Glossopharyngeus neuralgie ( toch niet ) …
-
- Forum-lid
Sterkte toegewenst!
Even een kleine update :
Ik ben nu halverwege de behandeling:
Nu 18 bestralingen gehad en 4 chemo’s. Nog 17 en 3 te gaan.
Het reizen met de zorg taxi en bestralingen in Delft is vermoeiend. Elke dag gewoon 5 tot 6 uur op pad. Mede door de extra afspraken met mondhygiënist, oncologie, diëtiste en zorgmedewerker.
Dan elke woensdag chemo in het Erasmus , na de bestraling en dan blijf ik in het ziekenhuis voor de nacht. Dit ivm 14 uur infuus spoelen na toedienen van de chemo. Dan donderdagochtend naar Delft, en weer terug naar huis.
Bijwerkingen beginnen nu ook te komen. Over het afgelopen weekend mijn smaak verdwenen van 20% naar 80%.. alles heeft een metaalachtige smaak. Ook dikker keelslijm en gevoeligheid in de keel door bestraling. Maar gelukkig
nog niet heel misselijk geweest van de chemo. Wel af en toe een rottig gevoel in de maag.
Gisteren echt wel een klotedag ! Toch wat misselijk, mede door de slechte nacht in het ziekenhuis. 3 uur slaap knapt een lichaam niet van op …
Conditie is ver te zoeken, ( welke conditie
). Wandelen doen we wel, maar sporten zit er niet in. Het gevecht tegen de tumor, samen met de chemo is topsport genoeg volgens de oncoloog. Dit zegt ook mijn Garmin 7X … rust hartslag is van 42 naar 68-74 gegaan
… Ik ga echt uitzoeken met evt. een personal coach om na de complete behandeling hoe weer goed en verantwoord conditie op te bouwen.
We hebben nog zeker een zware 4 weken voor ons , en het lichaam wordt toch zwakker door de bestraling en chemo.
Dus ja .. heel epistel, maar het glas is zeker nog 3/4 vol. Er zijn zeker mensen die het slechter hebben dan ik. Vol gas en vol goede moed gaan we verder !!!
. ![👍🏼](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44d-1f3fc.svg)
![🍀](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f340.svg)
![🙏🏼](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f64f-1f3fc.svg)
![👊🏼](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44a-1f3fc.svg)
Ik ben nu halverwege de behandeling:
Nu 18 bestralingen gehad en 4 chemo’s. Nog 17 en 3 te gaan.
Het reizen met de zorg taxi en bestralingen in Delft is vermoeiend. Elke dag gewoon 5 tot 6 uur op pad. Mede door de extra afspraken met mondhygiënist, oncologie, diëtiste en zorgmedewerker.
Dan elke woensdag chemo in het Erasmus , na de bestraling en dan blijf ik in het ziekenhuis voor de nacht. Dit ivm 14 uur infuus spoelen na toedienen van de chemo. Dan donderdagochtend naar Delft, en weer terug naar huis.
Bijwerkingen beginnen nu ook te komen. Over het afgelopen weekend mijn smaak verdwenen van 20% naar 80%.. alles heeft een metaalachtige smaak. Ook dikker keelslijm en gevoeligheid in de keel door bestraling. Maar gelukkig
Gisteren echt wel een klotedag ! Toch wat misselijk, mede door de slechte nacht in het ziekenhuis. 3 uur slaap knapt een lichaam niet van op …
Conditie is ver te zoeken, ( welke conditie
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
We hebben nog zeker een zware 4 weken voor ons , en het lichaam wordt toch zwakker door de bestraling en chemo.
Dus ja .. heel epistel, maar het glas is zeker nog 3/4 vol. Er zijn zeker mensen die het slechter hebben dan ik. Vol gas en vol goede moed gaan we verder !!!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Forum-lid HC
Heel veel sterkte Rene.
-
- Forum-lid HC
Tjonge, wat een verhaal, heel veel sterkte toegewenst voor de nog komende tijd!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dank voor de update Rene. “Goed” om te lezen dat je er zo positief in staat ondanks dat het niet meevalt. Dat after-biertje in Delft wordt gewoon gepland! Moet je wel weer smaak hebben ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
-
- Forum-lid
Sterkte! Bijzonder mooi om te zien hoe positief je hier in staat.