Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

goor1986
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2009 02:04

goor1986 07 sep 2009 20:38

SPAM

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 07 sep 2009 20:44

Ah deze keer maak je er geen eigen topic voor, maar gooi je het maar in het Bulls topic.

Mijn ervaring: Ik had interesse in die Bulls Ultegra SL(Desert Falcon+), ik kreeg netjes een mailtje dat er nog één was. Later gemaild dat ik geen interesse meer had, werd ik verzocht even te bellen. Dat gedaan en kreeg een aardige man aan de lijn, die vertelde hoe geweldig de Bulls fietsen waren en dat mensen uit alle uithoeken naar zijn winkel toekwamen. Verder bood hij aan om de fiets even te reserveren tot ik eventueel (vrijblijvend) langs zou komen. Uiteindelijk niet gedaan, maar op basis van de communicatie had ik wel aangedurft daar een fiets te kopen. Uiteindelijk in de buurt, een iets minder goede deal gemaakt, waar ik tevreden over ben.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 07 sep 2009 21:01

goor1986 schreef:spam?


Spam. Volgens mij heeft deze zaak dit echt niet nodig.
... más allá ...

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 03 okt 2009 13:13

Het is met een omweg, maar de 2010 modellen zijn te zien op de site van Bulls...

http://www.bulls.de/modelle/road/harrier/harrier-1.html

Via de Duitse site kan je de catalogus weer oproepen per fiets (Vollständige Informationen).

frankslack
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56

frankslack 03 okt 2009 14:03

De plaatjes op die nieuwe catalogus kloppen volgens mij nog niet helemaal; op de frames van de wit/zwarte Harrier1 en Harrier2 is duidelijk 'triple butted' te lezen. Alleen op de zwarte Harrier1 staat 'double butted' terwijl ze dit alle drie zouden moeten hebben. Nou ja, de nieuwe site is niet voor niets nog niet af natuurlijk :)

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 03 okt 2009 14:16

Zozo, scherp oog!

Maar hoe kan er op de ene fiets nou triple butted staan en op de andere double.. volgens de 2010 folder moet het double zijn, maar hoe is dan de foto gemaakt?! Photoshop?

Ander verschil volgens catalogus is het zadel, van Selle Italia X2 Man pro (2009) naar Selle Italia XO Flow (2010) en de remmen van Shimano 105 (2009) naar Shimano ?? (2010)

3rdrock
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 21:31

3rdrock 05 okt 2009 21:49

Goedendag,

nieuw op dit forum en een kersverse bullsbezitter dus even snel een voorstelpost.

Remco, 27 en woon in het hoge Noorden. Speelde al een tijdje met de gedachte een racefiets te kopen. Doe niets aan mijn conditie en begin langzaam uit te dijen. Een stukje (6km) gereden op de bulls Harrier 62cm van mijn broertje en ondanks dat die te groot was lekker gefiets.

Wat op internet naar fietsen zitten zoeken, kwam oa de Cube Aerial en Stevens San Remo tegen, maar qua prijs/kwaliteitsverhouding de Bulls Harrier gekozen. Deze via fietsplan gekocht bij Mantel Megastore in Groningen. Maandag uitgezocht, dinsdag definief gemaakt, woensdag papieren opgestuurd en zaterdag kon ik hem ophalen. Damn Quick!

Goed, een Bulls Harrier 2009. De wit-rode combi en op dit moment nog helemaal origineel. Framehoogte is 58cm. ben zelf 1.86m lang en bijna 80kg zwaar. Heb echter lange benen (zelf amateuristisch gemeten meer dan 90cm eneen kort bovenlichaam dus vandaar maar een 58cm'er. Dit werd me iig geadviseerd door de mensen bij Belga. De 62 van mijn broertje was ook niet per sé te hoog, maar het stuur lag veel te ver weg :)

Ben een beginner en wil eerst wat rondrijden dus meteen van alles vernieuwen zie ik (nog) niet zitten. Het is eigenlijk voor mij wat laat in het jaar, maar gisteren toch even snel 12km gereden en dat beviel wel. Al kun je daar natuurlijk nog weinig over zeggen na zo'n kort ritje.

Merkte wel dat ik volgens mij een te diepe zit heb. Zadel staat vrij hoog en het stuur voor mijn gevoel op zn'laagst. Hoe kan ik dat het beste oplossing? Stuur verhogen met spacers? En ghoe kom ik aan spacers? En ik hoorde ook nog iets over stuurpen omdraaien?

Nu ja, zoals jullie merken ben ik een echte leek, maar wil graag wat meer leren dus tips en adviezen zijn welkom :) Ook qua kleding en dergelijke. wil eigen nog neit teveel aan dat spul uitgeven, dus wat zijn goede goedkope broeken en shirts?

goed, dat is dus toch nog een langer verhaal geworden dan ik dacht....

ow, en natuurlijk nog even een pic, kwaliteit is niet heel best en let niet op de rommel....

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 05 okt 2009 22:49

Je stuur kan sowieso nog 1 cm omhoog door die spacer die nu op je stuurpen staat eronder te laten zetten.(als je t niet snapt, vraag je fietsenmaker maar)

Stuurpen omdraaien is verder ook een goede optie als je stuur dan nog niet hoog genoeg staat.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

3rdrock
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 21:31

3rdrock 05 okt 2009 22:55

ah, er zit al een spacer op, maar die zit op de pen. ik vat em. dan ga ik die er eerst maar eens oner zetten één dezer dagen. ben alleen zo bang dat ik het verknoei. ach. dan kan een fietsenmaker me altidj nog redden. bedankt voor je top jaapie91

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 05 okt 2009 23:06

Ik weet niet of je vork een carbonschacht heeft, maar let dan wel even op het aanhaalmoment... aan een gekrakte schacht kan je FM nada, noppes, niks meer doen ;)

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 14 okt 2009 15:58

Beste mensen,
Ik heb nu sinds maart dit jaar een Desert falcon mod. 2008 waar ik heel erg blij mee ben. Wel heb ik gelezen dat de wielen niet al te best zijn. Mijn vraag is hoe zou ik dat merken? Andere vraag is wat voor wielen zou ik dan moeten aanschaffen. Ik heb tot nu toe 3200 km mee gereden en wil volgene jaar cyclos doen zoals de AGR en mijn fiets menemen naar frankrijk. Ik weeg op dit moment 66 kg?

Heeft iemand advies voor mij.

Alvast bedankt.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 14 okt 2009 16:12

Wat voor wielen zitten er op dit moment in? Als je al 3200 km probleemloos met de wielen heb gereden zou ik de wielen gewoon oprijden. Gezien je gewicht lijkt me dat ook geen probleem gevend.

Plaats reactie