Frame opbouwen, welk?
- thestudent
- Forum-lid HC
Fijn he, een stalen frame waar dat allemaal in orde is ipv een carbon baksel
Het ziet er netjes uit.
Het ziet er netjes uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dank! Ja zeg dat wel, gewoon vastmaken en het zit gewoon meteen goedthestudent schreef: ↑19 dec 2023 16:54 Fijn he, een stalen frame waar dat allemaal in orde is ipv een carbon baksel
Het ziet er netjes uit.
Mooi gedaan!
Omdat de hydraulische leiding van de voorrem door het stuur en door de voorvork loopt kan dat op zich wel, dan heb je alleen 2x een "los" onderdeel. En dat stuur zat nu ook vast aan het frame met de andere leiding dus echt verplaatsen kon 't niet meer.
Als ik dat zagen had gedaan voordat ik de remmen had verbonden was het een stuk eenvoudiger neer te leggen geweest op de werkbank.
Dank Hanz!
Wat me meteen opviel is de kortere afstand tussen de wielen, stuurt wat soepeler/minder "tank" gevoel. Verder erg stil allemaal, het extra gewicht van ~1kg merk ik totaal niet.
Aan de gebruikte doeken kun je zien dat je kinderen hebt. Ik heb ook een groot deel ervan gekaapt intussen voor alle klussen
Super mooi. Weer een Fairlight op de weg. En leuk om te lezen hoe het opbouwen is gegaan.
Super mooi. Weer een Fairlight op de weg. En leuk om te lezen hoe het opbouwen is gegaan.
Haha yes, hydrofiele doeken zijn top voor alle klusjes rondom de fiets. Zodra er ondefinieerbare vlekken in komen verhuizen ze naar de schuur
-
- Forum-lid
Echt wel een mooie fiets!
pro
- T47
- mooie geo
- super mooi afgewerkt frame
- goede reviews
cons
- Jammer dat je voor een frameset 4.7% vat moet betalen en dat er nog 21% btw bij komt.
Op dit moment wat boven mijn budget maar een goede reden om nog wat door te sparen .
Veel fietsplezier alvast!!
Welke maat is dit en worden er nog spatborden/verlichting gemonteerd?
pro
- T47
- mooie geo
- super mooi afgewerkt frame
- goede reviews
cons
- Jammer dat je voor een frameset 4.7% vat moet betalen en dat er nog 21% btw bij komt.
Op dit moment wat boven mijn budget maar een goede reden om nog wat door te sparen .
Veel fietsplezier alvast!!
Welke maat is dit en worden er nog spatborden/verlichting gemonteerd?
Dank!
Dit is een 58T. Spatborden twijfel ik nog over, eerder dacht ik aan een set Rene Herse maar misschien zet ik nu voorlopig even de set ass-savers over.
Verlichting in vaste vorm voorlopig niet, gravelen doe ik niet in 't donker en woon werk voorlopig ook nog met 2x grote lezyne. Mocht t gaan kriebelen om een wielset te spaken met een Son dynamo, wie weet.
Nb.
Prijs die ze geven gaat Engelse VAT vanaf en daarna inderdaad nl BTW overheen.
Het BB is BSA, geen T47. De rest kan ik alleen maar onderschrijven
Dit is een 58T. Spatborden twijfel ik nog over, eerder dacht ik aan een set Rene Herse maar misschien zet ik nu voorlopig even de set ass-savers over.
Verlichting in vaste vorm voorlopig niet, gravelen doe ik niet in 't donker en woon werk voorlopig ook nog met 2x grote lezyne. Mocht t gaan kriebelen om een wielset te spaken met een Son dynamo, wie weet.
Nb.
Prijs die ze geven gaat Engelse VAT vanaf en daarna inderdaad nl BTW overheen.
Het BB is BSA, geen T47. De rest kan ik alleen maar onderschrijven