Pffff, gaat idd wel lekker vandaag ja
Giro 2024
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Arensman dit seizoen sowieso niet in goede doen. Zijn vader voorspelde dat hij knecht is en snel tijd zou verliezen. Nou, dat kwam uit.
Is het verrassend dat Narvaez (en Schachman op enkele tellen) Pogacar kon volgen? Zegt dat iets over de vorm? (Okay, ik praat mezelf moed in voor de klassementsstrijd).
Narvaez en Schachmann zijn gewoon geen tegenstanders voor de eindzege. Zullen op minstens een half uur eindigen.
Als er +200 vertrekkers aan een rit staan is er altijd wel iemand die misschien wat minder klasse maar wel zijn superdag heeft. En zelfs Pogacar kan bij die minder zware ritten ( dus geen bergrit of LBL bvb) niet altijd tegenover iedereen het verschil maken.
In zijn wijze van koersen ligt ook pogi zijn zwakte. Vingegaard ( en ook Roglic) had gisteren en vandaag zelfs nog geen trap teveel gegeven. Zo win je rondes ook tegen de beste tegenstanders.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Gesink naar huis met weer een botbreuk. In zijn hand ditmaal.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Enzzo
- Forum-lid HC
Pfff! Het houdt niet op voor Visma.
Ik had hem in potlood al wel voor wat bergritten aangekruist.
Jammer!
Ik had hem in potlood al wel voor wat bergritten aangekruist.
Jammer!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Zelfs de roze loper werd uitgelegd om Pogacar te verwelkomen in de vorm van de San Vito, een korte steile (10%) beklimming van amper 1,4km. Hij bestormde de bult met een snelheid van 23,28km/u en was in 3min38s boven; uiteraard KOM. Voor zo'n krachtsexplosie is ongeveer 8,2w/kg nodig, waar vanzelfsprekend niet veel renners toe in staat zijn met alle vermoeienissen die eraan voorafgingen. Men (kenner noch nonchalante meejuicher) had echter niet gerekend op ene Jhonatan Narváez: de Colombiaanse kampioen die de onklopbare dan toch klopte in een sprint a deux.
V(3:38)=23,28km/u
P(64kg)=527w P=8,24w/kg
Even rechtzetten: Narváez zou het wel heel bont gemaakt moeten hebben om als Ecuadoraan kampioen van Colombia te zijn geworden.
ammattipyöräily@ammattipyoraily
#Giro, Stage 1 SAN VITO (1.41 km, 10.00 %, 141 m)
Now I understand it 100% why Pippo Ganna felt at home on 10 % ascent & set respectable VAM 2156 m/h in weight class of 85-90 kg. Ganna's World Record in individual pursuit on track is 3:59. San Vito took 3:56.
V(3:38)=23,28km/u
P(64kg)=527w P=8,24w/kg
Even rechtzetten: Narváez zou het wel heel bont gemaakt moeten hebben om als Ecuadoraan kampioen van Colombia te zijn geworden.
Laatst gewijzigd door Klein_Verzet op 05 mei 2024 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Tot nu toe best een saai verloop van deze eerste bergop aankomst in de Giro (ergo NIET de Vuelta )
Maar het echte klimwerk moet nog komen….
Maar het echte klimwerk moet nog komen….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo, Pogi in het geel/rood/rose*, die gaat gewoon die trui niet meer afstaan en de tour/giro/vuelta* winnen.
*doorhalen wat niet van toepassing is, kan ik geen domme fouten maken
*doorhalen wat niet van toepassing is, kan ik geen domme fouten maken
Less is bore