Pagina 41 van 47
Geplaatst: 15 dec 2009 19:50
door bianchisl3
[quote="superrose"]iets heel anders, het velodrome belde net, het schijnt dat iemand van ons groepje er nog steeds rondrijdt, hij was de weg kwijt zegt ie.....[/quote]
Dat moet Ingmar zijn! Die is de weg niet kwijt hoor, die werkt aan zijn duur vermogen.
Geplaatst: 15 dec 2009 21:28
door ferry1982
[quote="bach"]'t is wachten op een foto waar de renner de derny uit de wind houdt[/quote]
Ingmar fietste er wel steeds naast
Geplaatst: 15 dec 2009 22:07
door em
Wat voor verzet zat er eigenlijk op de huurfietsen? Ik zag voor een 52 zitten op die van mij maar achter kon ik het zo gauw niet zien...
Geplaatst: 15 dec 2009 22:15
door stokie
het gros van de huurfietsen heeft een 52x16 verzet. Er zaten ook een paar met 49x15 tussen en zelfs een enkeling met 52x17 of 49x16
Geplaatst: 15 dec 2009 22:18
door em
[quote="Stokie"]het gros van de huurfietsen heeft een 52x16 verzet. Er zaten ook een paar met 49x15 tussen en zelfs een enkeling met 52x17 of 49x16[/quote]
Ter vergelijking, met welk verzet rij jij eigenlijk?
Geplaatst: 15 dec 2009 22:20
door stokie
ik reed zondag zelf met 49x15 en ik weet van ingmar dat hij 48x15 reed en serge 50x15
Geplaatst: 15 dec 2009 22:40
door de zwarten
[quote="Stokie"]was me wel opgevallen, maar wilde hem er op attenderen dat hij zichzelf aan de verkeerde kant van het wiel geshopt had[/quote]
En geheel terecht dat je dit onder de aandacht brengt! Het was mijn 3.5 de keer op de baan, en ik voel gewoon dat ik nog een hoop te leren heb (en hopelijk ook een hoop geleerd wat ik volgende keer gewoon goed moet kunnen doen). Achter een derny moet je gewoon nooit linksonder rijden (en niet alleen achter de derny). Andere jongens (Stokie, Serge, Ingmar) hebben duidelijk een pak meer ervaring, en dat voel je ook als je de baan ingaat.
Het blijft 'tricky' om op een baan te rijden. De wetten van de baan zijn hard, onverbiddelijk, levensnoodzakelijk en ook wel een beetje verslavend. Het is de charme van deze tak van sport: het lijkt heel simpel en toch moet je je voortdurend concentreren, een stuk meer (toch voor deze beginneling) dan op de weg; foutjes merk je zelf (en diegene die achter jou rijdt) onmiddellijk, je let dus veel meer op je stuurgedrag. Door het fixed verzet heb ik deze keer ook zo leren doseren dat ik niet meer tegentrapte. Mijn eerste clinic, en het begin van deze sessie, was een opeenvolging van hard trappen in de bochten en tegen trappen op de rechte stukken, dat ging nu dus al een stuk beter (maar kan allemaal nog veel beter!).
We gingen nu ook echt hard, en dan krijgt de baan weer een andere dimensie: het liggen in de bochten zonder al te veel te corrigeren, gewoon met de middelpuntsvliedende kracht die voor evenwicht zorgt, geeft een echte sensatie. De fietsen waren ook dik in orde vond ik (de alu Giants), de stalen Balks leken mij toch vrij afgeragd.
Wat me ook persoonlijk zal bijblijven is het oefenen van een surplace op het middenplein: met een fixie lukt dat verbazingwekkend goed!
(dank aan Corniel om mij wel op de goede plek te fotosoepen
)
Geplaatst: 15 dec 2009 22:51
door stokie
Ik vond dat je zo slecht nog niet reed!
Het is inderdaad een kwestie van oefenen voor je het een beetje onder de knie hebt. Als je veel op de baan rijdt, worden ongewone dingen gewoon. Doortrappen is op de weg niet vanzelfsprekend, maar als je vaak op de baan rijdt, moet je wel en wordt het doortrappen een automatisme. Bij zo'n clinic merk je dus wel dat sommige mensen wat onwenniger zijn dan anderen.
Het rijden op de baan is vrij intensief. Je moet inderdaad veel geconcentreerder rijden dan op de weg. Kleine foutjes hebben op de baan eerder een gevolg dan op de weg. Daarnaast wordt er op de baan over het algemeen harder gereden dan op de weg. Zo kom je op de baan al gauw aan 40 kilometer gemiddeld in een uur.
Ik vond dat de mensen die meereden in de gevorderden clinic prima gereden hebben en er hebben zich geen gevaarlijke situaties voorgedaan!
Geplaatst: 15 dec 2009 23:33
door superrose
[quote="BianchiSL3"][quote="superrose"]iets heel anders, het velodrome belde net, het schijnt dat iemand van ons groepje er nog steeds rondrijdt, hij was de weg kwijt zegt ie.....[/quote]
Dat moet Ingmar zijn! Die is de weg niet kwijt hoor, die werkt aan zijn duur vermogen.[/quote]
dat doet hij vaak heh?
Geplaatst: 15 dec 2009 23:46
door skimons
leuk hoor! ik had "helaas" (helemaal niet, want was hartstikke leuk) een run-bike-run in groesbeek.. maar in feb ga ik graag mee, mocht de kans er zijn. kan ik mijn merckx ook eens in sloten uitlaten..
of is die sessie in apeldoorn??
Geplaatst: 15 dec 2009 23:58
door tiest
[quote="Stokie"] en er hebben zich geen gevaarlijke situaties voorgedaan![/quote]
Waar ik dan wel weer blij mee was. We reden best door en dan moet je echt goed opletten. Geen moment om eens rond te kijken (buiten het "spiegelen":p) Het doseren met de fixie ging me gemakkelijk af en echt afremmen hoefde ik niet vaak. het lijn houden in de bocht, geen 2 uur in de wind rijden, beter afgeven bij het van kop gaan enz kunnen nog wel behoorlijk verbeteren. Wel leuk om met een aantal in de baan te rijden die wel rustig en vertrouwd rond sturen (handjes op het stuur in de bocht, moet er niet aan denken:))
Geplaatst: 16 dec 2009 01:03
door amclassic-fan
[quote="skimons"]leuk hoor! ik had "helaas" (helemaal niet, want was hartstikke leuk) een run-bike-run in groesbeek.. maar in feb ga ik graag mee, mocht de kans er zijn. kan ik mijn merckx ook eens in sloten uitlaten..
of is die sessie in apeldoorn??[/quote]
Als je een clinic in Apeldoorn wilt houden moet je ruim het dubbele betalen... Dat is om maar te voorkomen dat er mensen enthausiast zouden kunnen worden en vaker op de baan gaan rijden :rolleye: