Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Soorten fietsers

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 17 mei 2010 18:29

Die van de roeier is erg herkenbaar; ik fiets bijna alleen maar met roeiers en de meeste vallen toch wel behoorlijk goed in de omschrijving :D

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 mei 2010 18:53

[quote="adu"]De fietsende schrijfster/schrijver of is het nou schrijvende fietster/fietser die op hun kladblock/laptop hun fietsbelevenissen met de nodige humor wereldkundig maken! :-)[/quote]


hmmm bestaan die?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 17 mei 2010 19:02

De klager
begint steenvast de eerste kilomters met "Poeh slechte dag vandaag" of "Nee, wordt niets met mij" "slechte benen hoor..." Om dan in de tweede helft van het rondje minuten lang op kop een moordend tempo te rijden. Terwijl iedereen zit af te zien. (zondag nog ondervanden)

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 17 mei 2010 19:30

[quote="superrose"]De "wat rijpere, op late leeftijd de sport ondekkende" fietster

Wat vollere dames, niet te jong, kinderen zijn al in de pubertijd. SPD pedaaltjes en bijbehorende schoen, want anders loopt het zo naar. Een iets te wijd Gore jasje en meestal gezellig keuvelend met andere dames, gem snelheid van 22.
Fiets vaak iets te groot en uitgekozen door man lief.
Zijn niet onder de indruk van welke andere fietser dan ook, want de meiden hebben gewoon een leuke dag.

[/quote]

Herkenning Rose, met uitzondering van "vollere" en "iets te wijd jasje"
En toch wel regelmatig onder de indruk ook ;)

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 17 mei 2010 19:46

De geblesseerde fietser

Zitten meestal in de auto of voor het raam. Kijken voorbijrijdende collega's met een erg wrang gevoel aan. Zetten in hun vrije tijd alles op hun revalidatie, de opbouw van andere spiergroep die bij het fietsen belangrijk is of verdiepen zich in de aanschaf van een nieuwe fiets (kwestie van geen 'trainingsachterstand' op te lopen).

Je komt ze eventueel op de (stads)fiets tegen, heel traag rijdend, om te kijken of de geblesseerde lichaamsdelen al terug werken (niet dus!).

Edit: Hangen aan hun kalender vast en tellen de dagen af tot ze terug mogen fietsen.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 17 mei 2010 20:10

de ik-ben-even-geen-opa-fietser

Wat oudere heer, fietst al zijn leven lang maar dankzij een overschot aan ouwe lullendagen nu nog veel meer. Heeft een goede fiets, liefst Bianchi omdat in zijn jeugd de Grote Kampioenen daarop Grootse Overwinningen boekten.
Ze hebben een eerste kleinkind waar ze zeer trots op zijn, maar niet als ze fietsen. Op de fiets voelen zich weer jong. Ze zijn verrassend behendig en, zolang het vlak is, ook verrassend snel. Hebben een goede stijl en zijn zorgvuldig gesoingeerd.
Vriendelijkheid en vol vaderlijke tips, maar oh wee als je ze confronteerd met hun leeftijd. Dan zetten ze je vol in de wind.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 17 mei 2010 20:35

De lucht fietser

Buikig en z’n sportcarriere mis gelopen. Enige vorm van talent wilde maar niet ontspruiten. Heeft onlangs het ‘racefietsen‘ ontdekt en direct z’n 25 jarig huwelijk op plan 12 gezet.
Binnen 30 minuten fiets en outfit bij de lokale rijwielhandelaar (specialiteit kinderwagens) gekocht. Familie, buren, vrienden, collega’s en zelfs volstrekt onbekenden worden, zeker als ze er niet om vragen, geinformeerd, hoe hard, hoe ver, hoe lang en hoe vaak hij wel niet fietst.
Een nieuwe Merckx is geboren. En morgen fietst hij naar Tokyo. En weer terug.
Mocht je het genoegen smaken om eens een beetje met hem op te fietsen, dan is het sleutelwoord ‘geduld‘. Het gaat verre van hard, verre van ver, verre van lang,dus met dat vaak zal het ook wel meevallen. Van zijn excuses doet hij het liefst kond met een glas wijn (rood of wit, maakt echt niet uit) in de hand.


De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27879
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2010 22:57

@ spook

Ik heb al vaak op mijn kloten gekregen door dat soort oude opa'tjes! Sommige zijn echt verdomd snel.

De woon-werk fietser
Een onmiskenbaar item voor deze fietser is uiteraard de waterdichte Ortlieb rugzak. Rijdt meestal op een oud dan wel titanium frame, vaak met spatborden en uiteraard een degelijke lamp. Is dankzij het woonwerkfietsen vaak goed getraind. Draagt bijna altijd een helm. Draagt state-of-the-art kleding van Gore en Assos. Haakt wel eens aan in groepjes en doet dan netjes zijn kopwerk. Heeft een transparante bril.

De verstrooide opa
Heeft een ringbaard. Verder herkenbaar aan de stok en stokoude fiets met tas aan het stuur. Fietst altijd met lange broek, dus onduidelijk of de benen geschoren zijn (w.s. niet). Fietst met toe-clips en wijdbeens. Heeft een vreselijk laag tempo en doet geen moeite aan te haken. Draagt jaren 80 fietskleding met dito helm.

rennsport
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2010 14:38

rennsport 17 mei 2010 23:00

De flikker-bijna-van-mijn-fiets-af-als-ik-een-fietsbel-hoor fietser

De rest van Nederland

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 17 mei 2010 23:09

Rijdend op een veel te kleine crossfiets, eenvoudige heren- of damesfiets....of whatever else beschikbaar was op het station.
Gympies in wit, zwart of een combi van elke andere bestaande kleuren als ze maar netjes zijn en de moeite van veters strikken niet genomen hoeft te worden.
De pet hoort tip top schoon en in orde te zijn, een vouw of buiging in de klep is not done.
Open trainingsjack of streepjes polo boven de spijkerbroek die van de grote broer is geweest.
Over 2 jaar als ik 16 ben, rij ik zeker weten in een Lexus of BMW.
Maar nu doe ik gewoon effe de straat 2x heen en terug tussen het verkeer door.......op m'n achterwiel.
Je weet toch.



FacebookS3RSSite

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 17 mei 2010 23:55

Matchende fiets en kleding van de juiste Italiaanse merken (of een Amerikaans topmodel voor de goeie fietsers). Helm, bril, handschoenen, sokken, schoenen en bidons ook matchend, natuurlijk. Vaak meerdere setjes fiets/kleding/accessoires. Volgt de laatste mode op de voet. Weet beter de weg in winkels en op internet dan op de weg. Scheert of waxt de benen en gebruikt zelfbruinende olie. Kent de specs van topgroepen afmontage beter dan hij ze kan monteren. Fietst niet eens zo slecht. Is volgens andere mannen erger dan vrouwen of homo's.
Poser is ook een veelgehoorde term.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 17 mei 2010 23:58

[quote="danny1407"]Rijdend op een veel te kleine crossfiets, eenvoudige heren- of damesfiets....of whatever else beschikbaar was op het station.
Gympies in wit, zwart of een combi van elke andere bestaande kleuren als ze maar netjes zijn en de moeite van veters strikken niet genomen hoeft te worden.
De pet hoort tip top schoon en in orde te zijn, een vouw of buiging in de klep is not done.
Open trainingsjack of streepjes polo boven de spijkerbroek die van de grote broer is geweest.
Over 2 jaar als ik 16 ben, rij ik zeker weten in een Lexus of BMW.
Maar nu doe ik gewoon effe de straat 2x heen en terug tussen het verkeer door.......op m'n achterwiel.
Je weet toch.[/quote]

Je vergeet de Bjorn Borg onderbroek die duidelijk zichtbaar boven de broek vandaankomt en de glimmende sticker die op de klep van de pet zit...;)

Plaats reactie