Build - Cannondale Supersix Evo limited
Dat wat Leom zegt. Denk dat het precies genoeg "bling" toevoegd. Qua vorm zou iets hoekiger misschien wat moderner zijn, maar ik ga er vanuit dat de kwaliteit (die er vanaf zal spatten) dit goedmaakt
Erg beieuwd naar het eindresultaat!
Erg beieuwd naar het eindresultaat!
Leuk project!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De titanium pedaal assen zijn gisteren binnengekomen.
Vandaag vervangen, werkje waar ik wel een beetje tegenop zag, de kleine kogeltjes in de body kunnen echt een ramp zijn als ze niet meer goed zitten en dat gebeurde ook bij 1 pedaal, half uurtje mee zoet geweest.
De preload van de pedalen komt heel nauw, mede door de grove draad.
Het verschil tussen speling, goed, en te strak is 1/10 slag van de moer.
Trail an Error dus.
Wel wat berichten gelezen dat bij sommige titanium assen snel slijten en na een paar duizend kilometer op zijn.
We gaan het zien. Iig een heel licht setje van de toch nogsteeds beste pedalen als je het mij vraagt
Vandaag vervangen, werkje waar ik wel een beetje tegenop zag, de kleine kogeltjes in de body kunnen echt een ramp zijn als ze niet meer goed zitten en dat gebeurde ook bij 1 pedaal, half uurtje mee zoet geweest.
De preload van de pedalen komt heel nauw, mede door de grove draad.
Het verschil tussen speling, goed, en te strak is 1/10 slag van de moer.
Trail an Error dus.
Wel wat berichten gelezen dat bij sommige titanium assen snel slijten en na een paar duizend kilometer op zijn.
We gaan het zien. Iig een heel licht setje van de toch nogsteeds beste pedalen als je het mij vraagt
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inmiddels is de fiets af, er volgen nog goede foto,s.
Wel al een upgrade.... heb hem net gemonteerd voor hem. Ook hij kon het niet laten.
Komt nu op 6.92, met redelijk zware 55mm velgen van 1520 gram de set.
Wel al een upgrade.... heb hem net gemonteerd voor hem. Ook hij kon het niet laten.
Komt nu op 6.92, met redelijk zware 55mm velgen van 1520 gram de set.
Lekker als je iets mag opbouwen met allemaal topspullen. Voor een lightweight-build wel jammer dat er schijfremmen op zitten. Mijn SS-himod uit 2009(!) is lichter (en da's inclusief vermogensmeter)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zo'n THM heb ik echt nooit iets mee gehad. Qua design een beetje in de 90's blijven hangen. Technisch mooi spul, maar is qua looks wel toe aan een fris sausje imho.
Less is bore
Zonder jou te willen afbranden, die vergelijking gaat ook mank. Wat mij betreft vergelijk je geen velgremfietsen met schijfremfietsen. Dus ik begrijp dan ook niet waarom er achter 2009 een uitroepteken moet staan.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind het by far het mooiste fietsonderdeel wat ik ooit gezien heb (samen met mijn carbonnen ocho, zie MTB topic).... Het is echt heel mooi afgewerkt aan alles is gedacht. De presentatie kan beter kwam in een zak bubbeltjes plastic......
Qua gewicht mijn Cube litening met velgremmen woog 6.2
Al moet ik wel zeggen die was aan de slappe kant. Lage alu willen met 23mm banden van 195gram.
Het is ook een fiets geworden waar een sprinter op kan rijden.
Qua wielen kan er nog makkelijk 200gram af, 300 is ook nog wel mogelijk.
De red groep kan je nog wat upgraden met carbon gaat er ook nog 50 gram vanaf.
Er komt nog een Darimo pen in scheelt ook nog 60gram.
Heeft het zin, nee, maar leuk is het wel zo,n fiets op te bouwen
Je krijgt hem echt op 6.5 En er is geen consessie gedaan aan kwaliteit of stijfheid met extreem lichte onderdelen.
Qua gewicht mijn Cube litening met velgremmen woog 6.2
Al moet ik wel zeggen die was aan de slappe kant. Lage alu willen met 23mm banden van 195gram.
Het is ook een fiets geworden waar een sprinter op kan rijden.
Qua wielen kan er nog makkelijk 200gram af, 300 is ook nog wel mogelijk.
De red groep kan je nog wat upgraden met carbon gaat er ook nog 50 gram vanaf.
Er komt nog een Darimo pen in scheelt ook nog 60gram.
Heeft het zin, nee, maar leuk is het wel zo,n fiets op te bouwen
Je krijgt hem echt op 6.5 En er is geen consessie gedaan aan kwaliteit of stijfheid met extreem lichte onderdelen.
Waarom zou je twee racefietsen niet mogen vergelijken? Ze zijn beiden ontworpen voor exact hetzelfde doel.
Dit is natuurlijk minder 90's dan die titanium crank. Bovendien vind ik het alleen maar mooier dan die moderne 4 armige, vadsige meuk.
Ik zou me alleen kapot ergeren aan die "leichtbau" decal op het frame. Een van origine Amerikaans merk dat via Canada in Nederlandse handen is gekomen en zijn frames in China laat maken. Ergens mis ik de link met de Duitse taal.
Dit is natuurlijk minder 90's dan die titanium crank. Bovendien vind ik het alleen maar mooier dan die moderne 4 armige, vadsige meuk.
Ik zou me alleen kapot ergeren aan die "leichtbau" decal op het frame. Een van origine Amerikaans merk dat via Canada in Nederlandse handen is gekomen en zijn frames in China laat maken. Ergens mis ik de link met de Duitse taal.
Campagnolo Ultra Dork
Dat was juist precies mijn punt (zonder wasbeer te willen afbranden, maar dat snapt 'ie zelf ook wel hoop ik). Het is toch jammer dat je anno 2023 (14 jaar later dus) geen high-end velgremfiets op kunt bouwen om een functionele lightweight build te realiseren. Mijn hi-mod is gebouwd met louter functionele onderdelen, heeft een ietsje zwaarder frame, een veel lichtere vork (want hoeft een veel kleiner remmoment te weerstaan), iets lichtere stuur/stuurpen combi, maar het grote verschil zit 'em toch echt in de remmen (helemaal als je nagaat dat zadel/zadelpen en crank van mijn oude beessie zwaarder zijn).
En dat het leuk is om een fiets te bouwen kan ik helemaal beamen. Afgelopen weekend nog een BMX opgebouwd voor de kleine (samen met hem), en ook dat is leuk. (Die is nog veel lichter dan deze trouwens )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?