Daar vliegen toch enkel in de winter vliegtuigen naartoe vanuit Nederland ?
Marmotte 2022
Geneve is het dichtst bij, al zal het niet heel veel schelen met Lyon.
Toevallig zelf al eens lopen zoeken, als ik in de zomer daar fiets kom ik wel eens langs het vliegveld nml dus dacht misschien leuk om eens snel weekje die kant op te kunnen.
Maar helaas.
Naar Albertville gaat wel rechtstreeks een trein vanaf Lyon Exupéry 2 uurtjes.Maar in 7 uurtjes vanaf A’dam Schiphol -Alberville.06:00-13:08. Maar off- topic ga ik nu
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ook dat is weer een wintersport only trein
In ze zomer heb je wel tgv naar Valence ed, maar die moet je ruim vantevoren boeken anders heb je prijs x5 van vliegticket.
En fietskoffer meenemen in thalys/tgv is ook best lastig/trein heeft niet echt ruimte daarvoor.
Maar gaat erg offtopic, volgens mij gaat over de Marmotte volgens mij
Precies! Als je het van hangen in andermans wiel moet hebben, dan ben je niet goed genoeg en/of heb je niet hard genoeg getraind.MarcFaFo schreef: ↑30 jan 2022 08:12+1 Een cyclo is toch zeker je eigen grenzen vinden over een dergelijke afstand. Omdat volledig te gaan wieltjezuigen op de vlakke stukken en daarna jezelf prijzen voor een goede prestatie is in mijn ogen toch jezelf een beetje voor de gek houden.amclassic-fan schreef: ↑29 jan 2022 19:25 Ik vind er weinig slims aan als je in groep 2 rijdt vanaf de glandon en van 30 man willen er schijnbaar maar 5 wat bijdragen. Gevolg is dat het hollen en stilstaan wordt, dat kost meer energie dan als iedereen gewoon mee draait, 1 trap op kop en weer afzakt.
Wielrennertje spelen zonder het begrepen te hebben, in een echte koers moet je wel een beter verhaal hebben om je zo op te stellen.
De dagen ervoor met benen omhoog voor een ‘top’ prestatie begrijp ik ook niet. Heb je al die mooie beklimmingen om de hoek, en dan ga je die niet rijden?? Ik fietsen rustig de dag voor een cyclo 100km. Heerlijk!
Ik heb overigens heel makkelijk praten. Ik sta niet eens in de buurt van het eerste startvak.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dat is een benadering waarbij je dan ook stelt dat een Cavendish, groenewegen of jacobsen zich toch wel een beetje voor de gek houden.
De hele tijd meerijden in 't peloton, zelfs een lead out voor de laatste kilometers, alleen de laatste 200m op kop komen. Maar dan wel trots zijn op de vele sprintzeges .
Als je top 10 wilt rijden, moet je tactisch goed zijn. Als je minder goed bent, maar wel top 100 of top 500 wilt nastreven (om welke reden dan ook) idem. Als je onder een bepaalde tijd wilt en om dat te halen je klimmen strak moet pacen, zul je de tussenstukken toch ook moeten sparen/eten/herstellen.
En die mooie bergen... Als dat belangrijk is, en de cyclo voor jou een toertocht, prima. Of je komt 2 dagen voor de cyclo aan, en blijft nog een week erna voor die bergen. Ook prima. Of je komt een week voor de cyclo, gaat eerst wat rijden of zelfs juist het cyclo parcours is stukjes rijden,en de laatste 2 dagen met korte rustige rondjes. Ook prima.
Ieder zijn eigen doel, eigen benadering, eigen beleving. Daar zit niets "voor de gek" houden bij. Behalve misschien als je de cyclo op een electrische fiets rijdt (en zelfs dan nog, zijn er voorbeelden en redenen waarom dat gewoon dikke prima is).
De hele tijd meerijden in 't peloton, zelfs een lead out voor de laatste kilometers, alleen de laatste 200m op kop komen. Maar dan wel trots zijn op de vele sprintzeges .
Als je top 10 wilt rijden, moet je tactisch goed zijn. Als je minder goed bent, maar wel top 100 of top 500 wilt nastreven (om welke reden dan ook) idem. Als je onder een bepaalde tijd wilt en om dat te halen je klimmen strak moet pacen, zul je de tussenstukken toch ook moeten sparen/eten/herstellen.
En die mooie bergen... Als dat belangrijk is, en de cyclo voor jou een toertocht, prima. Of je komt 2 dagen voor de cyclo aan, en blijft nog een week erna voor die bergen. Ook prima. Of je komt een week voor de cyclo, gaat eerst wat rijden of zelfs juist het cyclo parcours is stukjes rijden,en de laatste 2 dagen met korte rustige rondjes. Ook prima.
Ieder zijn eigen doel, eigen benadering, eigen beleving. Daar zit niets "voor de gek" houden bij. Behalve misschien als je de cyclo op een electrische fiets rijdt (en zelfs dan nog, zijn er voorbeelden en redenen waarom dat gewoon dikke prima is).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Duhuh, er is nogal een verschil (althans ik hoop dat je dat ook inziet) tussen professionals die strijden om ritzeges en titels en de goedbedoelende hobbyisten die de meesten van ons zijn.MarkVeenstra schreef: ↑01 feb 2022 15:46 Dat is een benadering waarbij je dan ook stelt dat een Cavendish, groenewegen of jacobsen zich toch wel een beetje voor de gek houden.
De hele tijd meerijden in 't peloton, zelfs een lead out voor de laatste kilometers, alleen de laatste 200m op kop komen. Maar dan wel trots zijn op de vele sprintzeges .
Als je top 10 wilt rijden, moet je tactisch goed zijn. Als je minder goed bent, maar wel top 100 of top 500 wilt nastreven (om welke reden dan ook) idem. Als je onder een bepaalde tijd wilt en om dat te halen je klimmen strak moet pacen, zul je de tussenstukken toch ook moeten sparen/eten/herstellen.
En die mooie bergen... Als dat belangrijk is, en de cyclo voor jou een toertocht, prima. Of je komt 2 dagen voor de cyclo aan, en blijft nog een week erna voor die bergen. Ook prima. Of je komt een week voor de cyclo, gaat eerst wat rijden of zelfs juist het cyclo parcours is stukjes rijden,en de laatste 2 dagen met korte rustige rondjes. Ook prima.
Ieder zijn eigen doel, eigen benadering, eigen beleving. Daar zit niets "voor de gek" houden bij. Behalve misschien als je de cyclo op een electrische fiets rijdt (en zelfs dan nog, zijn er voorbeelden en redenen waarom dat gewoon dikke prima is).
Bij de sprinters praat je niet alleen van een prestatie van het team (wie pak je terug, wanneer ga je rijden, wie laat je de verantwoordelijk nemen, hoe zet je de sprinter af), maar ook van de prestatie van de sprinter (hoe zorgt hij dat hij het afmaakt). Dat lijkt mij iets anders dan het gros van de dag profiteren van andermans wiel om dan top 500 te rijden. Dan is het niet een tactisch samenspel……
Maar iedereen moet vooral doen wat hij/zij belangrijk vindt, en plezier geeft. Dat is het allerbelangrijkste!
Op naar de Badlands, waar ik hoop top250 te rijden
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0