Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 okt 2023 11:13

fiedoo schreef: 22 okt 2023 10:50 Een hoestsiroop is nog heel wat anders dan hormonale doping. Ik vraag mij zelfs af of ik van een dafalgan of een hoestsiroop sneller ga rijden? Zou het?
Later zijn er de amfetamanines, drugs e.d. gekomen met o.a. "le pot belge", waarbij zelfs een collega van mij vroeger voor het dealen ervan een paar jaar moeten brommen heeft in een cel in Bourdeaux, Frankrijk. Hij was verzorger, ook masseur (massages dus). Hij vertelde soms op het werk dopingverhalen waarvan wij dachten dat ze verzonnen waren maar in werkelijkheid bleek het achteraf nog erger te zijn. Ik ken zelfs een paar namen van renners/ploegleiders die eind de jaren tachtig bij hem op het werk geweest zijn, leden van de ploeg van een tourwinnaar nota bene.
Vanaf dat er groeihormonen en epo werden gebruikt( Virenque, Boogerd, Armstrong, Riiss, Dave Bruylandts,Ulrich, ...bijna het hele peleton wschlk) is het volgens mij echt de spuigaten gaan uitlopen maar gelukkig waren die niet verslavend want aan die "pot belge" ( Frank VDB, Gaumont,...e.d. ) zijn er nog veel renners ten onder gegaan.
Wat was dat dan, pot Belge?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 okt 2023 11:36

Een mengsel van -al dan niet vermeend- prestatieverhogende middelen. Veel daarvan waren behoorlijk verslavend
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 okt 2023 11:46

Met als basis cocaïne, heroïne, amfetamine en cafeïne.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 okt 2023 12:14

Ernie C. schreef: 22 okt 2023 11:46 Met als basis cocaïne, heroïne, amfetamine en cafeïne.
Wie bedenkt zoiets… :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 okt 2023 13:33

Herman Brood als prestatiemanager o.i.d?
Campagnolo Ultra Dork

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 okt 2023 09:26

Spannende stijd tussen 2 blokken in Overijse bij de mannen met uiteindelijk Iserbyt als winnaar, terwijl Nys een geweldige inhaalrace reed en zijn jeugdige overmoed hem nekte bij de laatste scherpe afdaling.
Fem bij de dames op eenzame hoogte...

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 okt 2023 11:52

Geweldig hoe snel Thibau Nys na de finish zijn terleurstelling verwerkt (of verbergt) en met een heledere visie en verklaring op de wedstrijd komt, Recht door zee. Was verkouden, reed een stuk beter dan verwacht met de verkoudheid. Na terugkomen na die val was mijn wedsrijd al geslaagd. Zag weinig met een donkere bril in dat stukje bos waar ik onderuit ging, jammer, kan gebeuren. Geweldig als je er op die leeftijd zo in staat en zo mee om kunt gaan.
Ach, ik zeg ook maar wat

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 okt 2023 12:26

Goeie positieve gast die op dit moment de revelatie is bij de mannen, was ook de morele winnaar gisteren!
Gaat goed met Lars vd Haar, die kunnen lezen en schrijven met elkaar. :like:

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 23 okt 2023 13:48

Prachtige cross, wie dan uiteindelijk wint is ondergeschikt aan de spankracht (in mijn geval toch). Behalve het wat laten lopen op het einde en dus niet op het podium staan, leek de teleurstelling inderdaad snel door.
Ik snap alleen Vanthourenhout niet zo goed. Die kon gisteren ook winnen, maar gaat dan altijd rijden alsof Iserbyt enige kopman is en hij moet dienen. Voor mij blijft dat echt zonde van het talent.
Ben ik trouwens de enige die tactisch gaten laten vallen (en soortgelijke zaken) als storend ervaart? Samen gaten dichtrijden en een ronde tempo rijden in teken van een kopman storen me niet, maar de strategische spelletjes vind ik toch dicht bij onsportief rijden aanleunen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 okt 2023 15:30

Ernie C. schreef: 22 okt 2023 11:46 Met als basis cocaïne, heroïne, amfetamine en cafeïne.
Oh, wauw. Dat kende ik niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 okt 2023 15:34

Dat spelletje van de Pauwels sauzen boys ben ik al langer kotsbeu, ieder keer wanneer die 2, Iserbyt en Vanthourenhout, in de kopgroep zitten demarreert Iserbyt dan gaat Vanthourenhout opzettelijk vertragen, in de weg rijden, ellebogen uitsteken en zelfs tot snijden aan toe om eenieder te beletten om achter Iserbyt aan te rijden.
Absoluut onsportief en daarom heb ik geen enkele sympathie voor die renners van Mettepenningen!
Is trouwens altijd Vanthourenhout die dat flikt, gedraagt zich als het schoothondje van Iserbyt...

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 23 okt 2023 16:19

Vooral dat laatste. Is toch zonde dat een coureur als Vanthourenhout alleen maar écht voor eigen kansen gaat/mag gaan, wanneer Iserbyt niet meer in de running is. Hoe vaak wint Vanthourenhout omdat Iserbyt modelploegmaat is?

Plaats reactie