Wielertransfers 2023/2024
REV staat nog steeds in de belangstelling van INEOS.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel bij meer ploegen denk ik.
Zal de vraag zijn hoe lang hij loyaal blijft aan Patlev gezien de ontwikkelingen in de ploeg.
Zal de vraag zijn hoe lang hij loyaal blijft aan Patlev gezien de ontwikkelingen in de ploeg.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zou het niet kunnen dat de ploeg van Lefevere al jaren boven haar financiële gewicht bokst?daniel1975 schreef: ↑03 aug 2023 17:50Dat verhaal horen we al jaren. Ook in de jaren dat ze serieus veel grote koersen wonnen.lugosi schreef: ↑03 aug 2023 17:13Tja, het is een centenkwestie, niet meer.daniel1975 schreef: ↑03 aug 2023 16:57 Lijkt er nu op dat Pat de kopgroep aan het missen is en in de bus eindigt.
............
Dat Lefevere al jaren het beste uit renners kan halen zodat ze juist in die ploeg (onbetaalbare) toppers worden.
En dat juist nu ze een, mogelijk, absolute rondetopper onder hun midden hebben, het financieel echt niet meer rond geraakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het is al jaren zijn gewoonte om af te wachten tot er opportuniteiten opduiken: lees renners die geen onderdak vinden.daniel1975 schreef: ↑03 aug 2023 16:57 Lijkt er nu op dat Pat de kopgroep aan het missen is en in de bus eindigt.
Maar dit jaar geen goed idee.
Die nieuwe ploeg Trudo strooit flink met geld.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Deze
Less is bore
Tja, als je denkt dat er wel geld is, waar denk je dan dat het naartoe gaat?daniel1975 schreef: ↑03 aug 2023 17:50
Dat verhaal horen we al jaren. Ook in de jaren dat ze serieus veel grote koersen wonnen.
Begint een beetje slap excuus te worden.
Op deze manier is RE ook in no time vertrokken.
Het budget van Lefevre zou nog altijd maar net de kaap van de 20 miljoen overschrijden, dat is krap voor grote doelstellingen over het hele seizoen.
Dat Remco op die manier ook in no-time vertrokken is kan ik alleen maar hopen. Misschien presteert zijn team erg slecht in komende Vuelta en helpt dat hem in te zien dat hij beter naar Ineos kan gaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar met alle respect, even los van mijn aversie tegen Patlev;
Als je met de successen die de ploeg de afgelopen 8 jaar heeft gehaald nog geen fatsoenlijk budget rond kunt krijgen doe je écht iets niet goed. Daar zouden de sponsoren voor in de rij moeten staan. Heel veel ploegen zouden tekenen voor zo’n lijstje klassiekers.
Overigens heeft L’equipe vorig jaar dit staatje gepresenteerd. Dan zitten ze in de middenmoot.
Ik denk oprecht dat Parlev niet meer mee kan ik de moderne wielersport. Het oude wielrennen is vervangen door scherp professioneel management en wetenschappelijke aanpak.
Als je met de successen die de ploeg de afgelopen 8 jaar heeft gehaald nog geen fatsoenlijk budget rond kunt krijgen doe je écht iets niet goed. Daar zouden de sponsoren voor in de rij moeten staan. Heel veel ploegen zouden tekenen voor zo’n lijstje klassiekers.
Overigens heeft L’equipe vorig jaar dit staatje gepresenteerd. Dan zitten ze in de middenmoot.
Ik denk oprecht dat Parlev niet meer mee kan ik de moderne wielersport. Het oude wielrennen is vervangen door scherp professioneel management en wetenschappelijke aanpak.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In het lijstje zie je wel dat ploegen met mogelijke ronde, Tour winnaars op de eerste plaatsen staan wat betreft budget.
En dan merk je ook dat Ineos op dit moment een enorm, niet qua budget, probleem heeft.
En dan merk je ook dat Ineos op dit moment een enorm, niet qua budget, probleem heeft.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik weet dat niet of het zo makkelijk is om aan sponsoren te geraken in Belgie. Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met andere landen.daniel1975 schreef: ↑03 aug 2023 21:37 Maar met alle respect, even los van mijn aversie tegen Patlev;
Ik weet niet of het de schuld is van Lefevre dat er niet meer sponsorgeld is.
Ik ken daar eerlijk gezegd niets van.
Ik hoor wel van Lefevre dat zijn sponsors eisen stellen. Eisen over zichtbaarheid van hun merk in de klassiekers (en dan vooral de Vlaamse). Die sponsors zijn niet zo geinteresseerd in zichtbaarheid in de Vuelta of de Giro. De Tour die overstijgt dat.
Het is ook een kleine vijver, in Wallonie stelt wielersport eigenlijk niks voor, het is alleen Vlaanderen, met 6 miljoen inwoners een echt kleine vijver.
Je tabelletje toont mijn inziens dat het klopt dat je een enorm budget nodig hebt om de dag van vandaag een rondewinnaar te omkaderen. Dus Remco; laat de kerktorenmentaliteit en Vlaamse bescheidenheid los en ga naar Ineos en strijk meteen ook het grote geld op. Daar is niks fout aan.
18 miljoen voor QS om één grote ronde ploeg op te stellen vs 25 miljoen voor Jumbo om dubbel bezet te zijn op dat terrein en beter presteren in de klassiekers. Dan doen ze bij Jumbo toch iets heel erg goed.
Campagnolo Ultra Dork
Maar ik denk dat Remco bij Ineos makkelijk 5 miljoen per jaar kan krijgen, gezien het salaris van Pogacar, het budget van Ineos en wat ze dat op dit moment oplevert. Moet QS daarmee gaan concurreren, dan wordt het krap.
Toch blijft het bijzonder dat geen enkel bedrijf genoeg wil investeren in de ploeg van Patlev.
Toch blijft het bijzonder dat geen enkel bedrijf genoeg wil investeren in de ploeg van Patlev.
Campagnolo Ultra Dork