Shimano Ultegra/Dura-Ace Di2 12-speed
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40376
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
AXS is niet zaligmakend en SRAM heeft een paar hele smerige, commerciele keuzes gemaakt, maar Shimano doet het nu zeker niet beter.
Het zal allemaal wel weer verkopen, zeker in deze tijd van schaarste, maar ik heb er een slecht gevoel bij.
De prijsstijgingen in de wielersport zijn echt te absurd voor woorden de laatste paar jaar.
Overigens is die Cube zo op het eerste gezicht wel een fiets die laat zien dat het nog wel kan om een acceptabele prijs te rekenen voor een nette fiets.
Het zal allemaal wel weer verkopen, zeker in deze tijd van schaarste, maar ik heb er een slecht gevoel bij.
De prijsstijgingen in de wielersport zijn echt te absurd voor woorden de laatste paar jaar.
Overigens is die Cube zo op het eerste gezicht wel een fiets die laat zien dat het nog wel kan om een acceptabele prijs te rekenen voor een nette fiets.
Less is bore
Dan was ik in de war met eTap.
Het blijft een domme keuze, alleen goed voor de fabrikant.
Het blijft een domme keuze, alleen goed voor de fabrikant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40376
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Brain in de batterij is toch veel logischer?
Die heb je in elke setup nodig en zit veilig in het frame.
Die heb je in elke setup nodig en zit veilig in het frame.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Hoeveel brains zitten er eigenlijk in die dingen? Kan niet heel veel zijn toch?
Het grote probleem van de zitbuis is dat vooral carbon signalen blokkeert. Op dit moment zit het brein in de batterij en dat is geen probleem want niet draadloos en de D-Fly kun je op allerlei plekken monteren.
Maar dat ligt straks anders, want ze hebben de ANT+ module nu op 1 plek
Maar dat ligt straks anders, want ze hebben de ANT+ module nu op 1 plek
Laatst gewijzigd door havana op 01 sep 2021 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien dat je transmissie issues hebt met metalen frames?daniel1975 schreef: ↑01 sep 2021 14:42 Brain in de batterij is toch veel logischer?
Die heb je in elke setup nodig en zit veilig in het frame.
Niet zijken maar reiden !
Denkelijk niet meer dan een microcontroller zoals een PIC of ATMEGA en dan vermoedelijk een eigen chip voor zo groot mogelijke integratie met de motor aansturing, RF zender/ontvanger en transceivers voor het bedraad gedeelte. Etc etc. En wellicht enkele duizenden regels software.japiecarbon schreef: ↑01 sep 2021 15:03 Hoeveel brains zitten er eigenlijk in die dingen? Kan niet heel veel zijn toch?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik vraag me vooral af hoe veel brains er in de gemiddelde fietsfanaat zit die denken dat ze dit "nodig" hebben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
AD is wel de meest logische keuze.
In de FD is lastig, want die wil je zo klein mogelijk houden. (lastig anders met bredere banden, lees je bij sram dat dit wel eens problemen geeft)
En bij 1x12 ook lastig.
Batterij zit je met frame wat signalen kan tegenhouden, maar ook dat batterij wel eens kapot gaat(soort van slijtage deel) en je die dan moet vervangen.
Kan je weer zoals met oude di2 een losse module doen maar dat was ook niet meest handige keuze want die moet je dan ook weer ergens laten.
En gok dat het kwa prijs niet veel uitmaakt of ze nou wel of niet dat smart gedeelte in de ad verwerken.
Kwa inkoop/productie zegmaar, wat ze er uiteindelijk voor vragen is natuurlijk iets heel anders.
In de FD is lastig, want die wil je zo klein mogelijk houden. (lastig anders met bredere banden, lees je bij sram dat dit wel eens problemen geeft)
En bij 1x12 ook lastig.
Batterij zit je met frame wat signalen kan tegenhouden, maar ook dat batterij wel eens kapot gaat(soort van slijtage deel) en je die dan moet vervangen.
Kan je weer zoals met oude di2 een losse module doen maar dat was ook niet meest handige keuze want die moet je dan ook weer ergens laten.
En gok dat het kwa prijs niet veel uitmaakt of ze nou wel of niet dat smart gedeelte in de ad verwerken.
Kwa inkoop/productie zegmaar, wat ze er uiteindelijk voor vragen is natuurlijk iets heel anders.