dat deze ketting niet i.c.m. met 6700triple gebruikt moet worden.
Wordt vervolg......

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 28 jul 2010 10:41

Het blijft vervelend. Ik vind het belachelijk dat je iets af moet vijlen of een andere ketting erop moet leggen om normaal te kunnen fietsen.
Ik ga zaterdag terug naar de FM, zij hebben aangegeven dat ze (iom Shimano) het op gaan lossen. Zodra ik weet hoe, laat ik het wel weten.

Wordt inderdaad vervolgd......

slash103
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2009 00:19

slash103 14 aug 2010 16:36

Daanilio schreef:Het blijft vervelend. Ik vind het belachelijk dat je iets af moet vijlen of een andere ketting erop moet leggen om normaal te kunnen fietsen.
Ik ga zaterdag terug naar de FM, zij hebben aangegeven dat ze (iom Shimano) het op gaan lossen. Zodra ik weet hoe, laat ik het wel weten.

Wordt inderdaad vervolgd......



Heb je al meer nieuws?

greetz

sanrob
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jun 2008 10:52

sanrob 17 aug 2010 20:32

SanRob schreef:
Marky Mark schreef:ik heb vandaag mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht. die heeft alles uit elkaar gehaald (crank, ketting, tandwielen) en schoongemaakt en opnieuw afgesteld. daar was het even wat beter toen ik buiten fietste. zojuist was het na 10 km weer drama. het is subtiel en lastig uit te leggen. het is geen echte tik, het is meer een net niet soepellopende ketting (6600 dus). morgen stijghulpjes afvijlen.


Zoals gezegd heeft het gedeeltelijk afvijlen van de stijghulpjes bij mij alleen resultaat gehad i.c.m. de 6701 ketting. Ik fiets nu al een kleine 2000 km met nagenoeg geen geluid. Bij de eerstvolgende beurt krijg ik een nieuw middenblad. Eens kijken of ik dan ook geen geluid meer hoor met de 6701 ketting. Anders gooi ik er een KMC op.


Ik heb zojuist een stukje gefietst met mijn nieuwe middenblad (waar niet aan is gevijld) i.c.m. de 6701 ketting. Dit brengt iets verbetering maar wat mij betreft nog steeds niet acceptabel. Ik ga weer terug, ze zoeken maar een oplossing die geluidloos werkt en waar niet aan nieuw materiaal hoeft te worden geklooid.

peettomaat
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 aug 2005 06:24

peettomaat 18 aug 2010 00:32

Ook hier nog steeds met grote ergernis op de nieuwe fiets.Je schaamt je dood als je iemand voorbij rijdt met dat geratel.
De 7801 ketting heeft bij mij wel iets verbetering gebracht maar nog steeds irritant.
Shimano werk aan de winkel !!!!

Plaats reactie