ULTREMO R
heb mijn ultremo r1 al 2000 km op mijn fiets liggen. gisteren voor de eerste maal plat gereden in het natte weer. heb al overal gereden in de ardennen, kasseien, slecht weer,... en weinig problemen mee gehad. maar er staan al wel serieuze snappen in mijn banden maar tot zover niet echt problemen mee.
Inmiddels reactie gehad van Schwalbe. Ze konden geen productiefouten ontdekken, scheur moest door externe oorzaken ontstaan zijn. Maar uit coulanceoverwegingen (had er weinig km's op gereden) sturen ze toch een nieuwe band op.
Goeie snelle service dus. Ondanks dit hebben ze er bij Schwalbe geen nieuwe klant bij. Geeft toch geen veilig gevoel, zeker niet in combinatie met andere negatieve verhalen hier op dit forum en van clubgenoten.
Inmiddels zitten er weer de oude vertrouwde Conti GP4000S onder. De nieuwe band gaat maar als reserve fungeren denk ik.
Goeie snelle service dus. Ondanks dit hebben ze er bij Schwalbe geen nieuwe klant bij. Geeft toch geen veilig gevoel, zeker niet in combinatie met andere negatieve verhalen hier op dit forum en van clubgenoten.
Inmiddels zitten er weer de oude vertrouwde Conti GP4000S onder. De nieuwe band gaat maar als reserve fungeren denk ik.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;
2.200 probleemloos met de R.1 band gereden. Niet één lekke band gehad. Maar nu hangen de rafels aan de zijkanten en gisteren zat er plots een flinke bult op de achterband. Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding daarom toch niet voldoende en vraag me af wat nu het beste alternatief is.
GP4000s! Net een nieuw setje gemonteerd. Vorige GP's waren na 4500 km vierkant geworden maar geen enkele keer lek in al die km's. In het verleden ook met Ultremo R1 gereden. Qua rijgedrag vond ik ze ok maar veel minder lekbestendig dan de Conti's.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1 voor de GP4000s!!
Less is bore
Terug naar de oude vertrouwde Conti's dan, de looks zijn wel wat minder
-
- Forum-lid
Snap echt niet wat er nu zo bijzonder is aan die conti's,de mijne waren na 600 km al vierkant
alleen te verkrijgen in saai zwart,ze bollen voor geen meter,dus weer vlug terug naar de ultremo r1 met een mooi blauw randje.
alleen te verkrijgen in saai zwart,ze bollen voor geen meter,dus weer vlug terug naar de ultremo r1 met een mooi blauw randje.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zwart is de beste kleur voor een band, want de toevoeging van kleurstoffen maken een band echt niet beter. Als je voorband al na 600 km plat is dan vraag ik me af met wat voor een druk je er mee gereden heb.
De gekleurde GP4000 banden gaan wel een stuk eerder vierkant dan de zwarte.
De gekleurde GP4000 banden gaan wel een stuk eerder vierkant dan de zwarte.
-
- Forum-lid
Het betrof de achterband sorry voorband was nog redelijk,een kleurtje hoeft de band ook niet beter te maken naar mijn bescheiden mening,hou nu eenmaal van een kleurtje, zwart is zo doods.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
BePe schreef:2.200 probleemloos met de R.1 band gereden. Niet één lekke band gehad. Maar nu hangen de rafels aan de zijkanten en gisteren zat er plots een flinke bult op de achterband. Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding daarom toch niet voldoende en vraag me af wat nu het beste alternatief is.
In het laatste nummer van het Duitse blad "Tour" worden banden getest, hierbij komt ook weer duidelijk naar voren dat het "bobbel probleem" nog steeds actueel is bij de Utremo, ook bij de R1. De conti's scoren uitstekend, ze worden misschien vierkant, maar dan heb je al heel wat probleemloze kilometers op zitten.
-
- Forum-lid
Conti's zijn ook zeer goed in regen in die test. Voor ik die test las had ik dat zaterdag al in de Ronde van Zuidland ervaren, echt fijne banden!
Wel een beetje plat inderdaad maar nog weinig hinder van ondervonden
Wel een beetje plat inderdaad maar nog weinig hinder van ondervonden