Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2008 10:55

Roeieber schreef:. Maar denk dat Rabo eens op zoek moet naar een nieuwe kopman voor de tour.

Ja, en wie moet dat zijn dan? Vergeet even niet dat Mechov nog vrij zicht heeft op het podium. Er zijn niet zoveel renners die dat kunnen hoor. En daarbij 2 Vuelta-overwinningen, ik ben het dus niet met je eens!
Less is bore

pepino
Forum-lid

pepino 23 jul 2008 10:56

Roeieber schreef:Maar denk dat Rabo eens op zoek moet naar een nieuwe kopman voor de tour.

Tja, ze kunnen niet allemaal winnen hé...
Zondag weten we meer, misschien draait het anders uit dan verwacht?

eelcoz

eelcoz 23 jul 2008 11:29

Eerlijk gezegd geloof ik absoluut niet dat Menchov de Tour nog gaat winnen. Hij heeft het laten liggen op het vlakke en in de afdaling, lekker hoor.

Ik geloof niet dat Rabobank op zoek moet naar een nieuwe kopman voor de Tour. Menchov behoort toch tot de besten en zou eigenlijk wel in staat moeten zijn om de Tour te winnen, als hij maar eens wat attenter zou koersen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 23 jul 2008 12:05

Welke taktiek dient csc te gebruiken vandaag?
volgens mij dienen frank en andy al op de croix de fer aan te vallen en Evans gezien de zwakte van zijn ploeg te vermoeien door hem te doen achtervolgen. Eventueel kunnen ze hulp krijgen van een Bernard Kool. Sastre kan afwachten in het wiel van Evans om eventueel op de alp toe te slaan tegen een vermoeide Evans.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

remon@
Forum-lid

remon@ 23 jul 2008 12:12

Ik verwacht zowiezo vandaag spektakel! Evans die moet aanvallen, CSC die gaat aanvallen en uiteraard Menchov. Ben benieuwd vandaag.

Zit iedereen klaar voor de tv of zijn er ook nog mensen die moeten werken en de radio aan hebben staan?
Of live op de Alp er bij zijn. Geweldig lijkt me dat!!

Ik ga nu zelf even lekker fietsen en me eigen Alp beklimmen (Maaslandkering)

Gr. Rémon

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jul 2008 12:29

Ik denk niet dat Rabo op zoek moet naar een nieuwe kopman. Menchov heeft nog nooit zo'n goede tour gereden. Als hij volgend jaar wat beter heeft leren EN een betere ploeg heeft, dan kan ie hem zeker winnen. Meteen een nieuwe kopman gaan zoeken voor Rabo lijkt me wat kort door de bocht.

Daarnaast kan Menchov de tour nog steeds gewoon winnen. Misschien werkt zijn achterstand van 1:13 vandaaf wel in zijn voordeel. Een aanval van Menchov wordt misschien niet meteen beantwoord omdat hij wat kanslozer is in het klassement. Dat geeft dan toch wat ruimte.
Live fast; die young. mijn blog

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 23 jul 2008 12:32

De rit van gisteren heeft zijn kansen natuurlijk geen goed gedaan. Maar Menchov is de enige van het rijtje kanshebbers die ook tijd zou kunnen pakken op Evans in de tijdrit. Zeker als blijkt dat hij 3 weken tour beter zou hebben verwerkt. Het zou wel erg prettig zijn als hij vandaag aanvalt en wat terughaalt van de verloren tijd maar kansloos is hij nog niet.

Om hem op basis van zijn fouten te vervangen lijkt me ook wat overdreven. Hij heeft de Vuelta al eens gewonnen (eigenlijk zelfs twee keer) en staat nu gewoon kort in het klassement. Ja, het zijn kostbare fouten geweest maar daar kun je aan werken. En zoveel betere klassementsrenners zie ik niet rijden.

corniel
Forum-lid HC

corniel 23 jul 2008 13:03

Foosho schreef:Evans spoort niet helemaal (..)
Ook ben het daar niet mee eens. Je moet niet vergeten dat iemand als Amstrong misschien door de Fransen werd verguist, maar hij had veel fans. Als ik Evens was zou ik me toch Calimero voelen: iedereen lijkt tegen hem. Hij zit bij de eerste meters bergop alleen, iedereen zet hem weg als saai (terecht of niet doet niet terzaken dunkt me), en bijna iedereen lijkt liever iemand anders te zien winnen.

En iedereen die wel eens (nog) straks van de adrealine heeft gereageerd op minder prettige (schrik) situaties weet dat je dan heel, heel, heeeeel erg opgefokt reageerd.

Wat niet wegneemt dat ik dit jaar het liefst Fränk Sleck zie winnen. Maar als Cadel Evans wint heb ik er daar vrede mee. Hij komt goed mee omhoog, en rijdt ijzersterke tijdritten.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 jul 2008 13:24

Het verschil tussen Armstrong en Cadel zit hem niet in de klootzakkerigheid. Dat zijn ze allebei (en dat is ook erg handig als je de Tour wilt winnen. De groten in het verleden waren allemaal vreselijke mensen die je naaide waar ze maar konden). Armstrong echter was veel correcter naar de pers. De sponsor van Cadel is een Belgisch bedrijf. Als er dan een Vlaamse camera op je gericht staat, dan moet je correct reageren. Zij zorgen ervoor dat hij zijn geld verdient. En als je dan niets te zeggen hebt, zeg dan dat je effe niets te zeggen hebt. Armstrong zei gewoon niets, of zoiets als: wacht maar op de persconferentie.

Nee, Cadel gaat er helemaal aan onderdoor. Hij kan er helemaal niet mee omgaan. Ik hoop voor hem dat hij de Tour wint. Anders moet hij weer een jaar naar de Tour werken, dit keer niet als topfavoriet (want dat is Contador, als en zolang hij mag rijden...), en dat kan hij niet aan als ik het zo zie.

Menchov verloor trouwens in de afgelopen jaren 1 a 2 minuten in de afsluitende tijdrit. Andere jaren, maar toch. Het kan best zijn dat Menchov vandaag geen tijd wint, en zaterdag ook niet. Dan kunnen we zeggen: Die tweede plaats is het maximaal haalbare. En een hele prestatie. De allergrootste hebben er gestaan.

Iemand nog oog voor de witte trui? Schleck vecht terug en staat weer in het wit. De zwoegende Nibali staat op 6 seconden; De prachtige Kreuziger staat op 50 seoconden, en de Belgische hoop Montfort staat op 2 minuut 18. Het was gisteren echt 1 tegen 1.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 jul 2008 13:48

De Thomas Dekker trofee is inderdaad zeer interessant.

De Thomas Dekker van Luxemburg geef ik de beste kansen.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 23 jul 2008 13:56

Wat ik wel jammer vind is dat ze op tv niet de Polar Live Race Data af en toe niet laten zien. Deze zijn wel te zien via internet en ook af en toe bij de ZRD/ZDF collega's op tv.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie