Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 12 jul 2009 20:58

De basis van deze tour is een slechte gebleken. Op de 4e dag een ploegentijdrit heeft tot gevolg gehad dat de kopmannen, die niet tot de Astana-ploeg behoren, een achterstand in tijd hebben opgelopen van hier tot Tokyo. Natuurlijk kun je zeggen dat dit een kwaliteit is van de Astana-ploeg. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar het resultaat voor de toeschouwer is wel dat de mindere goden hun dagzege pakken (op zich mooie overwinningen en winnaars gezien) en we zo, zonder slag of stoot van de kanshebbers in potentie, richting Parijs gaan. Parijs lag dus eigenlijk al in Montpellier. Hoe nu verder? LA biedt AC veel geld om de benen zo lang mogelijk stil te houden, opdat LA in Parijs het geel kan aantrekken. AC mag alleen nog uit de kast komen als dit plan niet zal slagen. Ach, zo maar een gedachte.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 12 jul 2009 22:40

de boef van parma schreef:De basis van deze tour is een slechte gebleken. Op de 4e dag een ploegentijdrit heeft tot gevolg gehad dat de kopmannen, die niet tot de Astana-ploeg behoren, een achterstand in tijd hebben opgelopen van hier tot Tokyo. Natuurlijk kun je zeggen dat dit een kwaliteit is van de Astana-ploeg. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar het resultaat voor de toeschouwer is wel dat de mindere goden hun dagzege pakken (op zich mooie overwinningen en winnaars gezien) en we zo, zonder slag of stoot van de kanshebbers in potentie, richting Parijs gaan. Parijs lag dus eigenlijk al in Montpellier. Hoe nu verder? LA biedt AC veel geld om de benen zo lang mogelijk stil te houden, opdat LA in Parijs het geel kan aantrekken. AC mag alleen nog uit de kast komen als dit plan niet zal slagen. Ach, zo maar een gedachte.


Haha, jij weet altijd wel weer een 'conspiracy theory' uit de la te halen.

Ik denk niet dat Contador dat ooit zou doen. Niet alleen is hij minstens zo gefocussed als Armstrong (hoewel hij daar nooit zoveel lof voor krijgt als Armstrong), hij heeft in zijn leven naast het fietsen al laten zien dat het niet alleen om geld draait in het leven.

Ik denk niet dat het nu al beslist is. Er komen nog 2 aankomsten berg op. Er komt nog een tijdrit. Ook komen er nog 2 ettapes waar de finish weliswaar niet berg op is, maar 'slechts' 20 km na de top, direct aan het einde van de echte afdaling. Ook bij die etappes loont het om met voorsprong naar beneden te denderen.

Het is alleen jammer dat we daar zo lang op moeten wachten. Maar de laatste Tour-week wordt hoe dan ook slopend. Dus we zullen zien...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 jul 2009 23:38

In de wielerwereld is alles mogelijk. Er worden wel vaker wedstrijden verkocht en dat is al zolang de wielerwedstrijden er zijn. Soms gunt men opzettelijk een andere ploeg de ritzege op voorwaarde dat die de nodige steun verleent als dit nodig mocht zijn.
In de wielerwereld verbaas ik mij nergens meer over. Doping, omkoping, het schijnt onuitroeibaar te zijn. Jammer dat die sport gewoon verziekt is.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 13 jul 2009 00:01

de boef van parma schreef:De basis van deze tour is een slechte gebleken. Op de 4e dag een ploegentijdrit heeft tot gevolg gehad dat de kopmannen, die niet tot de Astana-ploeg behoren, een achterstand in tijd hebben opgelopen van hier tot Tokyo. Natuurlijk kun je zeggen dat dit een kwaliteit is van de Astana-ploeg. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar het resultaat voor de toeschouwer is wel dat de mindere goden hun dagzege pakken (op zich mooie overwinningen en winnaars gezien) en we zo, zonder slag of stoot van de kanshebbers in potentie, richting Parijs gaan. Parijs lag dus eigenlijk al in Montpellier. Hoe nu verder? LA biedt AC veel geld om de benen zo lang mogelijk stil te houden, opdat LA in Parijs het geel kan aantrekken. AC mag alleen nog uit de kast komen als dit plan niet zal slagen. Ach, zo maar een gedachte.


Hoeveel mooie finales zijn er in grote sport toernooien?

Dat is helaas het lot van de belangrijkste wedstrijd.
In andere sporten is dat niet anders.
Dan wordt er teveel gefocust op het eindresultaat en verlamd het spel in veel gevallen.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39564
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2009 10:59

de boef van parma schreef: LA biedt AC veel geld om de benen zo lang mogelijk stil te houden, opdat LA in Parijs het geel kan aantrekken.


Weet je hoeveel geld en marktwaarde een TdF overwinning oplevert? (status, reclamegelden, salaris, etc) Dan moet er wel heeeeeeeel veel geld geschoven worden. Zou het nooit doen als ik topsporter zou zijn.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 11:02

simen schreef:
de boef van parma schreef:De basis van deze tour is een slechte gebleken. Op de 4e dag een ploegentijdrit heeft tot gevolg gehad dat de kopmannen, die niet tot de Astana-ploeg behoren, een achterstand in tijd hebben opgelopen van hier tot Tokyo. Natuurlijk kun je zeggen dat dit een kwaliteit is van de Astana-ploeg. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar het resultaat voor de toeschouwer is wel dat de mindere goden hun dagzege pakken (op zich mooie overwinningen en winnaars gezien) en we zo, zonder slag of stoot van de kanshebbers in potentie, richting Parijs gaan. Parijs lag dus eigenlijk al in Montpellier. Hoe nu verder? LA biedt AC veel geld om de benen zo lang mogelijk stil te houden, opdat LA in Parijs het geel kan aantrekken. AC mag alleen nog uit de kast komen als dit plan niet zal slagen. Ach, zo maar een gedachte.


Hoeveel mooie finales zijn er in grote sport toernooien?

Dat is helaas het lot van de belangrijkste wedstrijd.
In andere sporten is dat niet anders.
Dan wordt er teveel gefocust op het eindresultaat en verlamd het spel in veel gevallen.


Toch komt het vooral doordat het parcours niemand dwingt iets te ondernemen. Ik kan me goed voorstellen dat een Andy Schleck niet weg gaat rijden op de Tourmalet, als er daarna nog 70km afdalen/vlak achter zit.

Als de finish wel boven was geweest, had het er echt anders uit gezien. De omstandigeheden waren goed. Niet zoals vrijdag te veel wind, en de dag erna een rustdag. Perfect voor een aanval.

Blijf erbij dat de mannen vrijdag te gereserveerd waren. Maar ja, ze willen allemaal fit zijn voor de derde, meest zware week.

Iets heel anders:
Kunnen we dit onder het kopje inschattingsfouten van Breukink plaatsen? Het feit dat ze het gat niet dichtkregen? Als je dan besluit dat Menchov moet rijden, zet hem dan een stuk eerder vooraan! Als je er dan eenmaal bij bent, kan hij weer naar achteren.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 jul 2009 11:57

Rabobank was gewoon niet sterk genoeg. Het beste was er wel vanaf van de meeste renners na de Tourmalet. Later kwam Caisse er nog bij en toen ging het wel rapper met het slinken van de voorsprong. de einige die fatsoenlijk reed war Garrate. Nierman, Clement en Ten Dam waren al helemaal opgerookt door de Tourmalet.

Die lekke band van Schleck zal ook niet geholpen hebben want op het moment dat hij lek reedt ging het tempo er wel iets uit.

Ik denk dat rabo niet weer de fout wilde maken van Barcelona doordat Freire compleet geisoleerd raakt een zelf moest reageren in de laatste 1,5 km en dat ze daar Menchov voor hadden bedacht. Het is een keuze....

Als ik Breukink was: Laat Garrate voor de bolletjestrui rijden en Freire punten sprokkelen voor het groen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 13 jul 2009 11:57

De etappe bracht op zich toch wel een spannend einde. De bergen hadden het gros van het peloton moe gemaakt. Toch zie ik liever de kopmannen strijden met elkaar zoals in de Grio.
Zouden bonificatieseconden daarbij helpen?

Mooie foto's van de 1ste tour week.

http://blogs.denverpost.com/captured/20 ... de-france/
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 12:04

BMiller schreef:De etappe bracht op zich toch wel een spannend einde. De bergen hadden het gros van het peloton moe gemaakt. Toch zie ik liever de kopmannen strijden met elkaar zoals in de Grio.
Zouden bonificatieseconden daarbij helpen?

Mooie foto's van de 1ste tour week.

http://blogs.denverpost.com/captured/20 ... de-france/


Wow, zeker mooie foto's

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 jul 2009 12:33

simen schreef:....
Hoeveel mooie finales zijn er in grote sport toernooien?

Dat is helaas het lot van de belangrijkste wedstrijd.
In andere sporten is dat niet anders.
Dan wordt er teveel gefocust op het eindresultaat en verlamd het spel in veel gevallen.


Maar de parcoursbedenkers van dit jaar moeten ze op staande voet ontslaan. Een rit met de Aspin en de Tourmalet die bijna eindigt in een massasprint doordat de laatste 50 km vlak zijn. Kom op zeg....!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 13 jul 2009 12:38

Inderdaad! Bij Sporza noemde Wagtmans het gisteravond een belediging voor de Tourmalet. Ik snap er ook niets van, en Ducrot het maar verdedigen. In de Alpen is het wel iets minder erg, maar ook daar slechts 1 aankomst bergop.

En dan vinden sommigen het vreemd dat bijna geen enkele klassementsrenner aanvalt. Lijkt me volkomen logisch.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 13 jul 2009 12:41

Hele mooie foto,s inderdaad, de foto aan zee gebruik ik nu als buroblad achtergrond.
Jammer dat de resolutie zo klein is , de foto is niet helemaal scherp zijn ze ook nog ergens groter te krijgen.........

Plaats reactie