[quote="Sibon"]Zelf ben ik uren zoet met zelfverzonnen rekensommetjes als:
- mijn gemiddelde na 25 km fietsen is 32,7. Wat is mijn gemiddelde als ik de komende 3 kilometer de teller op de veertig hou.
- hoeveel verlies ik op mijn gemiddelde als ik de Amerongse berg 10 km langzamer op fiets dan mijn huidige gemiddelde.
- wat is het effect op mijn gemiddelde als ik elke keer nadat ik rem en tot volledige stilstand kom mijn fietscomputer 3 seconde per keer een gemiddelde van vrijwel nul zou registreren
- als mijn vriendin als bij de tankweg linksaf slaat en ik pas op laan 1914-1918 en die route is 8 ipv 6 km en zij fietst 25 gemiddeld, wat moet ik dan fietsen om haar in Soesterberg weer tegen te komen.
Ik 'fiets' niet alle antwoorden 'na' om ze te checken hoor. Puur bezigheidstherapie.[/quote]
Ik extrapoleer graag de gemiddelde snelheid naar de nog af te leggen afstand om de te verwachten aankomsttijd te berekenen. En probeer dan de trapfrequentie gelijk te houden zonder de hartslag te verhogen. En dan kunnen mannen zogenaamd niet multitasken
Ook rijd ik graag routes op gevoel. Nu weet ik wel grofweg de weg in een straal van 50 km rondom Den Bosch, maar ik wil toch graag de meest efficiënte route rijden. Ja. Dat spreekt elkaar enorm tegen. Dat is de uitdaging