Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Winterbanden of niet?

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 14 nov 2023 09:59

Rubino control werkt voor mij voor woon werk het beste, met de Corsa toch wel wat vaker lek.
Ach, ik zeg ook maar wat

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 16 nov 2023 09:59

Persoonlijk vind ik de pirelli cinturato velo's ook wel heel goed. Super lekbestendig en hebben goede grip. Ze rollen niet zo snel als een TT band, maar qua allround stevigheid (je kan er ook lichte gravel mee doen) zijn die wel top.
Uno-X Mobility or bust!

bartdr
Forum-lid

bartdr 27 nov 2023 18:13

Ik pendel winter en zomer met conti 4 seasons 32mm banden en rij daar zelden lek mee.
Uiteindelijk is 15min stil staan in winterse omstandigheden het laatste wat je wil, want met wat pech is dat einde verhaal en vervroegd naar huis omdat je het niet meer warm krijgt tijdens het fietsen.

Peter de Graaf
Forum-lid

Peter de Graaf 28 nov 2023 20:19

Vorig jaar weer begonnen met fietsen... (daarheb ik al wat over geschreven)... en tegen de ellende van slechte banden aangelopen.... Ik ging daarvoor naar Cube, want dichtbij en die hadden een goedkoop bandje hangen... Wat heb ik veel lek gereden... Met mijn eigen fm praatje gemaakt en afgelopen zomer lekker op de Vittoria Corsa Next 2.0 26mm gereden ...Heeerlijk... Ik zag echter de bui al hangen dit najaar, dus maar weer eens bij hem langs... Hij adviseerde de Continental 4 seasons.. en ik moet zeggen... als die er om zit voelt het direct heel zeker, voelen qua lekbestendigheid degelijk aan. Ook heel belangrijk en ik was er eerlijk gezegd bang voor...maar ze rollen fantastisch.... Ik ga met een heel ander gevoel de winter in!

CharlieP
Forum-lid

CharlieP 28 nov 2023 20:41

SantaSCSI schreef: 16 nov 2023 09:59 Persoonlijk vind ik de pirelli cinturato velo's ook wel heel goed. Super lekbestendig en hebben goede grip. Ze rollen niet zo snel als een TT band, maar qua allround stevigheid (je kan er ook lichte gravel mee doen) zijn die wel top.
Hier ook de cinturato’s op de winterfiets. Voelt als een tractorband itt Pzero race, maar lekbestendigheid wint het in de winter wel. Nog geen één keer lek en altijd over natte vieze wegen mee gereden. (Ook woon-werk)
Over de grip heb ik even geen oordeel, vorige week ermee “plat gegaan”.
Dus hier zeker wel (een soort) winterbanden

Peterdevriesss
Forum-lid

Peterdevriesss 07 dec 2023 12:35

Ik rijd het hele jaar op dezelfde banden. goed profiel zorgt al voor veel grip, warm of koud bij mij zijn ze altijd goed opgepompt. welk terrein rijd je het meest?

Plaats reactie